Gå til innhold

Etiopia


Gjest ny i prosessen

Anbefalte innlegg

Gjest ny i prosessen

Hei!

Vi lurer på å adoptere fra Etiopia. Kanskje noen kan svare på:

Hvor lang ventetid er det?

Hvor gamle er barna?

Får man vite mye om medisinske utredninger o.l? Er barna friske når de kommer til Norge?

Er det et bra barnehjem?

Er det flest gutter eller jenter?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har adoptert to barn fra Etiopia, en gutt og en jente.

Jenta fikk vi i des-96, da hadde vi ventet 4 mnd på tildeling og 6 mnd på å få hente henne. Hun var 7 mnd da vi hentet henne.

Gutten vår hentet vi i mai -01, vi hadde ventet 7 mnd på tildeling og 2 mnd på å få hente ham. Han var 15 mnd da han kom til Norge.

Våre barn har vært friske ved ankomst til Norge. Legeattesten vi fikk fra Etiopia var helt grei.

Alle barna bor på samme barnehjem i Addis.

Barna våre hadde det bra på barnehjemmet og vi fikk god kontakt med de ansatte.

Vi har hatt to flotte opphold i Etiopia. De er et flott land med flotte mennesker!

Nå kan selvsagt ikke jeg snakke for andre enn med selv i forhold til adopsjon fra Etiopia. Sakbehandlerne i AF er bedre til å snakke på generelt grunnlag.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøstjerne

Jeg vil bare ønske dere lykke til med valg av land, selv har vi valgt Etiopia. Vi venter på godkjenning av SUAK, så derfor kan jeg ikke svare særlig på det dere lurer på.

Det jeg kan si er at jeg er tante til en gutt fra Etiopia, og han var ca. 11 mnd. da han kom hjem sammen med sine foreldre i -01. Min søster og hennes mann ventet i 8 mnd. på tildelig og ca. 2 mnd på å få reise og hente han. Legeattesten var ok, de fikk vite det som var å vite og det har ikke dukket opp noe de ikke var klar over i forhold til hans helse.

Vårt valg av land har sammenheng med at vi allerede har en etiopier i familien, og vi elsker han over alt!!!!!!

LYKKE TIL!!!!!!!!

Hilsen en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente fra Etiopia som nå er 2 1/2 år. Er så vidt i gang med neste mann. Vi har som sjøstjerne og tenyrg kun positive opplevelser med adopsjonen.

Hun var 8 mnd når vi hentet henne. Helsetilstanden var brukbar, litt lav fødselsvekt, hadde hatt lungebetennelse, kanskje en smule understimulert (svak bukmuskelatur) men hun kom seg utrolig fort. Nå er hun langt framme både fysisk og mentalt.

Forholdene ved barnehjemmet som forøvrig heter Amba, er relativt gode. Rent og pent, pleierne har stor omsorg for barna. Barna bor sammen ca 6-10 barn på hvert rom. Ca 25 barn den gang vi hentet. To unger i hver seng, da har de selskap med hverandre. alle barna på Amba er frigitt for adopsjon, og jeg tror ikke de er så lenge på barnhjemmet før de hentes. Vår var dere i 6 måneder og det var relativt lenge. De 2 pleierskene som passet henne var veldig knyttet til henne. Noe vi opplevde som veldig positivt.

tildelingstiden er oppe i hele 10 mnd nå. Det sies at det er få barn for tiden som frigis for adopsjon. Hva det skyldes vet jeg ikke, men Adosjonsforum kan sikkert svare mer på dette.

Tror det har kommet flest gutter fra Etiopia, men det er mulig at kjønnsfordelingen er mer balansert nå. AF vet mye om det.

Etiopia anbefales på det varmeste.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...