Gå til innhold

Blod i gulp-hjelp!


7mai

Anbefalte innlegg

Babyen vår på 5 dager gulper blod! Jeg er plaget med såre brystvorter som blør en del. Kan dette være årsaken? Er det farlig at babyen får i seg dette? Og er det vanlig at det kommer opp igjen?

Er dette et vanlig problem?

mvh

Bekymret mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5barnsmor

Du kan slappe helt av hvis babyen spiser som normalt. Det er slett ikke uvanlig at gulpet blir blodig når du blør....jeg kjøpte en tysk salve på apoteket som heter calendula-salbe %. Du kniper ut en klatt på størrelse med en drue i ammeinnlegget ditt og tørker bare av overskuddet før du ammer. Den er ikke farlig for barnet....jeg fikk den anbefalt av en tysk lege og den virket fra måltid til måltid - helt utrolig...

lykke til med babyen og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære 7mai.

Det er ikke farlig å svelge blod, men om det er mye kan det føre til kvalme hos barnet. Om sårheten ikke blir bedre i løpet av noen dage, ta kontakt med helsestasjonen for vurdering av ammestilling og sugetak. Blir det fortsatt ikke bedre bør det undersøkes nærmere om årsaken til sårheten er en infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashley

Jeg slet med akkurat det samme som deg når lillebror var ca 5 dager. Ikke farlig for det var mitt blod, men absolutt en skremmende opplevelse.

Jeg fikk tak i albueskjell (fikk låne på Riksen) og det hjalp omtrent med en gang på meg. Fikk dessverre sopp pga det fuktige miljøet i albueskjellet, og det kan være litt slitsomt å bli kvitt (nesten kvitt det nå etter 4 uker). Uansett så var det bedre en de blodfillene av noen pupper jeg hadde til å begynne med.

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...