Gå til innhold

Brystbetennelse?


pippp

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan svare meg raskt ?Om jeg trenger hjelp pga brystbetennelse?

Har hatt vondt i det ene brystet et par dager og nå synes jeg det bare blir verre.

Kjenner at jeg får kuler men jeg klarer å masere de bort når den tre uker gml sønnen min suger, men etter en halv time er det like vondt og jeg kjenner at det er på vei til å klumpe seg igjen.

Det verker også i brystvorten, stikkende smerte.'

Nevner at jeg begynner å bli veldig forkjølet, nyser, verker i kroppen, kjenner det i halsen, hodet osv.

Er det like greit ån dra på legevakten å få noe for det?

Har lest og hørt skrekkhistorier om operasjoner osv som kunne vært unngått hvis penicilin hadde vært foreskrevet før.

Og hvordan finner de ut om det feks er stafylikokker i puppen?

Håper noen leser dette snart og kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter seg at du skal oppsøke lege når du får feber, men siden du tydeligvis også har en forkjølelse på gang kan det jo være vanskelig å vite hva som er hva! Brystbetennelse kan gi de samme symptomene som influensa, d.v.s. verking i kroppen og feber. Det høres ut som om du kan ha tette melkeganger, noe som igjen kan gi brystbetennelse hvis de ikke blir tømt. Ved tilløp til betennelse er det viktig å få tømt brystet ofte, d.v.s. annenhver time på dagtid og et par ganger i løpet av natten. Hvis du har vondt i brystet og feber kan det være lurt å ta en tur til legen for sikkerhets skyld! Be om å få tatt en melkeprøve, da sikrer du at du får riktig medisin. Jeg har også lest at en eventuell tablettkur bør vare i 10 dager, for å unngå at betennelsen blusser opp igjen.

Jeg hadde veldig dårlig samvittighet for min ukesgamle baby da jeg startet på min første penicilinkur.Han reagerte ikke på tablettene, heldigvis. Jeg har stadig tilløp til betennelse og har nå i løpet av 8 måneder hatt 4 kurer. Nå har jeg lært meg å kjenne når de kommer, slik at jeg får avverget mange i starten. Det gjøres best ved hvile og hyppig uttømming! Hvis du blir plaget med tette melkeganger bør du nok skaffe deg en brystpumpe. Hvis det vanskelig å få melken ut av brystet kan du be legen om en hormon nesespray( syntocinon) som du tar før amming.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...