Gjest dimi Skrevet 13. mai 2002 Skrevet 13. mai 2002 Hei! Pappa'n min har fått diabetes - han er nå inne i en periode der han skal måle blodsukkeret både før og etter måltidene, for så å finne ut av hva slags behandling han skal få. (Han har vært i "grenseland" for å få sukkersyke i mange år.) Nå lurer jeg på; kan en diabetiker spise lett-syltetøy? Hvilke produkter skal man holde seg unna/hva er anbefalt å spise? Trenger råd om oppskrifter på gjærbakst og kaker (er det bare å erstatte sukkeret med flytende søtstoff?), og tilberedning av mat. Finnes det nettsider spesielt for diabetikere? På forhånd takk! 0 Siter
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 13. mai 2002 Skrevet 13. mai 2002 Les boka Naturlig Slank av Fedon Lindberg. Han har også noen nettsider (vektibalanse.no - tror jeg) Han mener at mange med diabetes 2 kan slippe medisiner og holde blodsukkeret i balanse ved å unngå endel matvarer med "raske" karbohydrater. Kokken Arne Jermestad har vært endel i media og lovprist den dietten. Han har også kokekurs for de som vil lage mat for diabetikere. Ellers har vel sikkert diabetesforbundet endel tips og råd/brosjyrer. Han burde jo melde seg inn der. 0 Siter
Natalia Skrevet 13. mai 2002 Skrevet 13. mai 2002 Han bør vel få en time hos en ernæringsfysiolog, som gjennomgår kosten hans. En diabetiker kan i prinsippet spise alt, men det avhenger veldig av blodsukker-reguleringen. Det som faktisk er viktigere, er å mosjonere mer, for det senker blodsukkeret. Diabetesforeningen har egne sider, tror det er www.dianet.no , men er ikke sikker. Søk på nettet, du. 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 13. mai 2002 Skrevet 13. mai 2002 Les boka Naturlig Slank av Fedon Lindberg. Han har også noen nettsider (vektibalanse.no - tror jeg) Han mener at mange med diabetes 2 kan slippe medisiner og holde blodsukkeret i balanse ved å unngå endel matvarer med "raske" karbohydrater. Kokken Arne Jermestad har vært endel i media og lovprist den dietten. Han har også kokekurs for de som vil lage mat for diabetikere. Ellers har vel sikkert diabetesforbundet endel tips og råd/brosjyrer. Han burde jo melde seg inn der. Det er allerede mange diabetikere som har type 2 som ikke trenger medisiner i det hele tatt, men de bare regulerer blodsukkeret med kost og mosjon. Jeg mener ikke å kritisere det du uttaler, men jeg ville bare presisere at dette ikke er en ny og oppsiktsvekkende tanke av denne mannen!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.