Gå til innhold

Snart får vi ikke lov til å...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

De stater i USA som lenge har hatt denne loven har enda ikke gått konk.Det er faktisk bare en vanesak.

Selv har jeg sluttet.Det er rett og slett for mye pes å røyke.Dyrt er det,og røyken bestemmer hvor du skal gå og når du skal gjøre det.Den bestemte når jeg skulle spise,hvor jeg skulle spise,og når jeg skulle drikke kaffe.

Slitsomt!

Nå har jeg som sagt sluttet,og synes røykere stinker.Har også en tremenning med sterk astma som aldri kan gå på utesteder,fordi hun blir syk av røyken.

Synes dette er greit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    39

  • Ulv I Faarikaal

    12

  • Tornerose

    10

  • Zirine

    10

Mest aktive i denne tråden

terningkast6

Hvis de først innfører en slik lov så tror jeg at det blir forbudt å stå utenfor også å røyke, kunne jo risikere å blåse en ikke-røyker i ansiktet. Det samme vil nok gjelde bussholdeplasser og andre steder hvor folk samles i flokk.

Tror jeg skal begynne å jobbe med en oppfinnelse med glasskuppel og renseanlegg så kan en røyke hvor en vil uten å forurense omgivelsene. Eller et plasttelt.... her finnes mange muligheter for den kreative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en liten forskjell at hvis man drikker så er det bare er på ens egen kropp det gir helsemessige utslag - røyker man så må alle rundt innhalere den samme røyken. Mange er også allergiske og kan ikke gå ut av den grunn.

Neeeeeemlig !!! *S*

Sånn utover det gir jeg faen - tåler å innhalere røyk som bare det jeg.

Hva med eksos? Man skader folk med å kjøre bil også, så det bør kanskje bli ulovlig med motoriserte kjøretøy?

Det blir vel regjeringens neste stikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en liten forskjell at hvis man drikker så er det bare er på ens egen kropp det gir helsemessige utslag - røyker man så må alle rundt innhalere den samme røyken. Mange er også allergiske og kan ikke gå ut av den grunn.

Neeeeeemlig !!! *S*

Sånn utover det gir jeg faen - tåler å innhalere røyk som bare det jeg.

Litt feil fra deg, unge dame:-) Mesteparten av slåssingen og faenskapet skjer i alkoholrus. Ergo, det er ikke bare ens egen kropp man forsudler! .-) Man drikker ti pils, slår en annen helseløs, våkner neste morgen i bakrus og husker ingenting:-)

Ved å forby alkohol vil selvsagt alle slutte å komme i bakrus, og ingen vil noengang bli slått ned av en alkoholpåvirket person.

''Stiller som kandidat til neste valg''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Litt feil fra deg, unge dame:-) Mesteparten av slåssingen og faenskapet skjer i alkoholrus. Ergo, det er ikke bare ens egen kropp man forsudler! .-) Man drikker ti pils, slår en annen helseløs, våkner neste morgen i bakrus og husker ingenting:-)

Ved å forby alkohol vil selvsagt alle slutte å komme i bakrus, og ingen vil noengang bli slått ned av en alkoholpåvirket person.

''Stiller som kandidat til neste valg''

Selvsagt er det du sier riktig - men det er jo litt annet. Røykeforbudet kommer jo av helsemessige årsaker.

Når det gjelder alkoholinntak er det mange som burde lære seg å styre det litt - et forbud synes jeg er litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest punkyB

Hva med eksos? Man skader folk med å kjøre bil også, så det bør kanskje bli ulovlig med motoriserte kjøretøy?

Det blir vel regjeringens neste stikk :)

Det er jo farlig å leve !!! *S*

Jeg hadde heller villet satse på bedre ventilasjonsanlegg e.l. jeg da ..... men det er jo forsåvidt et svakhetstegn at noen ikke klarer noen timer uten røyk. Det med at man må røyke mens man drikker er bare noe psykobabbel - kan man ikke så vil man også glemme det behovet etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det du sier riktig - men det er jo litt annet. Røykeforbudet kommer jo av helsemessige årsaker.

Når det gjelder alkoholinntak er det mange som burde lære seg å styre det litt - et forbud synes jeg er litt drøyt.

Forbud er selvsagt veien å gå. Forby alt helsefarlig, og alle mennesker vil strutte av sunnhet:-) Innfør obligatorisk trim hver dag for alle mennesker, og nåde dem som prøver å skulke unna!

La oss få det slik vi har sett i endel filmer, der ''storebror'' ser alt vi gjør. Da først vil vi ha det godt alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de først innfører en slik lov så tror jeg at det blir forbudt å stå utenfor også å røyke, kunne jo risikere å blåse en ikke-røyker i ansiktet. Det samme vil nok gjelde bussholdeplasser og andre steder hvor folk samles i flokk.

