Gå til innhold

Bekymringer Thailand...


thaisol

Anbefalte innlegg

Noen som vet ????

Etter den informasjonen som vi har fått fra VB møtes Adoption Board i Thailand bare en dag annenhver uke. Ifølge en nettside jeg fant på Thailand Adoption Homepage

http://www.neiu.edu/~rghiggin/Thaiadopt/currentstatus.html

ble det gjennomført 580 internasjonale adopsjoner + 2500 lokale/familiære adopsjoner i Thailand pr år.

Jeg vet ikke om Adoption Board også godkjenner de nasjonale adopsjonene - men selv om vi bare tar utgangspunkt i de internasjonale - betyr dette et gjennomsnitt på mer enn 22 adopsjoner pr møtedag - hvor adoptantene både skal intervjues og godkjennes. Dersom vi inkluderer de nasjonale adopsjonene blir dette omtrent 118 adopsjoner pr møte. Dette kan vel ikke stemme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg TROR det kun er de internationale adopsjonen som er med annenhver onsdag. Snittet synes høyt (22), men det er ikke umulig, tror det var 10-12 par da vi var der (DPW). Vi kom og forlot samme morgen / formiddag. For alt jeg vet kunne det kommet flere der utover dagen.

Møtet varte kanskje 15 min. (+/-) tiden syntes lang når vi var der, men i ettertid ser jeg at det gikk rimelig fort.

Ellers var linken interessant lesning.

VB bruker jo Holt og de har sitt og sine i Bangkok området. Mer info om arbeidet deres får du i kvarteret/ halvtimen før første møte, og da er dere sansynligvis ikke særlig mottakelig for den typen informasjon... :-)

Holt har flere ulike hjelpeprogram og de gjør en fantastisk jobb!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var hos DPW var det begge gangene ca. 20 par (+-) Jeg har hørt om 30 på samme dag også, men noe særlig over det er visst ikke vanlig. Intervjutiden kan variere. Første gang var vi inne ca. 10 min.(?) andre gang kortere - det virket ihvertfal sånn :)

HSF har rimelig høy stressfaktor denne morgenen, mulig det er slik at førstemann til mølla osv... Vi kom begge gangene inn blant den første halvparten, så ventetida gikk forholdsvis greit.

Vel det ble mer enn du spurte om dette, mulig skrivekløe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - ifølge det dere skriver er det altså mulig med et gjennomsnitt på omtrent 22 pr dag de har møte. Jeg bekymrer meg bare for at ventetiden skal bli forskrekkelig lang - tenker på at "MITT" barn allerede er født (etter all sannsynlighet) - og finnes et sted i Thailand nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg TROR det kun er de internationale adopsjonen som er med annenhver onsdag. Snittet synes høyt (22), men det er ikke umulig, tror det var 10-12 par da vi var der (DPW). Vi kom og forlot samme morgen / formiddag. For alt jeg vet kunne det kommet flere der utover dagen.

Møtet varte kanskje 15 min. (+/-) tiden syntes lang når vi var der, men i ettertid ser jeg at det gikk rimelig fort.

Ellers var linken interessant lesning.

VB bruker jo Holt og de har sitt og sine i Bangkok området. Mer info om arbeidet deres får du i kvarteret/ halvtimen før første møte, og da er dere sansynligvis ikke særlig mottakelig for den typen informasjon... :-)

Holt har flere ulike hjelpeprogram og de gjør en fantastisk jobb!

mvh

Tror det var 32 par samme dag som oss. Vi var heldigvis nummer seks i køen, og vi var inne i underkant av ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...