Gå til innhold

Alternative måter å ta ut aggresjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bipoline

For en stund siden var det mange kreative ideer til å lage seg sin egen boksesekk her inne på forum. Den enkleste er jo å henge opp en sovepose i trekk og denge løs. Tur i skogen hvor du hopper på nedfallstrær og knekker dem er også godt. Da kan du jo hyle og rope i tillegg. Gamle telefonkataloger gir tyngde og smeller godt når du kaster dem i gulvet.

Men jeg tror det er lurt å kjenne litt på grensene dine også. Jeg har lett følt at det "koker over" og at det kan utvikle seg til å få ut sinne på mindre konstruktive (les: selvdestruktive) måter.

Lykke til!

Den metoden jeg har brukt i alle år; og som jeg stadig bruker, er følgende:

Jeg sitter helt rolig, og lytter til aggresiv, mørk musikk. Lever meg helt inn i musikkens verden - blir ett med dem. Blir "i" musikken inntil jeg merker at aggresjonen er borte.

Setter så på noe vakker, glad musikk en halvtimes tid etterpå.

Det funker godt for meg ihvertfall -men vil vel anbefale at andre som prøver den metoden utviser en viss forsiktighet da...

For en stund siden var det mange kreative ideer til å lage seg sin egen boksesekk her inne på forum. Den enkleste er jo å henge opp en sovepose i trekk og denge løs. Tur i skogen hvor du hopper på nedfallstrær og knekker dem er også godt. Da kan du jo hyle og rope i tillegg. Gamle telefonkataloger gir tyngde og smeller godt når du kaster dem i gulvet.

Men jeg tror det er lurt å kjenne litt på grensene dine også. Jeg har lett følt at det "koker over" og at det kan utvikle seg til å få ut sinne på mindre konstruktive (les: selvdestruktive) måter.

Lykke til!

Personlig bruker jeg å sette på veldig tung musikk mens jeg enten kjører veldig sakte med bilen eller skriver (dikt, historier, vrøvel)

Gjest Z@pvir

Meditasjon -

Gå rask tur -

Helsestudiotrening -

Dagbokskriving -

Dr Bachs Rescue Remedy (roer deg ned)

(blomstermedisin, dråper. Se fin artikkel i et av de siste nummera av "I form")

Dette var de positive.

Så har jeg selvfølgelig enkelte som hjelper på kort sikt, men skaper store problemer på lang sikt - og derfor ikke er å anbefale. Allikevel bruker jeg dem når jeg ikke orker å komme igang med de positive. En form for mestringsstrategi, meget dårlig sådanne. Et sykdomstegn egentlig, men mange kjenner seg nok igjen...

Drikke til jeg er påvirket -

Ete (spise blir for pent) alt jeg kommer over -

Kjøre bil, fort og aggressivt (ihvertfall IKKE særlig bra) -

Bruke penger, masse, på ting jeg ikke trenger -

Finne noen å diskutere/krangle med (om hva som helst, bare det blir litt action) -

Og den klassiske med å hive ting i gulvet, slamre med dører -

Banne og si stygge ting -

He, he; får bare prøve å se det humoristiske i det!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...