Tror jeg skal begynne å jobbe med en oppfinnelse med glasskuppel og renseanlegg så kan en røyke hvor en vil uten å forurense omgivelsene. Eller et plasttelt.... her finnes mange muligheter for den kreative.

Vi lever i et forbanna møkkaland hvor naive politkere tror de skal få til underverket ved å forby alt som er godt.

Menmen.. den loven her vil garantert slå tilbake på dem. Jeg gleder meg til å stå ute og se på alle slosskampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis alle var kvitt sin avhengighet så ville jo ikke dette være rare problemet.

Selv er ikke dette noe problem for meg, da jeg ikke er avhengig. Jeg røyker alt for mye når jeg fester - og jeg ville ikke vært foruten røyken da det er godt - men til daglig røyker jeg langt mindre (bortsett fra når jeg kjeder meg på nattevakt..), og enkelte ganger glemmer jeg rett og slett å røyke.

Så jeg er nok der du vil være, jeg :)

Jeg er uansett mot alle lover som skal innskrenke min handlefrihet i forhold til normale gjerninger, og det å røyke er fortsatt normalt. Vi blir vel det strengeste landet i verden når det gjelder denne galskapen.

Det må for øvrig sies at musikeren har rett i sitt innlegg under her. Ikke-røykerne følger røykerne, og det vil de fortsette å gjøre. Denne gangen følger de etter oss ut på fortauet.

Nei, du er ikke der jeg vil være :) Jeg vil være der at det jeg ikke må festrøyke, men like gjerne feste uten å røyke. Jeg vil være istand til å fritt kunne begge delene, men det skal ikke være avhengigheten som styrer meg - verken hjemme, ute, på jobb, på fest osv. Du MÅ festrøyke - jeg vil ikke måtte noenting :)

Loven innskrenker vel ikke din handlefrihet - du kan jo gå ut på gaten å røyke SDD. Hvorfor er det bedre at man innskrenker handlefriheten til noen (ikke-røykerne), men ikke røykerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo farlig å leve !!! *S*

Jeg hadde heller villet satse på bedre ventilasjonsanlegg e.l. jeg da ..... men det er jo forsåvidt et svakhetstegn at noen ikke klarer noen timer uten røyk. Det med at man må røyke mens man drikker er bare noe psykobabbel - kan man ikke så vil man også glemme det behovet etter en stund.

Det er ikke psykobabbel, det er jo godt!

Når man er ute på byen så vil man jo kose seg, og da gjør man det så må til for å kose seg litt ekstra. Man kutter ikke ut en trivselsfaktor som f.eks. røyken.

Menmen.. dette vil slå tilbake på politikerne, og selv gir jeg egentlig faen. Om jeg står ute på fortauet og fester med alle de andre eller om jeg sitter i baren, det er ett fett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at regjeringen snart vil forby alkoholservering på puber, nattklubber osv. Det er jo en kjennsgjerning at alkohol er usunt, og mye faenskap skjer i alkoholrus.

Snart kan man gå på nattklubb, drikke vann og forlate stedet i sømmelig tid slik at man kommer seg hjem før kl 24. Hvorfor skal man være ute etter kl 24? Nei, da skal folk sove.

Ja, gi oss forbudstiden tilbake, og alt vil bli så mye bedre. Selvsagt vil ingen drikke alkohol, røyke eller annet hvis regjeringen sier at vi ikke skal det. Vi er jo så snille og greie, ikke sant??

Jeg synes faktisk ikke det hadde vært så dumt. Noe den "siviliserte" delen av verden hadde hatt godt av, er at gamle verdier kommer tilbake igjen. Vi lever i et utflytende samfunn, der grenser og normer viskes ut. Alt ironiseres, folk blir mer og mer kunnskapsløse, folk som prøver å tenke er helt ut, høflighet, folkeskikk, og verdier finnes ikke lenger. Alt skal være lov. Folk misbruker friheten til å oppføre seg som idioter. Jeg trur faktisk vi trenger noen som passer på oss, og setter grenser. Moralens voktere hadde vi trengt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det hadde vært så dumt. Noe den "siviliserte" delen av verden hadde hatt godt av, er at gamle verdier kommer tilbake igjen. Vi lever i et utflytende samfunn, der grenser og normer viskes ut. Alt ironiseres, folk blir mer og mer kunnskapsløse, folk som prøver å tenke er helt ut, høflighet, folkeskikk, og verdier finnes ikke lenger. Alt skal være lov. Folk misbruker friheten til å oppføre seg som idioter. Jeg trur faktisk vi trenger noen som passer på oss, og setter grenser. Moralens voktere hadde vi trengt nå.

