Gå til innhold

Eg gidde ikke, mamma!


Gjest snø

Anbefalte innlegg

2 år, 1 uke og 1 dag gammel - og en meget bestemt (og ikke alltd like veloppdragen...) liten frøken!

I dag kastet Bella flasken vegg i mellom da hun var ferdig med den. Mamma, som den gode oppdrager hun forsøker å være, forsøkte å få Bella til å plukke den opp igjen. Og fikk følgende svar: "Eg gidde ikkje, mamma!". Jeg hadde _store_ problemer med å holde meg alvorlig :-)

En laaang diskusjon følger, men Bella gir seg ikke, og vil ikke plukke opp flasken. Springer smågråtende ut til pappa mens hun sutrer, "Pappa!, Pappa! Mamma e domme!"....

Så, etter en liten stund kommer hun russlende tilbake, plukker opp flasken, setter den på bordet og kommer bort og vil ha en kos :-)

Vi har et lite krapyl her i huset som gjør alt hun kan for å vise at hun også bestemmer noe. Slitsomt, men til tider veldig morsomt. Og vanskelig å la være og le når man ikke skal.

Denne helgen har hun stadig vekk sagt "Nå er det nok!!!" når mamma og pappa gjør noe hun ikke liker. Jeg spurte hvem som sier det, og svaret kom kontant - "Lise". Så det er tydelig at det er ei lita som trasser litt i barnehagen også ;-)

Hvor har jeg forresten fått den vrangforestillingen at jenter stort sett er flinke til å sitte stille og rolig og ikke plukker på absolutt alt de ser....?

Når jeg ser hvor mye vi springer etter vår 2-åring, hvor mye tid som går med på å oppdra, rettlede, kjefte, kose, forklare, leke, gjete osv., så er det nesten så jeg forstår hvorfor SUAK har regelen om at yngstemann må ha blitt 2 år før man kan sende papirer og be om nestemann ;-)))

Men kjekt er det!!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlige,-sant ??? Gullet vårt er nå blitt 3 år og 4 mnd, og i går da han våknet , kom han inn i sengen vår og "la seg......" . Han hoppet i sengen , og hoppet , og hoppet......... så spurte jeg ham om han kunne roe seg litt , men da satte han seg bare rett ned , kikket oppgitt på meg og sa: "Hellegud , mamma !" Mer som noen små båndopptakere som vi ikke kan bestemme hva som skal tas opp , og spilles av....det er jo ikke bare hjemme hos oss de snapper opp diverse ord og uttrykk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...