Gå til innhold

Mitt forhold til en voksen med ADHD


Gjest fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

(dette innlegget ligger også samliv)

Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre, eller hvordan forholde meg.

For ett år siden ble jeg sammen med en mann jeg visste hadde mye "bagasje".Han har ADHD-diagnose(uten å noengang fått hjelp), samt er vokst opp under turbulente forhold.

Da han møtte meg hadde jeg mye angst.Dette arbeidet jeg mye med, og - så var jeg fri fra det.Har det bedre enn noen gang. MEN jeg slet på ham denne tiden, han led, tok i mot mye vondt - og det har satt spor i ham. Han sier likevel han har tilgitt og at det var verdt å kjempe.

Så gikk tiden. Vi hadde noen supre måneder. Så har vi begynt å snakke om fremtid og forlovelse. Og kanskje er det det som har fått ham til å innse at han også måtte ta tak i sine ubearbeidede ting. I slutten av mars sa han at han kjente mange vonde sår og minner dukket opp. Og bestemte seg for å gå litt i ny og ne hos psykolog.

Jeg fikk vite at han aldri hadde bearbeidet sin oppvekst. Ei heller fått noe hjelp for ADHD.

Siden mars har mye skjedd. Han er blitt mer aggressiv, viser sinnet sitt oftere, er svært hårsår, overreagerer, legger all skyld på meg dersom noe går galt, regarerer som et barn ofte(smeller i dører, sparker i stykker dører, roper, kjefter, banner). Han har i tillegg vært utagerende mot meg et par ganger - da tok han hardt tak i meg og slang meg i veggen og i senga.Han holdt hardt tak i meg og jeg ble redd.

Etter dette har jeg satt som et krav at han kommer seg i terapi oftere. Han er som en annen person.Kjenner ham ikke igjen. Bare innimellom ser jeg små glimt av den han egentlig er. Jeg er bekymret.

For meg virker han omtrent gal eller schizofren - mens min far som har jobbet mye med terapi, sier han ser et barn med allverdens smerte som nå kommer opp. Dette tar han ut på meg.

Men hvorfor får jeg skyld for alt? Hvorfor tar han hardt i meg? Hvorfor kaller han meg en "søppeljente"?

Jeg vet jo hvor høyt han elsker meg.Hva er det som skjer?

Vi bor ikke på samme sted, og jeg klarer derfor være "i fred". Men jeg er redd. Bekymret. Og han har gjort det slutt, og angret like etterpå tre ganger nå den siste tiden. Fryktelig ustabil. Han leker med følelsene mine.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Trekke meg unna, og håpe han får hjelp?

Er dette typisk ADHD?

Jeg er rådvill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære,kjære deg.

Jeg har selv AD/HD,men er hunnkjønn.Men jeg er nok mest lik menn med diagn.

Jeg vet,at når man byner i terapi,AD/HD eller ikke,kommer en periode som er kjempe vanskelig.Ting blir dratt opp i lyset igjen,og gml. grums som ligger og ulmer i 10-20 +/- år,tar laaang tid å bearbeide.

Går han på med?Jeg gjør det,det har hjulpet.

Hva med å bli med til psykologen?Og har han funnet riktig terapaut?Jeg brukte ca.15 år på å finne en som passet,og det ble en psykiater.Som er litt annerledes enn andre psykologer/psykiatere,jeg har prøvd maange...:o)!

Fornuftig å vente med å flytte sammen,til terapi++har begynt å vise resultater.

Og ja,jeg synes han reagerer og høres ut som en "normal ad/hd'er,med tilleggs"grums".

Vil du maile meg?

Si fra,så gir jeg deg adr.

Lykke til BEGGE to!!!!!!!!!

:o)) ----- ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Kjære,kjære deg.

Jeg har selv AD/HD,men er hunnkjønn.Men jeg er nok mest lik menn med diagn.

Jeg vet,at når man byner i terapi,AD/HD eller ikke,kommer en periode som er kjempe vanskelig.Ting blir dratt opp i lyset igjen,og gml. grums som ligger og ulmer i 10-20 +/- år,tar laaang tid å bearbeide.

Går han på med?Jeg gjør det,det har hjulpet.

Hva med å bli med til psykologen?Og har han funnet riktig terapaut?Jeg brukte ca.15 år på å finne en som passet,og det ble en psykiater.Som er litt annerledes enn andre psykologer/psykiatere,jeg har prøvd maange...:o)!

Fornuftig å vente med å flytte sammen,til terapi++har begynt å vise resultater.

Og ja,jeg synes han reagerer og høres ut som en "normal ad/hd'er,med tilleggs"grums".

Vil du maile meg?

Si fra,så gir jeg deg adr.

Lykke til BEGGE to!!!!!!!!!

:o)) ----- ;O)

Hei!

takker for svar! Godt å få forståelsen av at dette er litt typisk ADHD.

Det vanskligste for meg å bære er at han ikke ser han har noe ansvar i at ting går galt.

Han legger all skyld på meg, og kun meg. Så kan det gå noen dager før han angrer seg, og ber om unnskyldning.Men som regel tar dette tid før han innser.

Jeg syns ting er veldig vondt nå. Vanskelig.

Nei, han går ikke på medisiner. Han har aldri fått noe hjelp som helst for diagnosen.

Jeg har skrevet en del innlegg her i det siste - og har kommet kontakt i med en annen voksen med ADHD. Nyttig og bra.

Vil gjerne ha mailadressen din og.Betyr mye for meg å finne ut mer om diagnosen.

Takk.

Vennlig hilsen ei fortvilet jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

takker for svar! Godt å få forståelsen av at dette er litt typisk ADHD.

Det vanskligste for meg å bære er at han ikke ser han har noe ansvar i at ting går galt.

Han legger all skyld på meg, og kun meg. Så kan det gå noen dager før han angrer seg, og ber om unnskyldning.Men som regel tar dette tid før han innser.

Jeg syns ting er veldig vondt nå. Vanskelig.

Nei, han går ikke på medisiner. Han har aldri fått noe hjelp som helst for diagnosen.

Jeg har skrevet en del innlegg her i det siste - og har kommet kontakt i med en annen voksen med ADHD. Nyttig og bra.

Vil gjerne ha mailadressen din og.Betyr mye for meg å finne ut mer om diagnosen.

Takk.

Vennlig hilsen ei fortvilet jente

Mail adr: [email protected].

Mail meg,så tar vi en "prat".

Tror jeg vet hvem den 2.personen er...og har jeg rett,har vi litt kontakt.

:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Mail adr: [email protected].

Mail meg,så tar vi en "prat".

Tror jeg vet hvem den 2.personen er...og har jeg rett,har vi litt kontakt.

:o))

Takk.

Skriver i løpet av en times tid, jeg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Skriver i løpet av en times tid, jeg... :-)

Ikke fortvil om jeg ikke svarer så fort,jeg er ikke koblet til nettet hele tiden,har litt probl.med maskinen,men svar kommer,ok?

:o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mail adr: [email protected].

Mail meg,så tar vi en "prat".

Tror jeg vet hvem den 2.personen er...og har jeg rett,har vi litt kontakt.

:o))

Hehe,det har du rett i jensus....

Formen?

Ok,eller....

Sambo lo godt når jeg fortalte at du hadde store planer for treff i sommer.....

Han mente vi kom til å gjøre det også.......

Hehe,han begynner vel å bli godt vant til at jeg er fryktelig impulsiv......

12300000000 lkemmer fra meg til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...