Gå til innhold

HJEMMEBESØK!!!


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

er det noen som har noen råd angående hjemmebesøk,er litt nervøs...

serverte dere mat og drikke,en kaffi kopp??

er så redd for at de skal få et inntrykk av at vi "smisker" ønsker å gjøre et godt inntrykk,men på rett måte.hva gjør vi??

håper på noen gode råd.

hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heldggrisen

Satte kaffekanna og et fat med kjeks på bordet (altså vanlig møtemat). Ingen grunn til å gjøre noe spesielt ut av det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vi var ikke nervøse i det hele tatt, tenkte som så at de fikk se oss og høre oss slik vi er til hverdags! Når det gjelder servering så var det et morgenmøte så vi hadde laget te, og handlet inn sjokolademuffins på bensinstasjonen;-)

Jeg er ingen kakebaker sa jeg,- og det er jo riktig!!

Lykke til, skal se at det går veldig bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg satte fram te og snarkaffe slik at hun kunne forsyne seg med det hun ville ha, og serverte is til det ene hjemmebesøket, og formkake til det andre.

Saksbehandleren fikk samme oppvartning som et hvilket som helst besøk ville ha fått.

Mitt råd til dere er å prøve å være så naturlig som mulig(Vær deg selv), og svar ærlig på spørsmålene, så går det nok greit.

For min tok saksbehandleren utgangspunkt i sosialrapporten ganske raskt. (Saksbehandleren hadde endel kjennskap til meg fra før i jobbsammenheng)

Når vi begynte med sosialrapporten tok vi for oss punkt for punkt i rapporten. Jeg fortalte villig, og hun noterte, og noterte, og hun spurte i grunnen ikke så mange spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barbeint

Satte kaffekanna og et fat med kjeks på bordet (altså vanlig møtemat). Ingen grunn til å gjøre noe spesielt ut av det synes jeg.

Vi spurte om de ville ha te-kaffe-eller farris vi rett og slett. -Gjør som du ville gjort med naboen.

Aner ikke hva som er vanlig, jeg. - Sånn gjorde nå vi det i alle fall.

Hilsen en som ikke klarer og sovne.

P:s. Vi hadde is, men de hadde nettopp spist lunsj og sa nei takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannkastanje

Begge våre hjemmebesøk kom midt i lunchtiden til folk flest,så jeg smurte på ett stort fat med hveteboller med hvitost og brunost pluss at vi serverte kaffe.Nesten alle bollene gikk unna, så de hadde nokk ikke fått tid til å spise lunch før de dro.

lykke til, det er ikke noe å grue seg for : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg jobber til vanlig innen barneverntjenesten (har permisjon for tiden). Mitt råd er at dere gjør det enklest mulig - kaffe er egentlig mer enn nok. Personlig liker jeg ikke at det blir for mye "styr", da jeg helst vil konsentrere meg om samtalen og ikke all maten enkelte setter frem ;o)

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...