Men hvem skal passe på oss? Skal de tre dørvaktene som flyr rundt på utestedet måtte kaste ut folk som er litt uheldige og glemmer sneipen i munnviken når de går inn på utestedet, eller er det deres ansvar å passe på at øl ikke blir dratt med ut på gata?

Hvordan er det praktisk mulig å overholde denne loven? Kanskje politiet burde gjøre det.

Det kommer til å bli en oppblomstring blandt private vaktselskaper som får oppdrag med å passe på utenfor utestedet for å forhindre bråk, osv...

Dette lar seg ikke gjennomføre. Norge er heller ikke det letteste landet å prøve ut noe slikt i, da selv jeg skal innrømme at normenns drikkekultur grenser til idioti hvor det er stas å være den fulleste av alle - og fulle folk i store forsamlinger betyr bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest punkyB

Forbud er selvsagt veien å gå. Forby alt helsefarlig, og alle mennesker vil strutte av sunnhet:-) Innfør obligatorisk trim hver dag for alle mennesker, og nåde dem som prøver å skulke unna!

La oss få det slik vi har sett i endel filmer, der ''storebror'' ser alt vi gjør. Da først vil vi ha det godt alle sammen:-)

Vi er nok mer enige enn du tror. Jeg mener at forbud er ikke veien å gå - holdningene til folk må endres. Men akkurat når det gjelder røyking så går det til de grader utover andre å være i samme rom som røykere. Det er forskjellen - FÅ DET INN I NØTTA !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det mener du:-) Dessverre er det blitt så inngrodd i oss ikke-røykere at vi skal dilte etter røykerne, og finne oss i stanken dems. Så sjøl om det blir egne ikke-røyker steder, vil nok ikke-røykerne dilte etter til røykestedene. Hvorfor? Jo, fordi "alle" gjør det. Jeg skulle med glede ha sitti på et ikke-røyker sted jeg, men å sitte der mutters aleine blir litt for treigt. Så da må jeg nok dilte etter jeg og. Dessuten, skal vi skille røykere og ikke-røykere? Ønsker vi det? Jeg har venner jeg, som røyker. Skal jeg ikke få lov til å være sammen med dem lenger? For røykere er såpass sta og dumme, at finnes det et røykested, så SKAL de på død og liv dit, samma faen! Dermed blir jeg tvinga til å gå med dem, eller ikke være sammen med dem. Som sagt, vi ikke-røykere har alltid måttet rette oss etter røykerne. Enaste løsninga for å få slutt på det er å innføre røykeforbud, så det er røykerne som må dilte etter oss. Det er dessuten den beste løsningen for alle parter. Og jeg er ikke noe redd for at restaurant- og utebransjen går konk, for røykerne kommer nok, om noe motvillig:-)

Innlegget ditt gjorde utslaget! Når støtter jeg et forbud.

Forøvrig har jeg intet å tilføye som du ikke allerede har sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke der jeg vil være :) Jeg vil være der at det jeg ikke må festrøyke, men like gjerne feste uten å røyke. Jeg vil være istand til å fritt kunne begge delene, men det skal ikke være avhengigheten som styrer meg - verken hjemme, ute, på jobb, på fest osv. Du MÅ festrøyke - jeg vil ikke måtte noenting :)

Loven innskrenker vel ikke din handlefrihet - du kan jo gå ut på gaten å røyke SDD. Hvorfor er det bedre at man innskrenker handlefriheten til noen (ikke-røykerne), men ikke røykerne?

Fordi vi røykerne er i klart flertall. Det er nok nærmere 100 % enn 50 % som røyker på byen. Dette fordi røykere ofte er sosiale mennesker som tyr ut, mens ikke-røykere (satt litt på spissen..) holder seg hjemme. Og selv ikke-røykere tar seg ofte en røyk eller ti på byen.

Hva de svært få allergiske måtte mene, det gir jeg faen i - da de likevel er såpass få at de ikke bør bli tatt hensyn til.

Det man burde gjøre er som sagt å opprette noen utestedet hvor det ikke er lov til å røyke, så kan allergikerne og andre ikke-røykfanatikere stikke ditt. Det vil som både jeg og musikeren er inne på ikke funke, og ikke-røykerne vil trekke til de stedene hvor røykerne er - da det trossalt er der det er liv.

Og hva er da problemet? De drar ditt frivillig, så det var kanskje ikke så ille på disse røykfyllte stedene, likevel?

