Gå til innhold

Ikke noe hyggelig forum


Gjest gruff

Anbefalte innlegg

Gjest gruff

Dette er slett ikke noe hyggelig og nært forum. Det er et forum hvor man blir driti ut og latterliggjort hvis man ikke hører til klikken. Det som er hyggelig og nært for noen, vil alltid virke ekskluderende for den som står utenfor. Derfor bør vi kanskje unngå klikkdannelser på et sånt forum som dette. Det kan man vel ta privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ColPappa

    9

  • Lanka

    2

  • trompet

    1

  • jato

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ikke enig i det du skriver om forumet her. Jeg tror de fleste brukerne synes at det ER et hyggelig sted . Egentlig så tror jeg helst du er ute etter å provosere, og dra opp en krangel.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinesermor

Det var synd at du har opplevd det sånn gruff...Jeg hører ikke med til noen klikk, kjenner igjen endel av nickene, men så har jeg også frekventert her i et par år, i perioder mange ganger om dagen.

Jeg synes nettopp dette forumet har klart det endel av de andre ikke har klart, å være oppriktig interessert i hverandre - i det å bli foreldre til et barn fra et annet land.

Av og til sendes det kanskkje noen private meldinger, men det er da bare å overse dem. Til tider er det også mange gratulasjoner og oppramsinger, men det er jo liksom det vi enes om, vår lengsel etter BARNET! Tror de fleste er mest aktive i ventetiden før tildeling, og da er det kanskje ikke alltid like reflekterte og gjennomtenkte innlegg, men jeg synes det er ok jeg.

Håper ikke du gir oss opp, du er iallefall velkommen. Si litt mere om deg selv, så blir vi kanskje bedre kjent.

Lykke til med deg og ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Jeg er ikke enig i det du skriver om forumet her. Jeg tror de fleste brukerne synes at det ER et hyggelig sted . Egentlig så tror jeg helst du er ute etter å provosere, og dra opp en krangel.

Vennlig hilsen

Jeg vil ha lov til å mene at dette ikke er noe hyggelig forum, uten å bli beskyldt for å ville provosere. Imidlertid så er det ualminnelig lett å provosere noen her hvis det er det man er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannkastanje

Enig med rao!!!! Jeg er ikke av de mest aktive skriverene her ,med jeg synes at det er veldig hyggelig å lese det de andre skriver.Jeg er innom hver dag.Det virker så det er flere som prøver å provosere her inne for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Gruff, men det du sier er feil. Jeg vil påstå at dette er et forum hvor man tar vare på hverandre og støtter hverandre. Derfor er det også mulig å være uenige her.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cebuano

Jeg synes dette er et hyggelig forum. Jeg er her daglig, men det er sjelden jeg skriver noe. Merker heller ikke at det er noen "klikker" her inne. Det er vel naturlig at de som har adoptert fra samme land blir "knyttet" til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Beklager Gruff, men det du sier er feil. Jeg vil påstå at dette er et forum hvor man tar vare på hverandre og støtter hverandre. Derfor er det også mulig å være uenige her.

Hilsen

Ja det er gode eksempler på det nedover her ser jeg - Fnis og knis og latterligjøring over andres innlegg, hvis man ikke blir beskyldt for å være surmaga da. Og du ColPappa sier at det jeg mener ER FEIL, ikke at du mener det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Det var synd at du har opplevd det sånn gruff...Jeg hører ikke med til noen klikk, kjenner igjen endel av nickene, men så har jeg også frekventert her i et par år, i perioder mange ganger om dagen.

Jeg synes nettopp dette forumet har klart det endel av de andre ikke har klart, å være oppriktig interessert i hverandre - i det å bli foreldre til et barn fra et annet land.

Av og til sendes det kanskkje noen private meldinger, men det er da bare å overse dem. Til tider er det også mange gratulasjoner og oppramsinger, men det er jo liksom det vi enes om, vår lengsel etter BARNET! Tror de fleste er mest aktive i ventetiden før tildeling, og da er det kanskje ikke alltid like reflekterte og gjennomtenkte innlegg, men jeg synes det er ok jeg.

