Gå til innhold

Ikke noe hyggelig forum


Gjest gruff

Anbefalte innlegg

Gjest anonym for anledningen

.......med å skrive private beskjeder på forum for meldinger ? Ingen har svart på det. Det var vel det innlegget som startet hele denne meningsløse debatten. Er det rart det blir krig i verden sier nå jeg. Jeg synes ikke det er noe problem med private beskjeder her, men jeg kan heller ikke se at det skulle være noen problemer med å skrive på "meldinger".

Til informasjon så er velkomstteksten på "forum for meldinger" slik:

Her er en oppslagstavle for dem som ønsker å gratulere hverandre med fødselsdager, barnefødsler eller legge igjen andre "personlige" meldinger.

Hadde vært morsomt å høre hvorfor det oppfattes som et stort problem å bruke denne "oppslagstavla". Blir vårt forum mindre nært av den grunn?

Et lite klipp fra en annen forumgruppe:

En liten oppfordring

Kan dere være så snille å bruke forumet Meldinger til personlige beskjeder?

:-)

- webmaster, tilsyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ColPappa

    9

  • Lanka

    2

  • trompet

    1

  • jato

    1

Mest aktive i denne tråden

Helt ok for meg at det står folk fram og forteller at de ikke synes det er et hyggelig forum. Men så klart fryktelig trist!! Men dere som ikke liker dere her må jo akseptere at flertallet tydeligvis synes at dette er et hyggelig forum?

Er det en flertallsavgjørelse som avgjør det? Når noen ikke opplever dette som et hyggelig forum, mener du da at opplevelsen vår er feil? At det er en vrangforestilling rett og slett? Kanskje er dette forumet hyggelig for noen, men ikke for andre? Men flertallet har talt.............

Mener du også at hvis en person mobbes på jobben, men de andre har det fint, og opplever det ikke som noe problem, da er det et godt arbeidsmiljø fordi flertallet mener det ?

Jeg synes også du nesten hentyder at de som har fortalt sine historier her(som ikke er udelt positive) lyver. Stemmer det?

Jeg aksepterer at du og flere med deg opplever dette som et hyggelig forum, men det endrer ikke min oppfatning om at det ikke er hyggelig for alle.

Hvorfor undertegner du forresten ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Helt ok for meg at det står folk fram og forteller at de ikke synes det er et hyggelig forum. Men så klart fryktelig trist!! Men dere som ikke liker dere her må jo akseptere at flertallet tydeligvis synes at dette er et hyggelig forum?

Er det en flertallsavgjørelse som avgjør det? Når noen ikke opplever dette som et hyggelig forum, mener du da at opplevelsen vår er feil? At det er en vrangforestilling rett og slett? Kanskje er dette forumet hyggelig for noen, men ikke for andre? Men flertallet har talt.............

Mener du også at hvis en person mobbes på jobben, men de andre har det fint, og opplever det ikke som noe problem, da er det et godt arbeidsmiljø fordi flertallet mener det ?

Jeg synes også du nesten hentyder at de som har fortalt sine historier her(som ikke er udelt positive) lyver. Stemmer det?

Jeg aksepterer at du og flere med deg opplever dette som et hyggelig forum, men det endrer ikke min oppfatning om at det ikke er hyggelig for alle.

Hvorfor undertegner du forresten ikke ?

Har du hatt nicket ditt lenge selv, eller har du opprettet det i anledning denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Sjelden å se deg SÅ engasjert her på DOL ColPappa. Ja, ja. Vi får vel ta opp tråden neste gang vi møtes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Sjelden å se deg SÅ engasjert her på DOL ColPappa. Ja, ja. Vi får vel ta opp tråden neste gang vi møtes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruff

Har du hatt nicket ditt lenge selv, eller har du opprettet det i anledning denne tråden?

Du kan jo gå inn på forfattersøk, så får du svaret. Er riktignok en ganske ny DOL-bruker, men må vel ha uttalerett allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym

Du kan jo gå inn på forfattersøk, så får du svaret. Er riktignok en ganske ny DOL-bruker, men må vel ha uttalerett allikevel?

:-)

Uttalerett, ja! Det er jo det vi gjør på slike forum, -uttaler oss.

Det virket på ditt første innlegg som om du hadde vært 'med' på dette forumet lenge, og så kjente jeg ikke igjen nicket. Derfor spurte jeg da skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden å se deg SÅ engasjert her på DOL ColPappa. Ja, ja. Vi får vel ta opp tråden neste gang vi møtes da.

Tar gjerne en diskusjon i real life også jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snø

Det var ikke jeg som ble irritert over de private meldingene, hvis der er det du mener? Det jeg reagerte på var noen av de ekle svarene/kommentarene. Men jeg kan heller ikke forstå at det er noe problem å bruke "forum for meldinger" til slikt.

