Gå til innhold

ny bruker!


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

vi er ny bruker her på dette forumet.Vi er et ektepar på 25 og 33.det vi lurer på er om noen av dere har vært studenter mens dere var i adopsjonsprosessen.jeg er sykepleiestudent har ett år igjen på skolen.det jeg vil frem til er at vi har ikke så stor inntekt akuratt nå pågrunn av det,vil vi bli sett på i et dårlig lys i evnt.adopsjonsland,når jeg er student?

vi har lyst å starte prosessen nå fordi vi vet at det kan ta noen år...

håper at noen kan svare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann -og velkommen hit til forumet :o)

Dere kan garantert bare starte prosessen. Vet at det er mange par som har adoptert samtidig som den ene parten har vært student. Tror at det eneste kravet om økonomi, er at man skal ha en samlet familieinntekt på 200 000 i året, og ellers at man skal vise til en stabil økonomi. Så du forstår at man trenger ikke å være millionærer for å adoptere, HELDIGVIS !

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann -og velkommen hit til forumet :o)

Dere kan garantert bare starte prosessen. Vet at det er mange par som har adoptert samtidig som den ene parten har vært student. Tror at det eneste kravet om økonomi, er at man skal ha en samlet familieinntekt på 200 000 i året, og ellers at man skal vise til en stabil økonomi. Så du forstår at man trenger ikke å være millionærer for å adoptere, HELDIGVIS !

Vennlig hilsen

Hei og velkommen hit!

Jeg vet om par som har blitt godkjent mens den ene studerer, men da har det alltid vært den kvinnelige halvparten som har vært student.

Både SUAK og giverlandet mener at det er mannen som er hovedforsørger, og dermed må han ha jobb. SUAK's holdning kommer vel av at de vet at par der mannen studerer, er arbeidsløs, uføretrygdet osv aldri blir godkjent av giverlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Hei og velkommen hit!

Jeg vet om par som har blitt godkjent mens den ene studerer, men da har det alltid vært den kvinnelige halvparten som har vært student.

Både SUAK og giverlandet mener at det er mannen som er hovedforsørger, og dermed må han ha jobb. SUAK's holdning kommer vel av at de vet at par der mannen studerer, er arbeidsløs, uføretrygdet osv aldri blir godkjent av giverlandet.

Er det riktig egentlig Zeta, at man ikke blir godkjent i SUAK dersom mannen er arbeidsledig?? Jeg trodde dette varierte fra land til land jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig egentlig Zeta, at man ikke blir godkjent i SUAK dersom mannen er arbeidsledig?? Jeg trodde dette varierte fra land til land jeg?

Jeg skal ikke si det bastant, men er det noen giverland som godtar at mannen ikke er hovedforsørger?

Om noen vet av noen som er godkjent av SUAK selv om mannen studerer, er det kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det bastant, men er det noen giverland som godtar at mannen ikke er hovedforsørger?

Om noen vet av noen som er godkjent av SUAK selv om mannen studerer, er det kjekt å vite.

Hei, jeg er student og mannen min jobber. Vi er godkjente i SUAK, så det er ingenting i veien for dere å starte prosessen allerede nå. Vi tenkte slik som dere; at det tar tid, og jeg synes det hjelper å være en travel student under ventingen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er student og mannen min jobber. Vi er godkjente i SUAK, så det er ingenting i veien for dere å starte prosessen allerede nå. Vi tenkte slik som dere; at det tar tid, og jeg synes det hjelper å være en travel student under ventingen. Lykke til!

Zeta, denne skulle til "ikke undertegnet". Det går fort her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det bastant, men er det noen giverland som godtar at mannen ikke er hovedforsørger?

Om noen vet av noen som er godkjent av SUAK selv om mannen studerer, er det kjekt å vite.

Når vår første sosialrapport ble skrevet for endel år siden var min mann arbeidsledig i en liten periode. Vi sendte sosialrapporten til gjennomlesing hos AF, og fikk en sterk anmodning om å vente med å sende rapporten til SUAK før min mann hadde fått jobb. Husker ikke hel hvordan de ordla segm,mne vi satt absolutt igjen med inntrykket av at vi ikke kom til å bli godkjent så lenge han var arbeidsledig, og giverlandet ikke kom til å akseptere oss som søkere, da de anså mannen som hovedforsørger.

...håper selvfølgelig at det har blitt litt mer fleksibel praksis siden den gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det bastant, men er det noen giverland som godtar at mannen ikke er hovedforsørger?

Om noen vet av noen som er godkjent av SUAK selv om mannen studerer, er det kjekt å vite.

Ja, mannen min var student og jeg jobbet kun 70% da vi ble godkjent. Jeg har fortsatt høyest inntekt, og ingen har da hengt seg opp i det! Ikke noe på skjema fra ICBF (colombia) som skiller på dette, og økonomien er jo felles. Har aldri hørt om dette og synes det høres helt snodig ut. Det som er interessant er jo stabilitet for fremtiden, og med sykepleierutdanning skulle det i alle fall ikke være problem å skaffe inntekt.

Lykke til til deg og dere "ny bruker"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...