Gå til innhold

Å hurra, hei og hopp...


grot

Anbefalte innlegg

For 10 dager siden ringte jeg suak for å høre om det fantes noen muligheter for at vår sak kunne prioriteres, siden prosessen vår fram hit har vært vanskelig og kronglete. I utgangspunktet hadde ikke vi en slik sak som de kunne prioritere, men dama ville forhøre seg på huset om ikke vår sak var en av typen som burde få prioritet. Tre dager senere, samme dagen som søknaden blir sendt, ringer hun og sier at hun har fått klarsignal til å prioritere oss. Når jeg da lurer på hvor lang tid saken vil ta, sier hun at med alle disse kortukene i mai, så må jeg nok gi henne noen uker. Suak mottok søknaden på tirsdag og i dag lå GODKJENNELSEN i postkassa. Litt av en overraskelse å få når man kommer solbrent hjem fra hytta :-)

Nå skal jeg altså sette ny rekord i papirinnsamling. Legetime har vi fått allerede på torsdag, så dette går nok veien.... Bilder må også tas i hui og hast. Blir nok flere klesskift om dagen her nå fremover, for ikke å gi inntrykk av at alle bildene er tatt over to-tre dager. Kan ikke bruke gamle bilder heller, siden jeg nylig klippet meg kort:-(

Men nå føler jeg at resten av prosessen bare blir morsom. Å avlyse vår planlagte Portugal-tur i sommer var kanskje ikke fullt så morsomt, men temmelig nødvendig. Nå skal vi ut med ca 8000 til VB og 20000 etter suak-godkjennelsen i løpet av en måned. Trodde vi skulle få noen flere måneder til å spare, men klager absolutt ikke. Neste år får vi nok den aller største turen vår noensinne, og vi har allerede planlagt å ta en ukes ferie i forkant, før turen går til Bangkok.

Nå feirer vi med sprudlevann og kan liksom ikke helt tørre å tro hvor heldige vi er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-- godt det iblant kan nytte å stå på litt ekstra selv i slike tungrodde systemer!

Lykke til videre, håper det blir snarlig skrål i huset ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :o)

Så flott at SUAK prioriterte søknaden deres, det fortjente dere virkelig!

Hiv dere rundt, og samle inn papirer... så er dere snart på vei til Thailand :o)

Lykke til med alt !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se dere er på en medgangsbølge nå....

For oss gikk det fort i SUAK (6-8 uker) og kjempefort med tildeling og henting......

Kos dere og feir i helga !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det er mennesker med stort hjerte hos SUAK også :-)

Gratulerer med rask godkjennelse - og som svigerfar ville ha sagt det: Vel undt!!!

Håper dere at resten av prosessen går på skinner, og at dere snart får en datter eller sønn i armene :-)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert!!!

Gratulerer masse, masse! Jeg gleder meg med dere :)

Dette går så det suser, så heng i å spare. Med dette tempoet kan det komme flere fakturaer før du aner :)

Gleder meg til fortsettelsen...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se dere er på en medgangsbølge nå....

For oss gikk det fort i SUAK (6-8 uker) og kjempefort med tildeling og henting......

Kos dere og feir i helga !!

Så flott for oss ventende å høre at det kan gå veldig fort i Thailand også. Men hva betyr egentlig at det gikk fort både med tildeling og henting? Hvor mange måneder snakker vi om da? Når var det du adopterte, og er du i adopsjonsprosessen nå igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!!!

Gratulerer masse, masse! Jeg gleder meg med dere :)

Dette går så det suser, så heng i å spare. Med dette tempoet kan det komme flere fakturaer før du aner :)

Gleder meg til fortsettelsen...

Klem

De fakturaene skal jeg ta imot med stoooor glede. Men siste skriv fra VB sa at vi måtte regne med 5-6 mnd før tildeling og 8-10 før henting. Høres fryktelig lenge ut,spør du meg. Men med Thailand så kan jo ting snu fort da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære grot!

