Maja Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Hvor mange måltider er det vanlig at en 2 måneder gammel unge får når hun sover ca. 10 timer om natta? Omsider har jeg fått opp melkeproduksjonen slik at jeg fullammer og datteren min legger på seg mellom 180 og 280 gram i uka, men hun vil bare ha mat 4-5 ganger per dag (flere på økedager). Hun tømmer begge puppene ved hvert måltid, unntatt om morgenen. Da pleier jeg å pumpe ut det som er igjen. Legger til at hun virker veldig mett og fornøyd etter hvert måltid. Hun gulper en del, så det ser ut til at hun spiser ganske mye. Dette har hittil resultert i at jeg også pumper et helt måltid (ca. 150 ml som går i fryseren) hver kveld før jeg legger meg, siden jeg er livredd for at melkeproduksjonen skal gå ned. Jeg lurer litt på hva som skjer hvis jeg lar være å pumpe meg på kvelden. Hva har dere gjort når dere har gitt dere med nattamming? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5249-hvor-mange-m%C3%A5ltider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 28. september 2000 Del Skrevet 28. september 2000 Kjære Maja. Det er flott å høre at ammingen fungerer så greit for deg og barnet ditt. Hva som er vanlig ammehyppighet varierer veldig og du vil få alle slags svar. Det som er det viktige er om barnet går opp i vekt og trives. Datteren din har vel færre måltider enn de fleste, men du har en god produksjon og hun suger effektivt. Det høres lurt ut å fortsette med å pumpe deg en gang om kvelden for å opprettholde den gode produksjonen. Det andre alternativet er å slutte å pumpe og starte igjen om melkeproduksjonen går ned, men hvorfor forandre på en rutine som fungerer bra? Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5249-hvor-mange-m%C3%A5ltider/#findComment-28706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.