Gå til innhold

DIKT barnedåp


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Nå skal vi snart ha barnedåp for vidunderet vårt fra Kina. Er det noen som har gode tips om dikt e.l. som passer til en slik anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Koreamor

Vi fikk en bok som heter "Levende lån" da gutten vår kom. I den står bl.a. dette:

VERGELØS I VÅRE HENDER

Barn - du er hjemme, flybåret fra et fjernt fedreland.

Du bringer høytid med. Verden omkring deg blir publikum i et storslått teater der du er konge, helt og befrier.

Du - den mest hjelpeløse av alle skapninger, overgitt alle oss som uten gyldig prøve ble satt til å være dine voktere.

Barn . gradvis skal du slippes fri fra våre voktende sirkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en bok som heter "Levende lån" da gutten vår kom. I den står bl.a. dette:

VERGELØS I VÅRE HENDER

Barn - du er hjemme, flybåret fra et fjernt fedreland.

Du bringer høytid med. Verden omkring deg blir publikum i et storslått teater der du er konge, helt og befrier.

Du - den mest hjelpeløse av alle skapninger, overgitt alle oss som uten gyldig prøve ble satt til å være dine voktere.

Barn . gradvis skal du slippes fri fra våre voktende sirkler.

Koreamor!

Det diktet var vidunderlig vakkert! Vet du hvem som har skrevet det? Hvem er forfatter av den boken du nevner? Høres ut som noe jeg må få tak i...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreamor!

Det diktet var vidunderlig vakkert! Vet du hvem som har skrevet det? Hvem er forfatter av den boken du nevner? Høres ut som noe jeg må få tak i...

:-)

Jeg lurker litt her innimellom, og da jeg så det diktet var det så vakkert at jeg bare måtte lete opp boka jeg og. Jeg fant en side hos en fotograf med reklame for boka: http://www.fotografsolheim.no/reklame5b.htm

Det ser ut som om det er tekster av Ragnhild Tangen og Kristine Bech-Sørensen, og bilder av Petter Solheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koreamor

Jeg lurker litt her innimellom, og da jeg så det diktet var det så vakkert at jeg bare måtte lete opp boka jeg og. Jeg fant en side hos en fotograf med reklame for boka: http://www.fotografsolheim.no/reklame5b.htm

Det ser ut som om det er tekster av Ragnhild Tangen og Kristine Bech-Sørensen, og bilder av Petter Solheim.

ja, det stemmer, det!

Boken er fin fordi den kan handle både om egenfødte og adopterte barn.

ISBN: 82-476-0053 6

(Vi ble så inspirert av boken og bildene at det ble Petter Solheim som fikk "æren" av å fotografere junior..)

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...