Gå til innhold

Noen som har slanket seg og _ikke_ gått opp i vekt igjen?

Anbefalte innlegg

Ok, jeg må bare innrømme at det er like før jeg hiver alle prinsipper og forsetter om å motstå Grete Roede og Nutrilett over bord her...

Grunnen er jo at jeg helt klart trenger å gå ned i vekt, og da selvfølgelig gjerne vil gjøre det i et visst tempo. Og det å legge om en og en vane går så treeeeeigt. Spesielt siden jeg bør gå ned før en operasjon.

Nå har jeg jo vært frisk av spiseforstyrrelser i 4 år, så da blir det kanskje annerledes denne gangen? Kanskje kan jeg klare det jeg også?

Så det jeg lurer på er om noen her har gått ned en del _og_ klart å holde vekten nede.

Hvordan gjorde dere det? Må dere hele tiden tenke på hva dere putter i munnen nå også, eller går det an å leve tilnærmet normalt etterpå? Dvs. med nye vaner, men ikke tenke så mye over det i det daglige.

Er veldig i tvil nå....

*lukker øynene og sender innlegget*

Fortsetter under...

Når du har hatt spiseforstyrrelse tidligere, må du være VELDIG forsiktig, velg slankemetode med omhu... Jeg ville IKKE valgt Nutrilett eller andre pulver-kurer om jeg var deg.

Det jeg heller vil anbefale - også fremfor Grete Roede - er Libra-kurs. Du kan lese mer om Libra-konseptet, kurssteder osv. her: http://www.libra-helse.no/mainKurstilbud3.asp . Dersom det ikke holdes kurs der du bor, er det også mulig å ta kurs via brev eller e-post... :-)

Jeg har selv gått ned en del via to Libra-kurs, og skal fortsette etter de samme prinsippene fremover... Jeg har selv ingen spiseforstyrrelse, men en av de to kurslederne jeg har hatt fortalte selv om egen erfaring med slike problemer, som hun hadde hatt for noen år tilbake. Hun lærte seg riktig spising og gikk samtidig ned i vekt gjennom kurset hun først gikk på, og følger fortsatt de samme prinsippene. Selvsagt med større porsjoner mat og med målsetning å HOLDE vekten stabil nå. Og lykkes... :-)

Dersom du vil vite mer om Libra-opplegget, les på nettsidene deres og spør evt. meg :-) Jeg kan kontaktes på [email protected]

Når du har hatt spiseforstyrrelse tidligere, må du være VELDIG forsiktig, velg slankemetode med omhu... Jeg ville IKKE valgt Nutrilett eller andre pulver-kurer om jeg var deg.

Det jeg heller vil anbefale - også fremfor Grete Roede - er Libra-kurs. Du kan lese mer om Libra-konseptet, kurssteder osv. her: http://www.libra-helse.no/mainKurstilbud3.asp . Dersom det ikke holdes kurs der du bor, er det også mulig å ta kurs via brev eller e-post... :-)

Jeg har selv gått ned en del via to Libra-kurs, og skal fortsette etter de samme prinsippene fremover... Jeg har selv ingen spiseforstyrrelse, men en av de to kurslederne jeg har hatt fortalte selv om egen erfaring med slike problemer, som hun hadde hatt for noen år tilbake. Hun lærte seg riktig spising og gikk samtidig ned i vekt gjennom kurset hun først gikk på, og følger fortsatt de samme prinsippene. Selvsagt med større porsjoner mat og med målsetning å HOLDE vekten stabil nå. Og lykkes... :-)

Dersom du vil vite mer om Libra-opplegget, les på nettsidene deres og spør evt. meg :-) Jeg kan kontaktes på [email protected]

Hm...

Bare lurer...hvor mye koster et kurs?

Mamma har gått ned totalt ca 20 kg på Grete Roede-kurs. Har ikke gått nevneverdig opp i vekt etter kursene heller.

Man lærer jo litt om sunn mat og kosthold, samt hva man kan spise i hvilke mengder og hva man bør styr unna som best man kan. Om man drar det med seg videre tror jeg det er gode muligheter for å holde vekta nede!

Hun prøvde det aller meste først, som Nutrilett, Herbalife og diverse andre pulver-kurer, men gikk ikke ned i vekt før hun la om kostholdet.

Jeg går på kurs nå, og har hatt kjemperesultater så langt :-)))))))))

Mamma har gått ned totalt ca 20 kg på Grete Roede-kurs. Har ikke gått nevneverdig opp i vekt etter kursene heller.