Håper ikke du gir oss opp, du er iallefall velkommen. Si litt mere om deg selv, så blir vi kanskje bedre kjent.

Lykke til med deg og ditt!

Takk for hyggelig innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å mene at forumet ikke er noe hyggelig, selvsagt, men for å være ærlig, så kjenner jeg meg absolutt ikke igjen i din beskrivelse av det...

Hvaslags klikk er det du snakker om? Som India - adoptant (til tider "ensom ulv" sådan), ser jeg jo at det er mange flere Kina - adoptanter f.eks. Det plager ikke meg ihvertfall, ei heller de private meldingene som av og til kommer her.

Som noen av de andre sier, syns jeg nettopp dette forumet, til forskjell fra de andre, viser en både støtte og oppriktig interesse for de andre deltakerne. Derfor trives jeg så godt at jeg er her selvom adopsjonsprosessene er avsluttet.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette forumet er det som regel ganske høyt under taket - og det går an å diskutere med hverandre uten at vi blir "uvenner". Dette er også et forum der jeg synes vi er flinke til å støtte hverandre, bidra med råd og trøst innimellom. I motsetning til f.eks. småbarnsforumet synes jeg det er lite latterliggjøring, hets osv. her inne på adopsjons (og det skulle da bare mangle)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er gode eksempler på det nedover her ser jeg - Fnis og knis og latterligjøring over andres innlegg, hvis man ikke blir beskyldt for å være surmaga da. Og du ColPappa sier at det jeg mener ER FEIL, ikke at du mener det er feil.

Hvis du reagerer på denne type fnis og knis synes jeg du overreagerer. For å være helt ærlig er jeg enig i at innlegget ditt virker surmaga. Hadde sønnen min kommet til meg på den måten hadde jeg bedt han gå og diskutere med kjøleskapet.

Ellers er det helt riktig oppfattet - Jeg mener det du sier er feil og jeg sier at du tar feil.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gruff

Hvis du reagerer på denne type fnis og knis synes jeg du overreagerer. For å være helt ærlig er jeg enig i at innlegget ditt virker surmaga. Hadde sønnen min kommet til meg på den måten hadde jeg bedt han gå og diskutere med kjøleskapet.

Ellers er det helt riktig oppfattet - Jeg mener det du sier er feil og jeg sier at du tar feil.

Hilsen

Jeg synes du i dette innlegget er et godt eksempel på at dette ikke er noe hyggelig forum. Og jeg er glad jeg ikke er din sønn, hvis du på samme måte sier til han at DU har rett - HAN tar feil. og at han derfor kan gå å snakke med kjøleskapet. Hvilken imøtekommenhet ovenfor sine barn. At man kan ha forskjellige meninger er noe helt annet. Jeg trodde faktisk ikke at bevisste og opplyste mennesker hadde den slags (manglende) kommunikasjon med sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heldiggrisen

.......med å skrive private beskjeder på forum for meldinger ? Ingen har svart på det. Det var vel det innlegget som startet hele denne meningsløse debatten. Er det rart det blir krig i verden sier nå jeg. Jeg synes ikke det er noe problem med private beskjeder her, men jeg kan heller ikke se at det skulle være noen problemer med å skrive på "meldinger".

Til informasjon så er velkomstteksten på "forum for meldinger" slik:

Her er en oppslagstavle for dem som ønsker å gratulere hverandre med fødselsdager, barnefødsler eller legge igjen andre "personlige" meldinger.

Hadde vært morsomt å høre hvorfor det oppfattes som et stort problem å bruke denne "oppslagstavla". Blir vårt forum mindre nært av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du i dette innlegget er et godt eksempel på at dette ikke er noe hyggelig forum. Og jeg er glad jeg ikke er din sønn, hvis du på samme måte sier til han at DU har rett - HAN tar feil. og at han derfor kan gå å snakke med kjøleskapet. Hvilken imøtekommenhet ovenfor sine barn. At man kan ha forskjellige meninger er noe helt annet. Jeg trodde faktisk ikke at bevisste og opplyste mennesker hadde den slags (manglende) kommunikasjon med sine barn.

