Gå til innhold

Malaria


Gjest ViTo

Anbefalte innlegg

Gjest ViTo

Hører så ofte fra folk som har vært ute og reist at de har blitt så fysisk og psykisk syke av malariatabeletter. Er dette en realitet at så mange reagerer på disse? Er det noen som er mindre ubehagelige å ta enn andre? På meg virker det nesten som man må ta masse ubehag for gitt når man tar disse tabelettene. Skal reise for å hente adoptert barn på Filippinene - hvordan får jeg vite hvor på Filippinene det er nødvendig å ta slike tabeletter? Er det malariamygg over alt ved kysten for eksempel?

Håper på svar fra noen som vet litt om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tatt malariatabletter i forbindelse med en ferie - og verken barna eller jeg hadde noen merkbare bivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vi har tatt malariatabletter i forbindelse med en ferie - og verken barna eller jeg hadde noen merkbare bivirkninger!

Jeg har vært mye ute og reist og tok malariatabletter i 4 mnd.. Ble ikke dårlig av dette, men det er sikkert veldig individuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte vaksinasjonskontoret der du bor for å få resept på malariatabletter. De skal ha en oversikt over hvor det er nødvendig med malariavaksine og hvilken type tabletter du må ha.

Klorokin skal ikke gi psykiske bivirkninger, men kvalme, hodepine og håravfall er de mest vanlige. Lariam, derimot, kan gjøre en lettere depressiv, men det er ved langvarig bruk. På en kortere reise for å hente adoptivbarn, tror jeg neppe plagene er uoverkommelige.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye ute og reist og tok malariatabletter i 4 mnd.. Ble ikke dårlig av dette, men det er sikkert veldig individuellt.

Hei Vito.

Her i huset har vi tatt malaria tabl. flere ganger uten noen bivirkninger, lykke til.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Min mor pådro seg malaria under et opphold i Afrika etter å ha gitt bort tablettene sine til en som var syk og "trengte dem mere". Hun er VELDIG syk med jevne mellomrom. Evt. bivirkninger av kuren er nok INGENTING mot dette! Ta tablettene og vær glad for at det finnes en kur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 8noddy8

Hei Vito.

Her i huset har vi tatt malaria tabl. flere ganger uten noen bivirkninger, lykke til.

Hilsen fra

Det finnes noen nye malariatabeletter på markedet (på resept): Malarone

Vi tok disse på turen, og merket ingen plager.

OBS! Tabelettene er veldig dyre: 30,- pr tablett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har tatt malariatabletter når jeg har vært i Sørøst Asia (ikke nødvendig alle steder). De jeg har fått har vært av den mildeste typen. De får man ingen bivirkninger av. Var i Mexico en gang også. Da fikk vi de samme. Det finnes - etter det jeg vet - to "trinn" til. De sterkeste må man bl.a. ta når man skal til flere afrikanske land. Min bror var på safari i Kenya og fikk den sterkeste typen. Han fikk "rare drømmer", mens reisefølge hans ble lettere depressiv. Men, det er bedre enn alternativet - å få malaria - tross alt!

Les eventuelt mer her:

http://www.lommelegen.no/44malari.htm

og

http://www.folkehelsa.no/nyhetsbrev/MSIS/2000/28/msis2800a.html#TopOfPage

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...