Gå til innhold

Han vil ha barn....


Gjest Elissa May

Anbefalte innlegg

Gjest Elissa May

Hva skal jeg gjøre når typen vil at vi skal få barn, men jeg ikke vil ha?

Føler at det snart går ut over forholdet vårt.

Jeg er bare 17 år og har studieplaner, og er GANSKE usikker på om han er mannen jeg vil skal bli far til mine barn. Han er moden, 22 år gammel og er også midt i utdannelsen, men mener altså at et barn ville vært flott.

Jeg går på p-piller og han mener jeg skal slutte.

Det virker på en måte som han ikke skjønner at jeg er veldig ung og vil vente. Hvordan forklare ham...?

Er selvsagt glad i ham, vil beholde ham, men er redd jeg ikke klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

terningkast6

Det er godt at du selv innser at du er litt i yngste laget for å få barn, du har jo hele livet foran deg.

Kanskje han er usikker på deg og vil binde deg på denne måten?

I alle fall, følg din egen fornuftige tankegang, det er ditt liv som blir mest forandret hvis dere får barn nå allerede. Gjør deg ferdig med studiene og fremfor alt, vær sikker på at det er den rette mannen du får barn med.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp Snapp Snute

Hvis du synes du er for ung til å få barn så skal du selvfølgelig ikke få barn.Det er ikke bare bare å sette et barn til verden.Du må for all del ikke finne på å bli gravid bare fordi HAN vil det.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har foreldre som kan forklare deg dette. Har du ikke det, bør du skaffe deg fosterforeldre snarest.

Hvis deres reaksjon er å sende "svigersønnen" sin på dør, så skal du ikke bli hysterisk - de viser i grunnen i så fall bare at de har dømmekraft (til forskjell fra denne smukkasen).

At du spør slik du spør, betyr så vidt jeg skjønner at dette er noe du selv også er enig i. Da skal du ikke la frykten for å miste ham skremme deg. Du er 17 år, og har truffet en fyr som har vært (og som sikkert er) både snill, søt og grei, men som rett og slett ikke har nok vett i skallen til å kunne ta på seg ansvar som far (enda).

Ikke gift deg med en gutt/mann som du må være "barnevakt" overfor resten av livet bare fordi han er "søt og grei, men dessverre litt umoden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj jeg som er ei gammel kjerring på over 30 år havnet inn på ungdomsforum. Men jeg velger å svare på spørsmålet ditt likevel jeg.

Uansett hvor glad du er i kjæresten din så skal du ikke gjøre noe du er klar for. Om du nå får barn nå blir det fort både to og tre. Hva blir det da med studiene dine? Jeg har selv tre barn på 11,7 og 5. Fikk mitt første barn da jeg var 19. Alle planene mine gikk i grus og jeg hadde ingen muligheter til å ta dem opp igjen. Nå sier jeg ikke at man ikke kan studere når man er gammel, men mine planer gikk i vasken.

Jeg synes du burde tenke deg om mange ganger og som du sier selv, du er ikke sikker på om dette er mannen i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir

Eg syns du ikkje bør få barn, siden du for det første er så pass ung og siden du ikkje er sikker på om han er "den rette" for deg !

Om dere skiller lag så vil det sikkert bli mange konflikter rundt dette med felles barn i årevis fremover, kanskje helt frem til barnet er voksent !

Fornuftig av deg å vente helt til du vil ha barn, så fortsett med p-piller du.

Om han ikkje forstår att du ikkje ønsker barn nå, i en alder av 17 år så er ikkje typen din "moden" som du skriver !

Mener nå.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alven

IKKE få barn som 17-åring!!

Hvis han forlater deg fordi du ikke vil ha barn enda, da er han ikke verdt det. Du er jo ikke myndig engang.

Jeg er 20, og kan ikke tenke meg hvordan det ville vært med et småbarn nå.

Nei, lev livet du. Barn kan du få senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, MODEN? Høres ut som en utrolig lite voksen gutt hvis du spør meg!

