Gå til innhold

2 uker og har ikke lagt på seg nok

Anbefalte innlegg

Min sønn er to uker og veier 90 gram mindre enn da han ble født. Han gikk ned 300 g etter fødselen. Jeg ammer for fullt, men tror at han får i seg litt lite. Hører ikke at han svelger så mye, han ligger ofte og sutter på brystet. Det rare er at han ikke gråter så mye så han virker ikke sulten heller. Jeg skal forsøke og vekke ham og amme oftere, men er litt engstelig for at han ikke har lagt på seg. Er det andre som også har opplevd dette? Har helsesøster eller jordmor noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5321-2-uker-og-har-ikke-lagt-p%C3%A5-seg-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære raa.

Gutten din har lagt på seg litt lite, men det er ikke alarmerende. Ikke alle babyer sier i fra når de er sultne og må derfor vekkes. Du sier ikke noe om hvor ofte og lenge du ammer. Prøv å vekk ham for å amme ihvertfall 2 ganger mer enn du gjør nå. Kle av ham mest mulig tøy når du ammer, gni ham inni hender og under føtter for å holde ham våken og for å stimulere til suging. Det kan også hjelpe å bytte frem og tilbake mellom brystene når du hører han svelger skjeldenere. Ta en vektkontroll på helsestasjonen i begynnelsen av neste uke.

Lykke til!

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...