Gå til innhold

Mer om røyk..


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Det regnestykket ditt er ikke rett. Du har selvsagt ikke tatt med utgiftene til sykepenger når røykerne er hjemme fra jobb, eller hva det koster å behandle de som får røykrelaterte sykdommer.

*Du har selvsagt ikke tatt med utgiftene til sykepenger når røykerne er hjemme fra jobb, eller hva det koster å behandle de som får røykrelaterte sykdommer*

Jo, det er jo nettopp det som ligger i de 3,2 milliardene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    26

  • Tornerose

    17

  • Zirine

    15

  • flisa

    5

Mest aktive i denne tråden

Det regnestykket ditt er ikke rett. Du har selvsagt ikke tatt med utgiftene til sykepenger når røykerne er hjemme fra jobb, eller hva det koster å behandle de som får røykrelaterte sykdommer.

Jo, 3.2 milliarder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal litt mer enn en diskusjon til for at jeg betrakter noen som dol-uvenner.

Jeg betrakter ingen som dol-uvenner, og jeg hadde ikke giddi å være her om alle var enige med meg i alt. Hadde det vært tilfelle hadde vi jo også levd i en skremmende verden :)

*ler* Nåja... Om ikke skremmende, så ufattelig kjedelig i allefall. Det hadde ikke blitt mye til forum da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vet du hvorfor barna dine er syke og du må være borte fra jobben? Fordi du røyker! Beklager å si det men å røyke med barn i huset er det verste jeg vet, det er uansvarlig, dumt og helt forkastelig. Stakkars barn! Jeg vokste selv opp med foreldre som begge røykte til jeg var 12 og det var forferdelig. De tok til vettet da broren min fikk astma (som forøvrig forsvant kort tid etter at de sluttet). Og uansett, det vil alltid være et unntak til enhver regel. Om _du_ ikke blir syk av å røyke så er det mange andre som blir det, inkludert dine barn.

Den der var for drøy.....I følge den derre røykegiraffen fra kreftforeningen er tendensen at de aller fleste med barn røyker UTE.

Barn kan bli syke uannsett....unga mine er det innimellom, selv om jeg røyker ute..Så kom ikke å si at ungene til røykere er så forbanna mye mere syke enn andre unger!

Mye av grunnen til at røykere er mere borte er fordi det jobber mange røykere i lavtlønte og hardt fysisk krevende yrker.

Hvis du feks ser på fravær/sykdom ipleiedelen i helsesektoren så er det lite eller ingen forskjell på om man røyker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det nok på en fest, da røyker jeg trossalt 2-3 ganger mer enn hva jeg gjør på en hel dag til vanlig, men akkurat nå, etter at jeg dusjet i dagmorges og etter det har røyket ca 3-4 røyk, så vil jeg tørre å påstå at du ikke ville luktet forskjell på meg og en ikke-røyker.

Der tar du nok skammelig feil av både deg selv og min nese, gutt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig stemme med 14, 9 milliarder, da skal jeg sjekke ting igjen. Det hadde nok ikke vært snakk om utgiftene samfunnet har med dere, hvis det var slik at dere gikk med over 10 milliarder i overskudd. Men takk, flisa! Du jukset ikke, da?;-)

Jeg røyker ikke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...