Gå til innhold

Hva kan vi gjøre?


missi

Anbefalte innlegg

Mannen min har en datter på 12 år som har diagnosen ADHD. Ting har vært i en positiv utvikling nå i ett år. Hun får støtteundervisning på skolen p.g.a lese og skrivevansker.

I tillegg så har sønnen til mannen med stor sannsynlighet dysleksi. Han er 8 år. Med han går det også bedre nå.

Så får vi beskjed i dag om at mammaen som har den daglige omsorgen skal flytte fra kommunen til en plass ca.3-4 timer fra oss. Vi bor nå i samme kommune som barna og barna har vært masse hos oss også. Nå er vi livredde for hva dette kan få å si for utviklingen til barna. dette kan vel ikke være til barnas beste å gjøre???? om det er det forstår jeg meg ikke på noe lenger.

Hvilken rettigheter han mannen i en slik situasjon. Hjelp og tips mottas med stor takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Hei.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. Egentlig er det ikke noe du kan gjøre hvis mor har fullt foreldreansvar. Er foreldreansvaret derimot delt, står dere sterkere. Dere kan oppsøke støtteapparatet til jenta. BUP, PPT eller lignende. Dere kan til og med gå til barnevernet. Ikke glem at det er et kontor som er der for å hjelpe. De kan innkalle til samtale med mor og støtteapparat, og eventuelt fortelle mor at en annnen løsning vil være det beste for barna. For det må jo være det som er viktigst. En mulighet til er jo å søke om fullt foreldreansvar for begge barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. Egentlig er det ikke noe du kan gjøre hvis mor har fullt foreldreansvar. Er foreldreansvaret derimot delt, står dere sterkere. Dere kan oppsøke støtteapparatet til jenta. BUP, PPT eller lignende. Dere kan til og med gå til barnevernet. Ikke glem at det er et kontor som er der for å hjelpe. De kan innkalle til samtale med mor og støtteapparat, og eventuelt fortelle mor at en annnen løsning vil være det beste for barna. For det må jo være det som er viktigst. En mulighet til er jo å søke om fullt foreldreansvar for begge barn.

Du sier alt for lite om situasjonen til at jeg kan si om jeg syns det er + eller - for ungen.Det kan jo være grunner for at mor velger å flytte,f.eks: utestengning i nærmiljø,dømming fra voksne/barn og evt.lærer,dårlige/uheldig omgangskrets,++.

Det kan jo også selvf.være at mor gjør noe dumt.Men som sagt,du sier alt for lite.

:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...