Gå til innhold

Tillegg når jeg skal bort?

Anbefalte innlegg

Gjest Nicodemus

Gutten min er 5 månder i neste uke, og hittil har han bare fått morsmelk.

I det siste har han hatt økedager og har ikke vært helt fornøyd om kvelden, så da har jeg brukt opp nesten hele reservelageret i frysen. Jeg vurderer å begynne med grøt, men vil helst drøye det lengst mulig.

Nå er det slik at vi skal ut en tur på søndagskveld, og tanten skal være barnevakt noen timer.

Vanligvis har jeg aldri gått noe sted før han har fått kveldsen sin, og så har jeg hatt en flaske pumpemelk stående i tilfelle. Men nå er lageret tomt, og denne gangen skal vi tidligere ut. Jeg er egnetlig veldig imot å gi ham tillegg, vet ikke hvorfor, men jeg vil liksom amme for enhver pris. Men tror du ikke at det går greit at han får tillegg en gang vi skal ut uten barn? Det er jo bare snakk om en sjelden gang.

Kommer det til å ha noe å si for produksjonen? Jeg ammer jo før jeg går, og pumper når jeg kommer hjem.

Skal selvfølgelig prøve å pumpe nok på forhånd, men det kommer ikke så mye når jeg pumper, klarer kanskje å pumpe 100 ml om kvelden hvis jeg er heldig.

Jeg får liksom dårlig samvittighet bare jeg tenker på tillegg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5399-tillegg-n%C3%A5r-jeg-skal-bort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Nicodemus. Det er flott at du har fullammet så lenge. Du skal ikke ha dårlig samvittighet hvis han får morsmelkerstatning når dere er ute denne kvelden. Kanskje har det også ordnet seg med pumpemelk innen søndag. Ha en hyggelig søndag kveld.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...