Selvsagt må du ikke få barn når du ikke er klar for det selv, skjønner ikke at det er noe å spørre om engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis du som er moden, ikke han. Vær moden nok til å stå for ditt standpunkt!

Hvis dere fortsetter å holde sammen, har dere all verdens tid til å få barn når dere er ferdige med utdannelsen og når dere begge er klare for det. Og hvis dere ikke fortsetter å holde sammen, er det så absolutt best at det ikke er noe barn inne i bildet.

Forøvrig skal du aldri, uansett hvor gammel og velutdannet du blir, sette noe barn til verden fordi typen din, naboen eller moren din synes det er på tide

mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøffelinøff

vel, hvis han har lyst på barn så kan han passe barna til søsteren min.

hun fikk sitt første som 16-åring og gjør ikke på annet enn å løpe etter disse ungene.

jeg er jente på snart 22, og tro meg: en gutt på 22 er IKKE IKKE IKKE IKKE moden.......

fortell ham at barn er ikke bare søte og snille, de spyr, de skriker, de koster en formue(og nei, barneforeldre er ikke rike.).

begge søstrene mine har barn og de sliter seg virkelig gjennom dagen.

og når det er en uke igjen av måneden har de ingen penger til mat eller bleier.

spør din mor hvor mye en baby bruker av bleier og mat og klær.

så ringer du til sosialkontoret eller liknende og spør hvor me du vil få når du er atten år og har ingen utdannelse og du skal bo med kjæresten din og en baby.

så går du på butikken og regner ut hvor mye en baby koster deg i måneden- og du vil fort se at kostnadene ikke vil strekke til.

nei, jeg har sett hvor vanskelig det er å ha barn, og jeg har bestemt meg for en ting:

jeg skal ta meg en utdannelse og ikke ha barn før jeg er godt over 28.

jeg mener ikke å være frekk ovenfor deg når jeg sier dette, men det er ikke vanlig at en moden gutt på 22 er sammen med en jente på 17 år, selv om du sikkert er moden for alderen.

når man begynner på en utdannelse får man mange nye tanker og man ser ofte helt annerledes på ting enn man gjør på vidergående.

det er ikke så sjelden at par vokser fra hverandre når man begynner på noe helt nytt, og du skal ikke se bort fra at det samme kan skje med dere.

du skal nyte livet, ikke ødelegg det i en alder av 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vel, hvis han har lyst på barn så kan han passe barna til søsteren min.

hun fikk sitt første som 16-åring og gjør ikke på annet enn å løpe etter disse ungene.

jeg er jente på snart 22, og tro meg: en gutt på 22 er IKKE IKKE IKKE IKKE moden.......

fortell ham at barn er ikke bare søte og snille, de spyr, de skriker, de koster en formue(og nei, barneforeldre er ikke rike.).

begge søstrene mine har barn og de sliter seg virkelig gjennom dagen.

og når det er en uke igjen av måneden har de ingen penger til mat eller bleier.

spør din mor hvor mye en baby bruker av bleier og mat og klær.

så ringer du til sosialkontoret eller liknende og spør hvor me du vil få når du er atten år og har ingen utdannelse og du skal bo med kjæresten din og en baby.

så går du på butikken og regner ut hvor mye en baby koster deg i måneden- og du vil fort se at kostnadene ikke vil strekke til.

nei, jeg har sett hvor vanskelig det er å ha barn, og jeg har bestemt meg for en ting:

jeg skal ta meg en utdannelse og ikke ha barn før jeg er godt over 28.

jeg mener ikke å være frekk ovenfor deg når jeg sier dette, men det er ikke vanlig at en moden gutt på 22 er sammen med en jente på 17 år, selv om du sikkert er moden for alderen.

når man begynner på en utdannelse får man mange nye tanker og man ser ofte helt annerledes på ting enn man gjør på vidergående.

det er ikke så sjelden at par vokser fra hverandre når man begynner på noe helt nytt, og du skal ikke se bort fra at det samme kan skje med dere.

du skal nyte livet, ikke ødelegg det i en alder av 17.

Vet om flere par med den aldersforskjellen....

Er ganske venlig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...