Man lærer jo litt om sunn mat og kosthold, samt hva man kan spise i hvilke mengder og hva man bør styr unna som best man kan. Om man drar det med seg videre tror jeg det er gode muligheter for å holde vekta nede!

Hun prøvde det aller meste først, som Nutrilett, Herbalife og diverse andre pulver-kurer, men gikk ikke ned i vekt før hun la om kostholdet.

Jeg går på kurs nå, og har hatt kjemperesultater så langt :-)))))))))

Siden du nevnte Herbalife, jeg så nettopp et helseprogram på TVn her i Spania, og det var flere som hadde fått problemer med stoffskiftet etter en sånn kur!

En representant fra Herbalife var der for å svare på spørsmål, men han kom bare med svada om Herbalife sin historie og kunne ikke svare på spørsmålene!

Siden du nevnte Herbalife, jeg så nettopp et helseprogram på TVn her i Spania, og det var flere som hadde fått problemer med stoffskiftet etter en sånn kur!

En representant fra Herbalife var der for å svare på spørsmål, men han kom bare med svada om Herbalife sin historie og kunne ikke svare på spørsmålene!

Har ikke tro på sånne slankepulver og mirakelkurer jeg. Tror det eneste som hjelper er riktig mat i riktige mengder :-)

Herbalife har jeg vært kritisk til lenge. Særlig markedsføringen.

Hvor mange grader i dag forresten?

Annonse

Har ikke tro på sånne slankepulver og mirakelkurer jeg. Tror det eneste som hjelper er riktig mat i riktige mengder :-)

Herbalife har jeg vært kritisk til lenge. Særlig markedsføringen.

Hvor mange grader i dag forresten?

Jeg vet faktisk ikke men over 20 er det nok, på ettermiddagen sånn i 1500-1700 tiden er det varmest!

Jeg hadde en elektronisk grademåler som jeg kjøpte på Elkjøp sist jeg var i Norge, men den kastet Cristian ut vinduet for 1 1/2 år siden i et raseriutbrudd. Jeg oppdaget det selvfølgelig ikke før 2 dager etterpå! :-(

http://www.tuciudad.com/webcams/laspalmas.htm

Jeg har gått på libra kurs og er veldig fornøyd med det. Har gått ned 12 kg og er nå akuratt passe. Har holdt vekta nå i to måneder etter kurset. Hvis jeg ikke greier å holde meg nede på egenhånd har jeg bestemt meg for å ta et nytt kurs for å ha et press på meg. Det krever vilje og tid for å innarbeide nye og bedre matvaner.

Fulgte hun en spesiell diett i tillegg til de dråpene?

Hun fulgte en mager men mektig meny den måneden kuren varte, tok av en kilo første to dager. Etter det spiser hun vanlig men er litt oppservang med hva. Tar epleedik dråper før hvert måltid nå i fortsettelsn. Meget effektivt til kr. 299,- men selve matmenyen den ene mnd. ble kostbar.

Hun fulgte en mager men mektig meny den måneden kuren varte, tok av en kilo første to dager. Etter det spiser hun vanlig men er litt oppservang med hva. Tar epleedik dråper før hvert måltid nå i fortsettelsn. Meget effektivt til kr. 299,- men selve matmenyen den ene mnd. ble kostbar.

Hva bestod den menyen av da? Proteiner, frukt og grønnt?

Gjest 5barnsmor

Hei vennen...

Jeg begynte å slanke meg i midten av februar og på seks uker tok jeg av 9,5 kg. (skal også operer i midten av juni) Jeg la om kostholdet på følgende måte : frokost når barna går på skolen, 1 rugknekkebrød fra rema med akkurat det pålegget som frister, lunch et nytt knekkebrød men også en frukt (for det meste appelsin) og rett før jeg skulle lage middag (for at jeg ikke skulle være så sulten at jeg prøvdesmakte)et knekkebrød til...altså fra ca kl 09-14 spiser jeg tre knekkebrød med det pålegget jeg har lyst på + en frukt. Til middag lager jeg 200 gram kjøtt, fisk eller fugl + en halv pose grønnsaker etter smak (blir mye wokblanding for den er god) Jeg marinerer kjøttet og bruker hpsaus på grønnsakene slik at det blir skikkelig godt, dette er faktisk et stort måltid og jeg har alltid vært stappmett etterpå. til kvelds spiser jeg enten en knekkebrød eller litt eggerøre med skinke eller en liten kyllingsalat eller litt suppe. Jeg prøver å ikke spise etter kl 19-20 og hvis søt/salt behovet melder seg så lager jeg meg en kopp buljong. av drikke unner jeg meg et glass juice, vann og pepsimax. Jeg kutter ut melk, poteter, pasta og ris men er ikke hysteris - er vi i besøk så spiser jeg men i mye mindre mengder enn før. I helgene har jeg unt meg både en halvliter og et glass vin ...jeg spiser også litt chips eller noe annet som frister. I tillegg så prøver jeg å trene: ergometersykker og trampolinehopping....ti minutter på trampoline tilsvarer en halv time jogging og det er jo mye gøyere....

