Gå til innhold

Bok om mobbing


Gjest Boktips

Anbefalte innlegg

Gjest Boktips

Er det noen av dere som vet om noen gode bøker om mobbing, blant barn og ungdom?

Jeg vet det finnes mye litratur om dette evnet, men om det er noen som har en bok å anbefale, så ville det være fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abraxas

Jeg vet ikke om du ønsker skjønnlitteratur eller faglitteratur, men den beste boka jeg har lest om mobbing, er "Vi kaller ham Anna" av Peter Pohl. Den beskriver mobbingen + følgende av den, meget godt. Det gjør faktisk _vondt_ å lese den, fordi det som skjer, er så jævlig.

Dette er en ungdomsbok, men kan like gjerne leses av voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen bøker, men jeg vet at Dan Olweus har skrevet ett hefte om mobbing. Heftet heter Mobbing blant barn og unge. Jeg skal se om jeg finner en link til deg om hvor du kan bestille dette heftet. Jeg fikk meg i alle fall mange aha opplevelser da jeg leste det heftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...