Gå til innhold

"uhyggelig forum!??


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

For min del, må jeg si: Er det ikke rart vi reagerer hver gang noe blir diskutert?

Jeg trodde dette var ett diskusjonsforum, hvor det var lov og ikke hele tiden være enig. Vi som adopterer har mange likhetstrekk, men tross alt, vi er da induviduelle mennesker.

Jeg henger meg gjerne på en diskusjon i ny og ne, og alltid under eget nick, men nå får det jammen gi seg.

Hvorfor er det sånn at nå når jeg ikke undertegner kan si mer hva jeg mener?

OK. Jeg er ny på forumet, men er det ikke noen som er litt vel hårsåret?

Ja, vi er alle spendte, usikre, sårbare, men gjør dette oss til mer hårsåre mennesker enn andre. Jeg velger og si nei!

Ett levende forum, med sterke meninger, må jo gi oss mer enn "nei, nå var det utrivlig her følelsen".

Det tok meg ett år som "titter" før jeg begynte og svare og selv komme med innlegg, men jeg sier nå ja jeg til "ett fargerikt forum med sterke meninger".

Jeg har lært utrolig mye her inne, leser nesten di fleste innlegg. Ville ikke vært dette foruten. Hadde ikke vært her så mye viss alle må være enig i apsolutt alt.

Gleder meg til "alle gratulasjoner" en gang kommer til meg (selv om det sikkert er over ett år til), men innrømmer gjerne at det ikke er det som gjør at jeg synes dette forumet er flott..

Nei, jeg skrev jo ikke noe annet enn hva jeg ville gjort under mitt eget nick, så jeg får likegjerne skrive under.

En spent barbeint liten frøken, som gleder seg til en ny dag med nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :-). Jeg er helt enig med deg !! Forumet her er for å få luftet meninger og hint i adopsjons-prosessen, og da skulle det vel bare mangle at man må være litt uenige innimellom også. Det er jo en vesentlig forskjell på UENIG og UVENNER, sant ? :o)).

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-). Jeg er helt enig med deg !! Forumet her er for å få luftet meninger og hint i adopsjons-prosessen, og da skulle det vel bare mangle at man må være litt uenige innimellom også. Det er jo en vesentlig forskjell på UENIG og UVENNER, sant ? :o)).

Vennlig hilsen

Her bør det være rom for alle typer diskusjoner, meninger og tankespinn, men det er også som du sier forskjell på å være uenige og uvenner. Det er mange måter å formulere et svar på (og selvfølgelig spørsmål) En kan få uttrykt akkurat samme mening _uten_ innebygde halvspydigheter. Det bør vi kanskje ha i bakhodet noen og enhver - å behandle hverandre med respekt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette forumet kan være litt ensformig, jeg.... Det går stort sett i endeløse gratulasjoner og klaging over lang behandlingstid på søknader...

Men når det først dukker opp en matnyttig diskusjon så er det fint at forumet finnes, i det minste! :)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Her bør det være rom for alle typer diskusjoner, meninger og tankespinn, men det er også som du sier forskjell på å være uenige og uvenner. Det er mange måter å formulere et svar på (og selvfølgelig spørsmål) En kan få uttrykt akkurat samme mening _uten_ innebygde halvspydigheter. Det bør vi kanskje ha i bakhodet noen og enhver - å behandle hverandre med respekt!

:)

Jeg er også enig, men har en kommentar å komme med i forbindelse det du skrev om å unngå halvspydigheter og behandle hverandre med respekt. Jeg er helt enig i det også, men samtidig må vi huske at den som skriver et innlegg kanskje har en annen oppfatning av hva han/hun skriver enn hva mottakeren som leser innlegget får når den leser innlegget... Vi kan forstå det forskjelllig fordi vi er forskjellige.

Et innlegg som blir oppfattes som krasst, er ikke alltid ment å være det. Det bare blir slik i skrevet form pga måten man ordlegger seg. Det er ikke alltid så enkelt å finne de riktige ordene. Så om vi ser et innlegg vi reagerer på, kan det være lurt å tenke på at den som har skrevet innlegget kan mene ting på en litt annen måte enn hvordan du som leser oppfatter det. Hvis vi tenker litt på det kanskje vi greier å se hva innsenderen av innlegget mente, og dermed unngå å føle seg "tråkket på".

Jeg tror ikke det er noen her som med hensikt prøver å såre eller støte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...