Bromm Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg får vel også skrive litt om mine egne "problemer"... Jeg har i løpet av de siste 5 årene hatt dalende karakterer på skolen og har nå problemer med å stå i enkelte fag(I motsetning til toppkarakterer i nesten alle fag...). Jeg har bare blitt sløvere og sløvere, noe som ikke er helt heldig... Nå er det for det meste soving og sløving(forutenom jobb og skole(delvis) da...). Selv ikke det at det ikke er sikkert at jeg får vitnemål er nok til å motivere meg til å gjøre en bedre jobb på skolen. Når jeg er på jobb er jeg litt mer ivrig ettersom jeg får penger for det. Ellers er jeg både politisk og skolepolitisk aktiv og der klarer jeg å være ganske så aktiv. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke klarer å motivere meg til NOE... Det er et ork å gjøre ALT! Håper du kan gi meg svar på dette lille, men plagsomme problemet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51698-hmmm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Du er nok en ansvarsfull gutt, Bromm. Det er mange krav som henger over hodene på dere nå for tiden. Uten at dere unge får den oppbakking fra foreldre som dere burde få, mange av dere. Vi foreldre er ofte for opptatt av egen karriere og egne greier. Det har vært et tankekors for meg i alle år. Jeg har tre ungdommer på din alder. Jeg vil påstå at huset vårt og tomta vår har vært en boltreplass for unger i alle år. Dette har jeg sett på som helt naturlig. Vi har kjørt ungdommer og hentet dem sent på natta og virkelig stilt opp. Til slutt var jeg utkjørt og utslitt. Det ble bare hos oss ungdommene fikk være. De andre foreldrene med store hus hadde ikke plass. Jeg tenker også at du har for stort aktivitetsnivå utenom skolen. Jobb og stor sosial aktivitet tar kreftene du skulle brukt på skolen. Mine tre ungdommer sov alle sammen litt rett etter skolen. Dere ungdommer er i en brytningstid, og har et stort behov for å ta dere inn igjen etter en krevende skoledag med mye bråk og krav på dere. Det innlegget du har under dette vitner også om at du tar på deg et for stort ansvar ift. dine venner. Det du kan gjøre i den forbindelse er å snakke med vennen selv, dersom dette ikke fører fram så snakk med foreldrene eller sosiallærer. Mer kan du ikke få gjordt. Ikke dropp skole, Bromm. Du er en intelligent gutt som kan nå langt og få en interessant jobb. Det får du ved å gjøre en innsats på skolen og reise ut i verden når du er ferdig med den. Jeg vet at det er akkurat nå du føler at du lever og det er akkurat nå du må sette deg ned å se på dine muligheter og drømmer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51698-hmmm/#findComment-204985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Du er nok en ansvarsfull gutt, Bromm. Det er mange krav som henger over hodene på dere nå for tiden. Uten at dere unge får den oppbakking fra foreldre som dere burde få, mange av dere. Vi foreldre er ofte for opptatt av egen karriere og egne greier. Det har vært et tankekors for meg i alle år. Jeg har tre ungdommer på din alder. Jeg vil påstå at huset vårt og tomta vår har vært en boltreplass for unger i alle år. Dette har jeg sett på som helt naturlig. Vi har kjørt ungdommer og hentet dem sent på natta og virkelig stilt opp. Til slutt var jeg utkjørt og utslitt. Det ble bare hos oss ungdommene fikk være. De andre foreldrene med store hus hadde ikke plass. Jeg tenker også at du har for stort aktivitetsnivå utenom skolen. Jobb og stor sosial aktivitet tar kreftene du skulle brukt på skolen. Mine tre ungdommer sov alle sammen litt rett etter skolen. Dere ungdommer er i en brytningstid, og har et stort behov for å ta dere inn igjen etter en krevende skoledag med mye bråk og krav på dere. Det innlegget du har under dette vitner også om at du tar på deg et for stort ansvar ift. dine venner. Det du kan gjøre i den forbindelse er å snakke med vennen selv, dersom dette ikke fører fram så snakk med foreldrene eller sosiallærer. Mer kan du ikke få gjordt. Ikke dropp skole, Bromm. Du er en intelligent gutt som kan nå langt og få en interessant jobb. Det får du ved å gjøre en innsats på skolen og reise ut i verden når du er ferdig med den. Jeg vet at det er akkurat nå du føler at du lever og det er akkurat nå du må sette deg ned å se på dine muligheter og drømmer. Jeg kom til å se på klokkeslettet du skriver dette her. Hvis du er oppe om natta da blir du ganske trøtt når du skal klare skole, jobb, venner og politiske aktiviteter. Se på din egen organsisering av livet ditt, og ta også en prat med sosiallærer. Det er ganske viktige år for deg akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51698-hmmm/#findComment-205000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bromm Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg kom til å se på klokkeslettet du skriver dette her. Hvis du er oppe om natta da blir du ganske trøtt når du skal klare skole, jobb, venner og politiske aktiviteter. Se på din egen organsisering av livet ditt, og ta også en prat med sosiallærer. Det er ganske viktige år for deg akkurat nå. Takker Magna! Det at jeg var våken da var et mer eller mindre engangstillfelle... Vi er russ i år og hadde en våkenatt! Skolen kommer jeg nok ikke til å droppe iom at jeg er en meget sta person... Ang skole er problemet bare det vitnemålet jeg får med meg videre... enormt fravær, 2-3,5 i snitt... Og videreutdanning... Ellers er det det at jeg bestandig er trett og sliten... Der er liksom ingen gnist... Takk for at du svarte på innlegget mitt =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51698-hmmm/#findComment-205536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.