Gå til innhold

Det er sikkert ikke sant


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Jeg kan ikke få meg til å tro at papirer er kommet i retur fra Kina - uten å få tildelt barn - etter 14 måneder. Høres helt sprøtt ut. Har noen ringt adopsjonsforeningen sin for å høre om det er sant? Kanskje noen hadde lyst til å skremme oss litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke om det er sant, men det *kan* være det.

Det har vært noen sånne tilfeller de siste månedene, amerikanske og australske søkere som jeg vet om, men dette er den første jeg har hørt om i Norge.

Til informasjon, begunnelsen for siste avslaget i USA som det har stått om på APC, fikk avslag for et par uker siden var: singel dame, har hatt kreft, er skilt flere ganger. Ellers har det vært ting som epilepsi, pletter på rullebladet (eller rett og slett manglende rulleblad, klarte ikke å grave fram en vandelsattest!) og litt ymse.

Saken her i Norge aner jeg som sagt ingen verdens ting om, håper for de det gjelder at det kan ordne seg. Syns fryktelig synd på dem.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også anonym

Tror du virkelig at noen legger ut så alvorlige meddelelser bare for å sette en støkk i oss andre? Det får da være grenser for mistenksomhet. Og det har jo skjedd i andre land, så hvorfor ikke her.

En fryktelig tragedie for de det gjelder. Det burde ikke skje !! Adopsjonsforeningene burde vite hva kinesiske myndigheter godtar, og kinesiske myndigheter burde gi tilbakemelding mye tidligere.

Vi som venter adoptivbarn må ha krav på en skikkelig behandling. Selvom jeg har oppfattet her inne at mange mener vi bør ligge flate og godta hva som helst. Å ville bli tatt alvorlig har ingenting med å mene at giverlandene skal "spy ut" barn til oss. Jeg forstår nesten ikke at folk som synes det er greit å bli til de grader tråkka på er i stand til å oppdra barn. Bare for å presisere, jeg mener ikke at vi har rett til å få barn, eller at giverlandet ikke kan avslå søknader. Jeg mener at vi skal vises normal respekt. Og vi er ikke forbrytere selvom vi ønsker oss adoptivbarn!!!

Leste om noen i USA som opplevde det samme for et par måneder siden. Begrunnelsene var bla. en ikke betalt parkeringsbot (som stod på rullebladet, det ville det ikke gjort her), en annen grunn var for liten plass og mange barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snø

Tror du virkelig at noen legger ut så alvorlige meddelelser bare for å sette en støkk i oss andre? Det får da være grenser for mistenksomhet. Og det har jo skjedd i andre land, så hvorfor ikke her.

En fryktelig tragedie for de det gjelder. Det burde ikke skje !! Adopsjonsforeningene burde vite hva kinesiske myndigheter godtar, og kinesiske myndigheter burde gi tilbakemelding mye tidligere.

Vi som venter adoptivbarn må ha krav på en skikkelig behandling. Selvom jeg har oppfattet her inne at mange mener vi bør ligge flate og godta hva som helst. Å ville bli tatt alvorlig har ingenting med å mene at giverlandene skal "spy ut" barn til oss. Jeg forstår nesten ikke at folk som synes det er greit å bli til de grader tråkka på er i stand til å oppdra barn. Bare for å presisere, jeg mener ikke at vi har rett til å få barn, eller at giverlandet ikke kan avslå søknader. Jeg mener at vi skal vises normal respekt. Og vi er ikke forbrytere selvom vi ønsker oss adoptivbarn!!!

Leste om noen i USA som opplevde det samme for et par måneder siden. Begrunnelsene var bla. en ikke betalt parkeringsbot (som stod på rullebladet, det ville det ikke gjort her), en annen grunn var for liten plass og mange barn fra før.

Foreløpig går det veldig fint for oss å oppdra barn i alle fall ;-))

La meg presisere: Jeg mener ikke at adoptivforeldre skal la seg tråkke på. Men jeg mener at man må forholde seg til de regler som faktisk finnes i giverlandene. Og der har adopsjonforeningene et stor ansvar!

Jeg gjentar igjen det jeg sa om responstiden til Kina før avvisningen av søknaden. Jeg vil anta at dette skyldes at kinesiske myndigheter først ser på søknaden når det er tid for tildeling. Hvis de skulle hatt et apparat som vurderte søknader fortløpende ville sannsynligvis tiden før tildeling blitt vesentlig høyere. Det er akkurat som med SUAK - man får først avslag når de vurderer søknaden. Kina skulle ikke være nødt å foreta en egen vurdering av søknadene når de kommer til Kina - de bør kunne stole på at adopsjonsforeningene kun formidler søkere som tilfredsstiller de kravene Kina har satt!! De setter jo ikke reglene bare for morro.

Så her mener jeg faktisk at det er adopsjonsforeningen som har det hele og fulle ansvar (basert på de opplysningene du har gitt her, selvfølgelig).

Jeg mener at man må "legge seg flat for" (eller med et annet ord - akseptere) de kravene adopsjonslandene stiller, og at man må kunne forvente at adopsjonforeningene er oppdaterte på kravene, slik at de kun sender søknader som man er sikker på vil bli akseptert. Man kan ikke forvente at Kina (eller andre giverland) skal ta dobbel saksbehandling.

Nå aner jeg ingenting om det norske paret som er blitt nektet tildeling, så det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har blitt fortalt om enkelte av de amerikanske, og jeg må si at jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor!! Om det var en bare var en parkeringsbot på rullebladet spiller ingen rolle, så lenge kinesiske myndigheter krever plettfritt rulleblad. Men det var jo tydeligivis mer i tillegg også.

Vi skal ikke legge oss flate og "ta dritt". Men vi skal akseptere de reglene som giverlandet setter og rette oss etter dem.

Det å rette seg etter regler i samfunnet er forresten noe vi oppdrar datteren vår til....

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...