For en gladmelding ;-D Det er dere så vel, så vel undt! Etter motgang... ;-)

Satser på at resten av prosessen deres også går i racerfart. At ting & tang kan skje i Thailand som du skrev, er det jo flere eksempler på!

Stor gratulasjonsklem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammus

Hei Grot

Lurer på hvorfor dere fikk prioritet i saksbehandlingen hos SUAK, er dette vanlig. Selv er vårt sos.kontor veldig veldig treg med saksbeh. og vi stiller lengst bak i køen der sammen med andre adoptivsøkere.

Er takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.så mye med godkjennelsen. Er det ikke en god følelse???? Ja jammen undte jeg dere dette etter motgangen dere har hatt, derfor kjennes dette ekstra godt ikke sant at de er så snille.

Regner med at du er rask med innsamlingen. Gleder meg til å følge deg videre, ting går sikkert racer fort nå.

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott for oss ventende å høre at det kan gå veldig fort i Thailand også. Men hva betyr egentlig at det gikk fort både med tildeling og henting? Hvor mange måneder snakker vi om da? Når var det du adopterte, og er du i adopsjonsprosessen nå igjen?

Hei igjen

Papirene gikk til Thailand 28 april 2001, vi fikk tildeling 13. juni og hadde møte med DPW 5.sept. 16.sept var vi hjemme igjen.

Må også nevne at vår sønn var 3,5 år, og at jeg snakker noe Thai etter å ha bodd der tidligere. Så dette var nok en kombinasjon av at Holt ønsket at han skulle få et hjem fort

og at våre papirer var der da. At vi fikk tildeling av ham har nok mye med språket å gjøre.

Vi var SUAK-godkjent fra 0-2 år, men fikk endret dette på dagen når tildeling var et faktum.

Han er en fantastisk unge, denne gutten vår !!!

Vi må nok vente til september for å starte en ny runde. Mail meg gjerne hvis du har flere spørsmål. (Er ikke på nett hver dag).

[email protected]

Tvi, tvi med papirinnsamling og ferden videre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære grot !

For en fantastisk nyhet :o). Fint å høre at ting kan gå raskere enn anntatt.

Håper resten av prosessen deres går i samme tempo.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! Kjenner ikke forhistorien deres, men unner virkelig alle som vurderes verdige en prioritering å få den! Ønsker dere alt godt, og sender masse "vent med letthet" vibrasjoner deres vei :). En super glad-nyhet å lese her på forum. Alltid hyggelig å høre om noen som opplever positive overraskelser i det norske tidsskjemaet! -- og så får de som ikke prioriteres leve med det!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei grot! Det var flott at SUAK satte opp farten. Da ligger vel vi omtrent likt i løypa - og vi startet vel omtrent samtidig også ???

(vi tok kontakt med sosialkontoret i april 2001). Vi hadde også en traurig runde med sosialkontoret - ingenting skjedde før i september i fjor - men det gikk ganske fort da vi først startet og sosialrapporten vår ble sendt SUAK rett før jul og godkjent i mars. Vi har nylig sendt alle papirer til VB, og lurer fælt på hvor lang tid det tar før de blir sendt til Thailand. Vi får følges videre i prosessen.... Lykke til med pairinnsamlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei grot! Det var flott at SUAK satte opp farten. Da ligger vel vi omtrent likt i løypa - og vi startet vel omtrent samtidig også ???

(vi tok kontakt med sosialkontoret i april 2001). Vi hadde også en traurig runde med sosialkontoret - ingenting skjedde før i september i fjor - men det gikk ganske fort da vi først startet og sosialrapporten vår ble sendt SUAK rett før jul og godkjent i mars. Vi har nylig sendt alle papirer til VB, og lurer fælt på hvor lang tid det tar før de blir sendt til Thailand. Vi får følges videre i prosessen.... Lykke til med pairinnsamlingen!

Jeg har dessverre blandet deg litt med en annen..og ser på dine tidligere innlegg at det ikke var sosialkontoret som gjorde at dere har brukt litt ekstra tid. Likevel; kjekt å være på omtrent samme sted i prosessen - og lykke til videre -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...