jeg har nå stått i ro på denne vekte i en mnd og jeg spiser stort sett det samme som da jeg slanket meg, er bare ikke fullt så konsekvent.....cluet er å finne et kosthold man kan leve med slik at en ikke driver å skifter kost hele tiden (jeg har en svoger som holder på slik og han er en skikkelig jojo slanker) jeg er 163cm og begynte på 82,6 kg og i dag morges veide jeg 73,1 kg. Jeg synes det er en fin vekt men får ikke panikk om jeg daler ned på 70. BMI vekten passer ikke på meg, og legen som skal operere meg sa også at den ikke var til å stole på fordi benbygning og musklatur spiller inn.....

lykke til kiemor, dette klarer du helt fint. 'Det er gøy å slanke seg når det forsvinner et kilo hver morgen i begynnelsen. Jeg har heller ikke vært sulten i det heletatt siden jeg begynte å slanke meg og jeg spiser totalt fem måltider i døgnet....

kjempeklem og lykke til fra

Annonse

Gjest dittia

Jeg la om kostholdet og da gikk det av seg selv. Først kuttet jeg ut brus, så la jeg inn ett par mellommåltider bestående av frukt. Spiste brød kun til lunsj, til frokost lettyoghurt med all- bran. Drakk juice til frokost, men ellers bare vann. Jeg gikk ned 17 kg. Etter det har jeg ikke veiet meg. Orker ikke å bekymre meg over en kilo eller to. Tenker ikke så mye på hva jeg putter i munnen, men jeg har ikke så veldig lyst på all den fete maten heller. Hvis jeg føler at jeg har lagt på meg, er jeg forsiktig en stund. Jeg vet ikke hva som er best for den enkelte, men faktisk når det gjelder slanking så tror jeg at mange veier fører til Rom.

Hva bestod den menyen av da? Proteiner, frukt og grønnt?

Rent kjøtt, skinke, frukt, grønnsaker, brokkoli, blomkål, bønner m.m.m. , 6 små måltider pr. dag. tok noen dråper med SyB 62i før hvert måltid. Urtene hindrer fettopptaket i tarmen din, stimmulerer forbrenningen og gir deg metthetsfølelse, dråpene øker forbrenningen. Den fungerte overraskende d\her, har prøvd mye annet før uten resultat.

Gjest retvizan

Hei vennen...

Jeg begynte å slanke meg i midten av februar og på seks uker tok jeg av 9,5 kg. (skal også operer i midten av juni) Jeg la om kostholdet på følgende måte : frokost når barna går på skolen, 1 rugknekkebrød fra rema med akkurat det pålegget som frister, lunch et nytt knekkebrød men også en frukt (for det meste appelsin) og rett før jeg skulle lage middag (for at jeg ikke skulle være så sulten at jeg prøvdesmakte)et knekkebrød til...altså fra ca kl 09-14 spiser jeg tre knekkebrød med det pålegget jeg har lyst på + en frukt. Til middag lager jeg 200 gram kjøtt, fisk eller fugl + en halv pose grønnsaker etter smak (blir mye wokblanding for den er god) Jeg marinerer kjøttet og bruker hpsaus på grønnsakene slik at det blir skikkelig godt, dette er faktisk et stort måltid og jeg har alltid vært stappmett etterpå. til kvelds spiser jeg enten en knekkebrød eller litt eggerøre med skinke eller en liten kyllingsalat eller litt suppe. Jeg prøver å ikke spise etter kl 19-20 og hvis søt/salt behovet melder seg så lager jeg meg en kopp buljong. av drikke unner jeg meg et glass juice, vann og pepsimax. Jeg kutter ut melk, poteter, pasta og ris men er ikke hysteris - er vi i besøk så spiser jeg men i mye mindre mengder enn før. I helgene har jeg unt meg både en halvliter og et glass vin ...jeg spiser også litt chips eller noe annet som frister. I tillegg så prøver jeg å trene: ergometersykker og trampolinehopping....ti minutter på trampoline tilsvarer en halv time jogging og det er jo mye gøyere....

