Gå til innhold

Er morsmelka ødelagt?

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert28

Jeg har masse morsmelk i fryseren, men nå frykter jeg at den er ødelagt.

Her om dagen da jeg tinet (i kjøleskap) melka og skulle varme den opp synes jeg ikke at det luktet "vanlig" melk lengre. Mer en slags jernlukt (sånn som blod smaker).

Hvis jeg varmer opp melk som er pumpet samme dag, men som ikke har vært frossen er ikke denne lukta der. Har det noe å si at den har vært frossen?

Har ei venninne som får melk hos meg da ungen hennes legger på seg for lite, men vil jo ikke gi bort ødelagt melk. Vil jo heller ikke gi barnet mitt ødelagt melk.

Lukter det litt av melk som har vært frosset, eller må jeg kaste all melka som jeg har i fryseren?

Hva gjør jeg i såfall galt? Har så mye melk at det er 2-3 dl til overs hver dag og den er fin å fryse til senere bruk.

Vær så snill å hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53371-er-morsmelka-%C3%B8delagt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Ravenna

Jeg synes all morsmelk som hadde vært frosset var litt "rar". Annerledes lukt og konsistens liksom. Men smak på den, smaker den som vanlig så er det greit.

Oi! Da fikk jeg også svar på hva som var galt...Har nemlig lagret melka overst i fryseren. Er vel blitt ødelaagt av at fryseren har vært åpnet så mange ganger da?

For også jeg smakte ved et tilfelle på opptint melk her om dagen, da jeg skulle kjenne om temperaturen var passe. Og den smakte *pyton*!!

Den melka kastet jeg - det er vel bare å gjøre det med resten også, da..! *uff*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...