Dette forslaget burde sees på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det hadde vært så dumt. Noe den "siviliserte" delen av verden hadde hatt godt av, er at gamle verdier kommer tilbake igjen. Vi lever i et utflytende samfunn, der grenser og normer viskes ut. Alt ironiseres, folk blir mer og mer kunnskapsløse, folk som prøver å tenke er helt ut, høflighet, folkeskikk, og verdier finnes ikke lenger. Alt skal være lov. Folk misbruker friheten til å oppføre seg som idioter. Jeg trur faktisk vi trenger noen som passer på oss, og setter grenser. Moralens voktere hadde vi trengt nå.

Skal jeg være litt alvorlig, så kan jeg være enig med momenter av det du skriver. Men jeg er imot at noen skal bestemme over mitt liv, slik jeg ironiserer over.

Samfunnet idag er preget av at alle tenker mest på seg selv. Alt skal foregå hurtig og effektivt. Nåde den som ikke henger med i svingene. De blir frosset ut av arbeidslivet, havner på trygd og får høre av andre hvor late og udugelige de er. Norge er det landet med kortest arbeidstid, men der folk arbeider mest effektivt. Samtidig som presset på effektivtet øker, forventer arbeidsgivere at sykefraværet skal gå ned. forstå det den som kan.

Jeg savner endel fra ''gamle dager'', der folk hadde tid til hverandre, hjalp andre og stilte opp for folk. Nå dreier livet seg om stress og mas, og ingen har tid til annet enn jobb og egen familie. Folk besøker hverandre sjeldnere enn før, og ensomheten blant mange er større enn tidligere.

En dag tror jeg folk vil stoppe opp og tenke. Er det slik livet skal være? Bare karrierejag og stress, bare ønske om å vise andre hvor vellykket man er blitt? Flere vil ønske å hoppe av dette livet og finne alternative måter å leve på, med mindre materielle goder og mindre stress, men med ett mer lykkelig og harmonisk liv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stater i USA som lenge har hatt denne loven har enda ikke gått konk.Det er faktisk bare en vanesak.

Selv har jeg sluttet.Det er rett og slett for mye pes å røyke.Dyrt er det,og røyken bestemmer hvor du skal gå og når du skal gjøre det.Den bestemte når jeg skulle spise,hvor jeg skulle spise,og når jeg skulle drikke kaffe.

Slitsomt!

Nå har jeg som sagt sluttet,og synes røykere stinker.Har også en tremenning med sterk astma som aldri kan gå på utesteder,fordi hun blir syk av røyken.

Synes dette er greit jeg.

Nå har jeg aldri sagt at hele Norge vil gå konk som følge av loven, så du drar det litt ut når sammenligningsgrunnlaget ditt er at Florida ikke har gått konk, enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det mener du:-) Dessverre er det blitt så inngrodd i oss ikke-røykere at vi skal dilte etter røykerne, og finne oss i stanken dems. Så sjøl om det blir egne ikke-røyker steder, vil nok ikke-røykerne dilte etter til røykestedene. Hvorfor? Jo, fordi "alle" gjør det. Jeg skulle med glede ha sitti på et ikke-røyker sted jeg, men å sitte der mutters aleine blir litt for treigt. Så da må jeg nok dilte etter jeg og. Dessuten, skal vi skille røykere og ikke-røykere? Ønsker vi det? Jeg har venner jeg, som røyker. Skal jeg ikke få lov til å være sammen med dem lenger? For røykere er såpass sta og dumme, at finnes det et røykested, så SKAL de på død og liv dit, samma faen! Dermed blir jeg tvinga til å gå med dem, eller ikke være sammen med dem. Som sagt, vi ikke-røykere har alltid måttet rette oss etter røykerne. Enaste løsninga for å få slutt på det er å innføre røykeforbud, så det er røykerne som må dilte etter oss. Det er dessuten den beste løsningen for alle parter. Og jeg er ikke noe redd for at restaurant- og utebransjen går konk, for røykerne kommer nok, om noe motvillig:-)

Psst.. ville bare si at jeg er enig med deg musiker!

Da har vi to ting vi kan være enige om - Seinfeld og røykelov. Dette begynner jo å bli bra? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mer enige enn du tror. Jeg mener at forbud er ikke veien å gå - holdningene til folk må endres. Men akkurat når det gjelder røyking så går det til de grader utover andre å være i samme rom som røykere. Det er forskjellen - FÅ DET INN I NØTTA !!!

Jeg nester å få det inn i nøtta før jeg slutter å røyke! Basta! :-)

Jeg har planlagt å slutte ganske snart. Har bare tre kartonger igjen av lageret mitt! Så om noen uker kan jeg være enda mer enig med deg! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...