jeg har nå stått i ro på denne vekte i en mnd og jeg spiser stort sett det samme som da jeg slanket meg, er bare ikke fullt så konsekvent.....cluet er å finne et kosthold man kan leve med slik at en ikke driver å skifter kost hele tiden (jeg har en svoger som holder på slik og han er en skikkelig jojo slanker) jeg er 163cm og begynte på 82,6 kg og i dag morges veide jeg 73,1 kg. Jeg synes det er en fin vekt men får ikke panikk om jeg daler ned på 70. BMI vekten passer ikke på meg, og legen som skal operere meg sa også at den ikke var til å stole på fordi benbygning og musklatur spiller inn.....

lykke til kiemor, dette klarer du helt fint. 'Det er gøy å slanke seg når det forsvinner et kilo hver morgen i begynnelsen. Jeg har heller ikke vært sulten i det heletatt siden jeg begynte å slanke meg og jeg spiser totalt fem måltider i døgnet....

Dæver'n, hadde jeg levd på den dietten hadde jeg antagelig sulta i hjel. *Ler* Og likevel føler du deg ikke sulten? Utrolig! Når jeg en sjelden gang spiser knekkebrød ender jeg opp med 6-10 stk, blir liksom mer og mer sulten av dem. Sikkert derfor jeg ikke spiser det så ofte, altfor mye arbeid å stå og smøre dem, he he.

Lykke til videre da! :-)

Gjest 5barnsmor

Dæver'n, hadde jeg levd på den dietten hadde jeg antagelig sulta i hjel. *Ler* Og likevel føler du deg ikke sulten? Utrolig! Når jeg en sjelden gang spiser knekkebrød ender jeg opp med 6-10 stk, blir liksom mer og mer sulten av dem. Sikkert derfor jeg ikke spiser det så ofte, altfor mye arbeid å stå og smøre dem, he he.

Lykke til videre da! :-)

halloooooo der :))

det er det som er så merkelig også....disse knekkebrødene er av rug, det er litt tynnere enn vanlige og de er døøøøddddsssssgod...jeg er sånn at jeg blir kvalm og svimmel hvis jeg er sulten så det nytter ikke men noen "sultestreik" når jeg skal springe etter fem gale unger (de er jo mine så de må jo være gale*lol*) men denne kuren funker altså....jeg så forresten en link her inne til slankere forleden dag (fant den ikke nå) der stod det at man ikke trengte å gå på kurs for å slanke seg, men kunne klare det like godt på egenhånd....husker ikke hvilket forum men jeg lurer på om det var Amiga som la ut linken!!!!!

jeg er i vertfall blitt flott og jeg føler ikke engang at jeg har slanket meg....altså ikke noe offer i det hele tatt....bare gøy.....

klems

Hei kie :-)

Nei, jeg har gått opp igjen hver gang pluss mye mer enn det jeg gikk ned.

Nå holder jeg på igjen og har gått ned 14 kg.

Denne gangen er det annerledes. Den store forandringen er at jeg ikke tenker på dette som noen slankekur, men en varig endring av kostholdet mitt. OK, det er ikke så ille. Jeg trives med maten og er glad for alt som forsvinner.

Det er langt frem, for jeg begynte på over 124 kg, men hver kg er jo et steg på rett vei.

Kostholdet mitt har jeg skrevet om tidligere, det er veldig naturlig og lavglykemisk, minimalt med slike ting som brød, poteter, ris, pasta.. og litt mer protein enn vanlig. Det blir en del egg, men jeg har begynt å plukke bort plommene. Kosemat som reker er bare bra.

Jeg har derfor tro på at jeg skal klare det denne gangen og få et varig resultat.

Og så håper jeg at det går bra med deg også kie. Stell pent med deg selv :-)

Klem

Gjest 5barnsmor

Hei vennen...

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/05/07/329445.html

Hm...

Bare lurer...hvor mye koster et kurs?

Ikke mer enn at det er verdt det! :-)

Tenk bare på at du investerer i egen helse og fremtid...

Men svaret er kr 1250 for et kurs, som går over 8 uker. Hvis du går et kurs og ikke kan møte en gang, så kan du ringe og si ifra på forhånd, og kunne "ta igjen" denne gangen senere. Mitt kurs ble dermed 10 uker og ikke "bare" 8. (litt mer fleksibelt enn Grete Roede-kurs fx)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...