Innlegget mitt var til Heldiggrisen, og sånn sett ikke rettet til deg, Gruff :-)

Når det gjelder tråden som du henviser til at det er kommet mindre hyggelige svar, så må jeg innrømme at jeg ikke har lest den. Hoppet rett og slett over det, fordi den ikke interesserer meg.

Så klart går det ann å bruke meldingsforumet for private meldinger.

Men jeg fatter fremdeles ikke at det går ann å irritere seg over at det postes private meldinger her. Og i alle fall ikke såpass at man må skrife egne innlegg om det (dette er heller ikke personlig rettet mot deg, Gruff). 99,9% av alt som skrives her på DOL er av null interesse for meg, og da leser jeg det ikke. Det er i grunnen veldig enkelt!

Om jeg må få lov til å si min ærlige mening, så synes jeg det er de som kommer med surmaget kritikk av "personlige innlegg" som skaper det lille som er av dårlig stemning her.

Nå refererer jeg ikke til hovedinnlegget ditt her, Gruff, vi er bare uenige om hva som skaper den lite koselige stemningen.

Forøvrig så synes jeg mito sitt innlegg lengre oppe (egen tråd) var ganske bra. La oss ikke ta DOL _for_ alvorlig, folkens!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det er tydelig at dette har vekket engasjementet til veldig mange, og jeg kan på en måte forstå det. Vanligvis pleier jeg ikke å blande meg inn i slike lange "diskusjoner" her inne, men nå ble jeg fristet til å si noen ord. Jeg vil ikke kritisere hverken gruff eller andre anonyme eller ikke anonyme i denne tråden, men bare påpeke at dette er en diskusjon der det ikke går an å enes om noe. For noen er dette et hyggelig forum, og for andre tydeligvis ikke. Det er det vel ikke noe å gjøre ved, er det vel? Bortsett at en kan ha det i tankene når en svarer på en av trådene her.

Men - jeg vil bare komme med et hjertesukk: Det jeg synes er mest trist er at det ikke har kommet havparten så mange svar på et myye viktigere tema etter min mening (lenger nede), nemlig om SV sitt forslag angående bl.a. adopsjonsstøtten. Kan vi ikke heller engasjere oss i fellesskap for noe vi alle kan være enige i: Adopsjonsstøtten bør økes!!??

Vel - det var bare et lite hjertesukk på meg en sen torsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det er tydelig at dette har vekket engasjementet til veldig mange, og jeg kan på en måte forstå det. Vanligvis pleier jeg ikke å blande meg inn i slike lange "diskusjoner" her inne, men nå ble jeg fristet til å si noen ord. Jeg vil ikke kritisere hverken gruff eller andre anonyme eller ikke anonyme i denne tråden, men bare påpeke at dette er en diskusjon der det ikke går an å enes om noe. For noen er dette et hyggelig forum, og for andre tydeligvis ikke. Det er det vel ikke noe å gjøre ved, er det vel? Bortsett at en kan ha det i tankene når en svarer på en av trådene her.

Men - jeg vil bare komme med et hjertesukk: Det jeg synes er mest trist er at det ikke har kommet havparten så mange svar på et myye viktigere tema etter min mening (lenger nede), nemlig om SV sitt forslag angående bl.a. adopsjonsstøtten. Kan vi ikke heller engasjere oss i fellesskap for noe vi alle kan være enige i: Adopsjonsstøtten bør økes!!??

Vel - det var bare et lite hjertesukk på meg en sen torsdagskveld.

Bare et lite tillegg: Jeg mener selvsagt SP sitt forslag :-) (er litt trøtt)

Skulle også være et hjertesukk fra meg, og ikke på meg ;-)

Ellers så støtter også jeg, som snø (som er en av de få som har svart på tråden lenger nede), innlegget til mito lenger oppe.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gruff

Heisann!

Det er tydelig at dette har vekket engasjementet til veldig mange, og jeg kan på en måte forstå det. Vanligvis pleier jeg ikke å blande meg inn i slike lange "diskusjoner" her inne, men nå ble jeg fristet til å si noen ord. Jeg vil ikke kritisere hverken gruff eller andre anonyme eller ikke anonyme i denne tråden, men bare påpeke at dette er en diskusjon der det ikke går an å enes om noe. For noen er dette et hyggelig forum, og for andre tydeligvis ikke. Det er det vel ikke noe å gjøre ved, er det vel? Bortsett at en kan ha det i tankene når en svarer på en av trådene her.

Men - jeg vil bare komme med et hjertesukk: Det jeg synes er mest trist er at det ikke har kommet havparten så mange svar på et myye viktigere tema etter min mening (lenger nede), nemlig om SV sitt forslag angående bl.a. adopsjonsstøtten. Kan vi ikke heller engasjere oss i fellesskap for noe vi alle kan være enige i: Adopsjonsstøtten bør økes!!??

Vel - det var bare et lite hjertesukk på meg en sen torsdagskveld.

Enig med deg Lanka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...