Gå til innhold

Gjett om mamma ble stolt ..


Gjest ChiengMai

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Her om dagen, da jeg rundet hjørnet i lillegutts barnehage for å hente han hjem på ettermiddagen sto de voksne og var tydelig fulle av beundring for et eller annet. Ordet _imponert_ gikk stadig igjen etter hva jeg kunne høre, og jeg ble veldig nysjerrig på hva det kunne være.

Så fikk jeg øye på ham, den lille spretten som ikke blir 3 og et halvt på enda et par uker i full og stødig fart på en av de to syklene de har der. Mammas gutt, selvfølgelig hadde han lært å sykle på tohjulsykkel!

Måtte jo fortelle de imponerte voksne at vi for et par uker siden hadde tatt av støttehjulene på sykkelen hans, og at han stadig øvde på å holde balansen. Og nå, nå _kunne_ han sykle!

Ble ikke mindre stolt da avdelingslederen fortalte at hun alltid hadde ment det var bortkastet å kjøpe de syklene, de som gikk i barnehagen var da for små for å sykle på tohjuling ... Nå hadde ho endelig sette det motbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er han fra ditt lille unikum av en sønn?

Jeg var også veldig stolt da min sønn (hjemmelaget) greide å sykle tohuling, men han var fire og hadde lånt seg en tohjulssykkel.

Nå prøver jeg å overbevise mitt 5 år gamle barnebarn fra Colombia at det er lett å sykle på tohjulssykkel (han har to, en hjemme og en hos meg), men han blir så rasende når han ikke får det til med en gang at han ikke vil mer. Snakk om temperament! I andre ting har han vært framifrå med sin motorikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hvor er han fra ditt lille unikum av en sønn?

Jeg var også veldig stolt da min sønn (hjemmelaget) greide å sykle tohuling, men han var fire og hadde lånt seg en tohjulssykkel.

Nå prøver jeg å overbevise mitt 5 år gamle barnebarn fra Colombia at det er lett å sykle på tohjulssykkel (han har to, en hjemme og en hos meg), men han blir så rasende når han ikke får det til med en gang at han ikke vil mer. Snakk om temperament! I andre ting har han vært framifrå med sin motorikk.

Lillegutt er fra Thailand, og han hadde allerede en imponerende motorikk da vi hentet ham for et år siden. I fjor sommer hadde vi besøk av et tvillingpar på fire som nettopp hadde lært å sykle, og jeg sa for spøk til mannen min at om de greide å lære det som fireåringer fikk vi lære lillegutt å sykle uten støttehjul når han var tre og et halvt. Men han kom meg altså i forkjøpet der, lærte det av seg selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...