Gå til innhold

Kontantstøtte - etterbetaling!


nanchang

Anbefalte innlegg

Takk til dere som tok opp dette temaet tidligere. Jeg fikk etterbetalt k-støtte for 3 mndr, 9000,- for jeg hadde 49 uker med 80 % lønn, men man har altså krav på k-støtte etter fulle opptjente 39 uker! Trygdektr lokalt var ukjent med dette, så på søknaden der fikk jeg avslag, men anket til fylkestrygdekontoret og fikk medhold. 9000 er jo litt penger, må passe på at ikke alt går til mat og bleier og i det store sluket, gikk straks og kjøpte egen mobil, herrrrlig, nå sms'er jeg som en fjortis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke helt dette... Kan man få kontantstøtte de tre siste månedene man går hjemme i permisjon, med 80% lønn? Det vil jeg også ha :-)

Hilsen ei som går og venter på å få hentet sitt første barn og ikke er så oppdatert,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt dette... Kan man få kontantstøtte de tre siste månedene man går hjemme i permisjon, med 80% lønn? Det vil jeg også ha :-)

Hilsen ei som går og venter på å få hentet sitt første barn og ikke er så oppdatert,

Ja, altså etter at 39 ukers permisjon er passert, så har du krav på kontantstøtte. Som sagt, det lokale trygdekontor var ukjent med dette, men da dette var oppe på dol tidligere, så hadde altså noen sjekka sjøl med departementet, og det er riktig. Det viser bare hvor infløkt trygdesystemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alba

Ja, altså etter at 39 ukers permisjon er passert, så har du krav på kontantstøtte. Som sagt, det lokale trygdekontor var ukjent med dette, men da dette var oppe på dol tidligere, så hadde altså noen sjekka sjøl med departementet, og det er riktig. Det viser bare hvor infløkt trygdesystemet er.

Oj! -dette var ikke jeg klar over heller. Kjempebra at du gjorde oss oppmerksom på dette. Har du tilfeldigvis peiling på om dette gjelder også når man har permisjon fra deltidsjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså etter at 39 ukers permisjon er passert, så har du krav på kontantstøtte. Som sagt, det lokale trygdekontor var ukjent med dette, men da dette var oppe på dol tidligere, så hadde altså noen sjekka sjøl med departementet, og det er riktig. Det viser bare hvor infløkt trygdesystemet er.

9000 kr rikere og enda blidere ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! -dette var ikke jeg klar over heller. Kjempebra at du gjorde oss oppmerksom på dette. Har du tilfeldigvis peiling på om dette gjelder også når man har permisjon fra deltidsjobb?

Med perm. fra deltidsjobb vet jeg ikke noe om. Men det som gjelder, er jo ETTER at 39 uker er passert og er du da fortsatt ute i lønnet permisjon og hjemme med barnet, så må da disse reglene gjelde uavhengig av jobben som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alba

Med perm. fra deltidsjobb vet jeg ikke noe om. Men det som gjelder, er jo ETTER at 39 uker er passert og er du da fortsatt ute i lønnet permisjon og hjemme med barnet, så må da disse reglene gjelde uavhengig av jobben som sådan.

Ja, det høres riktig ut. Takk og takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...