Gå til innhold

FU: Hva spiser du til frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To skiver Kaptein Sabeltann-brød med kaviar på.

Samme til lunsj + god-morgen yoghurt.

Gjest (ikke undertegnet)
Skrevet

To skiver Kaptein Sabeltann-brød med kaviar på.

Samme til lunsj + god-morgen yoghurt.

Kaffe og juice...

Skrevet

Akkurat nå: To Ryvita knekkebrød med Stabburet leverpostei fra mini-boks.

Jækk

og kaffe.....

Ellers bruker jeg å ha med meg to tynne fliser (!) av en skive med Philadephia Light og paprika på....

kaffe og vann!

Skrevet

Frokost nr. En liten loffskive med litt margarin og Jordbærsyltetøy , vann og kaffe.

Og når jeg har våknet skikkelig:

Frokost nr.2: Brød eller baguette med ost og skinke/svinesteik/hamburgerrygg/eggerøre/bløtkokt egg/egg og bacon/Jordbærsyltetøy osv. det kan variere noe, kaffe, nypresset juice av appelsin og grapefrukt.

Hvis jeg bare spiser jordbærsyltetøy begge gangene drikker jeg også et glass skummet melk med soyaproteinpulver.

Gjest lakto-veggis
Skrevet

Kaffe og juice...

Oppskjærte røde epler ovestrødd med kanel, samt kaffe+ en kopp te.

Jammi:-)

Skrevet

Noen kokte røde linser med sitronsaft på, kaffe med skummet melk. Stort sett havregrøt 50/50 havregryn og hvetekli.

Skrevet

Oppskjærte røde epler ovestrødd med kanel, samt kaffe+ en kopp te.

Jammi:-)

Det hørtes digg ut, men blir du ikke fryktelig fort sulten etterpå?

Skrevet

Vanligvis: 2 - 3 skiver med noe søtt på (syltetøy, HaPå e.l.), greier ikke saltpålegg om morgenen.

I dag: hvetebolle med honning. Har gryende halsbetennelse og klarer ikke svelge stort.

Gjest lakto-veggis
Skrevet

Det hørtes digg ut, men blir du ikke fryktelig fort sulten etterpå?

Jeg? neeei...jeg synes det metter bra, jeg.

Det er ganske digg, ja, blir aldri lei. Kunne spist det til lunsj, middag og kvelds, helt uten problemer:-)

Skrevet

Spiser frokostblanding med melk på, jeg... Husker ikke hva den heter, men det er ikke sånne søte greier, mer korn-blanding.

Er skikkelig skive-lei, til lunch spiser jeg knekkebrød med smøreost og grønnsaker, pluss en yoghurt (Litago - jeg er ikke så begeistret for alle "ubåtene" i yoghurten.. ;-D )

Skrevet

Som regel kavring/skorpe/havrenøtter i ekstra lett melk. Drikker vann med korallsand til. Favorittfrokosten er den havregrøten jeg bare blander med varmt vann, men dessverre får jeg ikke tak i den i min bostedskommune lenger. Kaffe når jeg kommer på jobb.

Gjest pirrka
Skrevet

Frukt, cottage cheese og litt valnøttar.

Gjest motisaz
Skrevet

kaffe og vann og frukt, som regel epler.

Gjest malun
Skrevet

Vanligvis: Go' Morgen-yoghurt, frukt eller knekkebrød med brunost.

Helgene: brødskive med masse salat, purre, paprika, Jarlsbergost, hamburgerrygg, litt ,majones og nykvernet pepper. - eller brødskive med bacon-omelett .

Helt spesielle tilfeller: Arme riddere med jordbærsyltetøy - namenam!

Skrevet

Helgene: brødskive med masse salat, purre, paprika, Jarlsbergost, hamburgerrygg, litt ,majones og nykvernet pepper. - eller brødskive med bacon-omelett .

Kan ikke fordra brød mat , så jeg spiser suppe , nudler eller egg/bacon....

Kjempesunne

Skrevet

Kan ikke fordra brød mat , så jeg spiser suppe , nudler eller egg/bacon....

Kjempesunne

Skrevet

På arbeidsdager spiser jeg stort sett en bolle med crunchy nut cornflakes. Står opp så tidlig at magen ikke føler for noe annet. I helgene derimot spiser jeg brødskiver, bare salt pålegg, ost e.l. har aldri likt søte pålegg.

Skrevet

Yoghurt med musli eller en liten skål corn flakes eller honni corn.

Så et par brødskiver med syltetøy og honning.

Drikker et glass appelsinjuice, og et par kopper kaffe.

:-)

Skrevet

Ei grovbrødskive med Pasté, vanligvis den varianten med kyllingkjøtt og soltørkede tomater, med et lag Bostonagurk oppå.

Et Ryvita sesamknekkebrød med enten Philadelphia+crabsticks eller Philadelphia+salt bankekjøtt+agurk+issalat+tomat eller Havbris laksepostei med grønn pepper.

Til slutt et klibrød med smøreost på, enten Philadelphia eller magerost med kylling.

Å drikke til har jeg enten 50-50 grønn Farris og Nora appelsinjuice med fruktkjøtt, Biola med bringebære eller ekstra lett melk.

Etter frokost nyter jeg dagens espresso, med en dæsj varm melk. :o)

På skikkelige kosedager spiser jeg en focaccia eller en ciabatta i stedet for alt det ovennevnte, da gjerne med Philadelphia, spekeskinke, avocado, jalapeños, salat og tomat..! Drikke til da er alltid juice-Farris blandingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...