Gå til innhold

dårlig prognose vi da.....


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

takker dere alle som har svart på mitt innlegg.".ny bruker".

i følge noen av dere så har vi da en veldig dårlig prognose til å få godkjent en adopsjon i utlandet.

for det første :jeg er sykepleier student.

han er ufør pga en klatreulykke.men han passer en liten jente på ett år her hjemme(dagpappa)jeg trodde vi begge to skulle utgjøre en omsorgsenhet?

ikke bare gå ut ifra hva mannen tjener?

det er ihvertfall veldig trist hvis politikken er slik.jeg vet vi vil kunne bli veldig gode foreldre .

hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi nå ikke opp håpet før dere i det hele tatt er begynt! Hva med å ta en telefon til adopsjonsforeningene og forhøre dere mht. giverlandenes syn på din manns uførhet og din status som student? Dessuten sier du jo at du kun har ett år igjen, da er det jo ikke umulig at du er i jobb før papirene sendes til giverlandet?

Kan også være en god idè å kontakte SUAK for å høre hvordan de ser situasjonen an. Vet jo ikke hvaslags uførhet det dreier seg om, men det bør jo komme frem i en evt. samtale med suak eller adopsjonsforeningene. Håper i alle fall at dere undersøker litt mer før dere evt. avskriver adopsjon som en mulighet for å bli foreldre.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heldiggrisen

Jeg tror ikke dere har noen dårlig prognose, i hvertfall ikke fordi din mann er arbeidsufør. Det spiller ingen rolle hvem av dere som har størst inntekt, men totalt sett må dere selvsagt ha god nok økonomi til å forsørge et barn på en forsvarlig måte. Dersom det skulle bli noen problemer i forbindelse med din manns uførhet så er det nok ikke pga. inntekten hans, men pga. funksjonshemmingen og prognosen hans .(nå svarer jeg uten å ha lest de tidligere innleggene som du viser til). Om det vil ha noen betydning for hans omsorgsevne og forholdet til et adoptivbarn. Når han er i stand til å være dagpappa for et lite barn alene, kan ikke jeg forstå at det skulle være noen problemer med å adoptere et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg slutter meg til det Mamta skriver; dere må ikke gi opp før dere har begynt!!

Jeg var hovedforsørger og min mann gikk på attføring da vi starta vår prosess.

Vi fikk beskjed om at det viktigste var at det var en "stabil og jevn" strøm med penger inn, og - som de andre har skrevet før - at samla inntekt var over X-antall kroner i året. Kan ikke huske helt størrelsen på beløpet men tror det var det samme som de sier; kr.200 000.

Vi hadde ikke noen problemer underveis og venter nå på tildeling.

Stå på og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...