Gjest uc Skrevet 28. september 2000 Del Skrevet 28. september 2000 Jeg har nettopp startet opp med behandling for oppblomstring av min ulcerøse colitt. Siden jeg ammer er ikke dosen på Prednisolon særlig høy, bare 20 mg., men jeg skal også trappe opp Pentasa til 3000 mg i døgnet. Jeg synes det høres vanvittig ut, men legen forsikret meg om at barnet ikke ville ta noe skade av det. Men jeg er nå usikker likevel. Når vesla (ca 4 mnd) f.eks. gråter litt mer enn vanlig, innbiller jeg meg at det er medisinene hun reagerer på. Jeg har derfor tenkt å gå over til erstatning. Men er det nødvendig, eller? Hva er dere fagpersoners synspunkter her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5348-amming-og-medisiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 29. september 2000 Del Skrevet 29. september 2000 Kjære uc. Det høres ut som om du har en fast lege og da burde du kunne diskutere din usikkerhet med ham. Spør hvor han har informasjonen fra. Det er alltid en avveiing i forhold til om det er et medikament du må ta og morsmelkens fordeler. Medikamentet du nevner er listet i Norsk legemiddelhåndbok under de som kan brukes ved amming. En annen bok Medication and mothersmilk fraråder heller ikke amming, men det er rapportert et tilfelle av diare hos barnet når mor brukte denne medisinen. Barnet ditt er nå 4 måneder og tenker du at alternativet er å gå over på morsmelkserstatning fordi du er usikker så kan et annet alternativ være å starte med grøt, men fortsette ammingen. Om noen måneder vil da morsmelk ikke væreså stor del av kosten til barnet ditt. Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5348-amming-og-medisiner/#findComment-29014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.