weila Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei! Min datter på snart 9 måneder nekter å drikke morsmelk. Etter at hun begynte å få fast føde da hun var 6 mnd, har hun drukket mindre og mindre morsmelk. Jeg måtte gå på et mørkt og stille rom for å få henne til å drikke, alt omkring henne var mye mer interessant enn å drikke melk. Dette har blitt verre og verre, og nå nekter hun helt. Når jeg prøver å gi henne brystet, vrir hun seg unna, skyver brystet unna med hendene, og hvis jeg prøver flere ganger begynner hun å hyle. Jeg har prøvd å drøye med å gi henne mat også, har ventet i opptil 6 timer med å gi henne mat. Da var hun skikkelig sulten, men brystet, nei, det ville hun IKKE ha! Hun spiser mye annen mat, og jeg prøver å amme henne både før og etter måltidene, men ingenting nytter. De siste døgnene har jeg klart å få henne til å drikke 1-2 ganger i døgnet. Hvis dette fortsetter, vil jeg ganske raskt miste melka. Synes det er trist når jeg har melk til henne, hadde tenkt å amme henne lenge ennå. Storebroren ammet jeg til han var 18 mnd, han hadde de samme tendensene som henne, men han drakk melk morgen og kveld når vi lå i senga. På dagen hadde ikke han heller tid til å ammes. Er det noen som har tips å gi meg? Er det noen mulighet for at dette går over, eller må jeg bare gi opp og begynne å gi erstatning? Å pumpe meg utgår, det har jeg aldri fått til. Jeg bruker altfor lang tid og klarer ikke å slappe av, slik at jeg blir stiv i skuldrene av det. Håper virkelig noen kan svare meg. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51679-vil-ikke-ha-morsmelk-lenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 KJære weila. Tilby, men ikke press henne. Stess og engstelse for at ikke barnet skal ta brystet kan virke inn på utdrivningrefleksen. Ved å stimmulere brystknoppene før amming slik at melken drypper før barnet legges til, kan hjelpe oppstart for noen. Det samme bør man gjøre før pumping eller håndmelking. De fleste barn kommer igjennom denne perioden hvis de får litt tid på seg. Hvis du ønsker å fortsette å amme, vurder om du klarer å håndmelke/ pumpe deg en periode og tilby på kopp når hun ikke tar brystet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51679-vil-ikke-ha-morsmelk-lenger/#findComment-204814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.