Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endelig (!) har jeg fått tak i XP-kompatibel driver til scanneren min, så nå behøver jeg ikke lenger å ha ME installert ved siden av XP.

Pr. i dag ligger de to utgavene av Windows på hver sin partisjon; ME på C:/ og XP på D:/ Jeg har slettet så godt som alt av programmer på C:/ nå som jeg ikke lenger trenger ME, og bruker den partisjonen kun til Mine dokumenter (inkl. billed- og musikkfiler) og hjemmesidene mine.

Er det en grei sak for en "ufaglært" å slette ME? Klikke på mappa og velge Delete..? Jeg regner med at et os tar opp litt plass på disken, så det er primært derfor jeg vil fjerne det. Kan jeg slette ME fra C:/ partisjonen og fremdeles ha tilgang til de dokumentene som ligger der? Er det andre filer jeg kan/ bør slette i samme slengen? F.eks. mappene som heter Program Files og Programfiler (ja, jeg hadde to i det gamle oppsettet)? Veldig kjapt spurt: kan jeg rett og slett slette alt så nær som de dokumentene jeg altså har der? Temp, opccache?

Og: kan jeg endre bokstav på de to partisjonene i ettertid uten å skape fullstendig kaos på maskina? Skulle gjerne hatt XP liggende på C:/ siden de fleste autoinstallasjoner styres dit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53447-fjerne-os/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...