Innlegget mitt er bare et svar til en jeg opplever sparker meg på leggen. Ellers er jeg også glad for at du ikke er min sønn.

Når jeg ber han gå å snakke med kjøleskapet, så er det noe som skjer når han ikke hører på det jeg sier. I stedet svarer han på det han tror blir sagt. Ikke lytter han og ikke prøver han å finne ut hva som blir sagt.

Når det er sagt så er min anmodning om at han skal ta en kjøleskapsprat kun en fleip - ikke et krav.

Ellers er jeg imponert over din evne til å trekke slutninger.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Innlegget mitt er bare et svar til en jeg opplever sparker meg på leggen. Ellers er jeg også glad for at du ikke er min sønn.

Når jeg ber han gå å snakke med kjøleskapet, så er det noe som skjer når han ikke hører på det jeg sier. I stedet svarer han på det han tror blir sagt. Ikke lytter han og ikke prøver han å finne ut hva som blir sagt.

Når det er sagt så er min anmodning om at han skal ta en kjøleskapsprat kun en fleip - ikke et krav.

Ellers er jeg imponert over din evne til å trekke slutninger.

Hilsen

Ellers er jeg imponert over din evne til å trekke slutninger.

TAKK DET SAMME!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nedtelling

Ja det er gode eksempler på det nedover her ser jeg - Fnis og knis og latterligjøring over andres innlegg, hvis man ikke blir beskyldt for å være surmaga da. Og du ColPappa sier at det jeg mener ER FEIL, ikke at du mener det er feil.

Hei Gruff! Jeg er forholdsvis ny her i forumet, og jeg har ikke fått det inntrykket som du har. Men alle har jo rett til å si det en mener, og at du mener at dette er et lite hyggelig forum,- Javel.- da er det vel bare å finne et annet forum da! Så fra alvor litt spøk: Ta en kaffe.- ALI kaffe kurerer Gruff ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......med å skrive private beskjeder på forum for meldinger ? Ingen har svart på det. Det var vel det innlegget som startet hele denne meningsløse debatten. Er det rart det blir krig i verden sier nå jeg. Jeg synes ikke det er noe problem med private beskjeder her, men jeg kan heller ikke se at det skulle være noen problemer med å skrive på "meldinger".

Til informasjon så er velkomstteksten på "forum for meldinger" slik:

Her er en oppslagstavle for dem som ønsker å gratulere hverandre med fødselsdager, barnefødsler eller legge igjen andre "personlige" meldinger.

Hadde vært morsomt å høre hvorfor det oppfattes som et stort problem å bruke denne "oppslagstavla". Blir vårt forum mindre nært av den grunn?

Helt enig - Hva er problemet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midnattsol

Jeg vil ha lov til å mene at dette ikke er noe hyggelig forum, uten å bli beskyldt for å ville provosere. Imidlertid så er det ualminnelig lett å provosere noen her hvis det er det man er ute etter.

Må bare få si at jeg opplever dette som et forum hvor jeg føler meg velkommen. Jeg er her inne med jevne mellomrom for å lese innlegg, og kan pr dags dato ikke se at noen med fullt overlegg går inn for å latterliggjøre andre. En må ha lov til å ha ulike meninger og oppfatninger om ting. En må kunne tåle at andre ikke har samme mening som en selv, en må også kunne tåle at en gir uttrykk for dette så lenge en er saklig i sin argumentasjon. Jeg synes forøvrig at dette er et flott forum som jeg har stor glede av. Jeg synes at det er flott at en kan dele sine tanker, gleder og bekymringer med andre i samme situasjon. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, og som bruker av dette forumet i ca 1 år, har jeg alltid opplevd å bli møtt med respekt. La forumet være slik det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...