Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Hei! Er ikke spesielt religiøse, men liker å be aftenbønn (eller egentlig synge,da...) for barnet. Hva synes dere: bør de biologiske foreldrene inngå i denne bønnen? Det har vi gjort til nå, men blir det _for_ nært at disse får en like viktig plass som oss andre? 0 Siter
Gjest meg Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Vi ber også aftenbønn hver kveld, men har ikke hatt med biologiske foreldre konkret i denne. Derimot snakker vi masse om de biologiske foreldrene , eller "mamma-(landet)" /"pappa". Ungene er veldig klar over at de er født i et annet land av den andre mamma'n. Litt på siden: Vi var her en dag på besøk til en enslig mamma med et adoptivbarn, og vår eldste spurte om hvor pappa'n var. Vi svarte at han var i det andre landet. Altså hadde vår eldste to av hver , mens hun andre hadde to mammaer og en pappa. 0 Siter
Anka Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Vi er ikke relgiøse, og ønsket derfor ikke å bruke en tradisjonell aftenbønn. Jeg kom heldigvis over denne: Godnatt dyr og blomster Godnatt mor og far Godnatt alle venner og kjente jeg har Godnatta små stjerner Godnatt vind og vann Godnatt mine søsken i femmede land! ....også legger vi av og til noen kommentarer om andre i familien og de han kjente før vi hentet han..... 0 Siter
Mamta Skrevet 6. mai 2002 Skrevet 6. mai 2002 Hvis det føles naturlig for dere - og barnet, kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe i veien for å også ta de biologiske foreldrene med i aftenbønnen. Hos oss har ikke det vært naturlig, men vi tar med "barna i India" (dvs. de fattige og foreldreløse som barna har sett og kanskje kan identifisere seg med). Dette startet forresten da vi ventet på å få hente andremann; vår sønn på da 5 år, begynte på eget initiativ å ta med henne i aftenbønnen. Nå da hun er vel hjemme, er det de som "ble igjen" som opptar oss. Så mitt råd er å gjøre det som føles naturlig for dere som familie. Hilsen fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.