Gå til innhold

Colombia


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er det noen som vet hvor lang ventetid det er i Colombia for tiden, fra man sender papirene frem til tildeling?

Tenker da både på ICBF og private.

Kan jeg spørre hvorfor dere valgte ICBF fremfor private eller omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Vi sendte papirene til colombia i juni`01.

Vi er på et privat barnehjem. vi syntes dette barnehjemmet passet oss etter at vi hadde lest om de forsjellige.Vi håper på tildeling no til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hørt at AF har sagt for ikke så lenge siden at en må regne med 4-8 mnd. fra en sender papirene til tildeling. (ICBF)

Vi sendte papirene våre i slutten av november, ble godkjent i slutten av januar, og venter fremdeles på distrikt. Er nå inne i 6. ventemnd. så nå håper vi at vi hører noe snart. Vi var forespeilet ca. 6 mnd. ventetid da vi sendte våre papirer.

Vi valgte ICBF p.g.a. den korte ventetiden, har adoptert fra ICBF før, og var fornøyd med det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hørt at AF har sagt for ikke så lenge siden at en må regne med 4-8 mnd. fra en sender papirene til tildeling. (ICBF)

Vi sendte papirene våre i slutten av november, ble godkjent i slutten av januar, og venter fremdeles på distrikt. Er nå inne i 6. ventemnd. så nå håper vi at vi hører noe snart. Vi var forespeilet ca. 6 mnd. ventetid da vi sendte våre papirer.

Vi valgte ICBF p.g.a. den korte ventetiden, har adoptert fra ICBF før, og var fornøyd med det.

Mvh

Du venter og venter du også?.....nå gir jeg snart opp:-)

Begynner å miste håpet om at noe snart kommer til å skje. Var innom nyhetene på AF sine sider, og det kom _ingen_ barn fra Colombia i april!!!

Hva skal dette bety?

....nei, det blir vel vår tur snart også, eller?........

en oppgitt hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter på ICBF og sendte våre papirer i slutten av mars. Fikk beskjed om ca. 6 mnd. da. Har valgt ICBF fordi vi skal ha barn nr. 3, og det kan de hjelpe oss med. har bare hørt positive erfaringer :). Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selly

Hei!

Vi sendte papirene over til Colombia i midten av desember, ble godkjent i januar, distrikt i februar og til slutt: fikk tildeling 26. april og reiser for å hente ham 18. mai.

Vi valgte ICBF fordi det går mye raskere, for oss 4 1/2 mnd. Vi var godkjent i Colombia for et barn mellom 0 og 12 mnd, men gullgutten vår er over 2 år. Så hvis det betyr mye for dere å få en baby bør dere velge privat, hvis ønsket er å få et barn og det med alder ikke er så nøye ville jeg gjort som oss og valgt ICBF. Tror næmlig ikke det med alder er så nøye, jeg har ihvertfall bare gode følelser når jeg tenker på gutten vi snart skal hente.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du venter og venter du også?.....nå gir jeg snart opp:-)

Begynner å miste håpet om at noe snart kommer til å skje. Var innom nyhetene på AF sine sider, og det kom _ingen_ barn fra Colombia i april!!!

Hva skal dette bety?

....nei, det blir vel vår tur snart også, eller?........

en oppgitt hilsen fra

Har som deg sett at det ikke var registrert noen nye adopsjoner fra Colombia i April, men dette er i dag rettet! Fem barn kom hjem i forrige måned, så da er det vel ikke noen grunn til bekymring......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cran

Hei! Vi har valgt det private barnehjemmet CRAN i Bogota, fordi vi har fått det anbefalt av noen bekjente av oss som har fått en sønn derfra. På grunn av lange køer ble vi satt på vent i Norge i oktober, og papirene våre ble sendt til Colombia i februar. Vi har blitt forespeilet ca. 10-13 mnd. venting til tildeling.

Jeg har inntrykk av at både private barnehjem og ICBF er veldig bra. Mange av barna er i fosterhjem og får bra stimuli og omsorg. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...