amber sun Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Da mener jeg det hvite som er på hver side av eggeplommen, når en har knekt egget i bakebollen, f eks. Eller i stekepanna. Jeg orker ikke tanken på å ha med gøsjet, og tar det bestandig bort med en skje, selv om det forsinker matlagingstiden noe. Hva gjør dere? 0 Siter
Lynx Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Jeg har aldri tenkt på å ta det bort. Du merker vel ikke noen forskjell når egget er stekt, uansett? Hva gjør du når du spiser kokt egg, forresten? ;-) 0 Siter
Wulfi Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Hvis du mener den hvite "navlestreng" dingsen så JA ! Den skal vekk !!! Usj og pføøøy.... 0 Siter
gnaffel-laffel Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Har ikke lagt merke til noe gøsj i egget engang jeg..... Så nei, det gjør jeg ikke! 0 Siter
Tornerose Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Det kommer ann på. Om jeg skal steke eller koke egg eller bruke det i en kake, så tar jeg det ikke bort. Men hvis jeg skal lage noe med rått egg og eggene skal skilles, f.eks. eggedosis eller majones så tar jeg det bort. 0 Siter
amber sun Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Skrevet 21. mai 2002 Har ikke lagt merke til noe gøsj i egget engang jeg..... Så nei, det gjør jeg ikke! Den hvite navlestrenggreia, og så i andre enden er det noe sånn skyaktig, hvitt (noen ganger lite, noen ganger mye) greie som vokser ut av plommen, liksom. kanskje begynnelsen til det som aldri ble en kylling.. 0 Siter
amber sun Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Skrevet 21. mai 2002 Hvis du mener den hvite "navlestreng" dingsen så JA ! Den skal vekk !!! Usj og pføøøy.... Akkurat det jeg mente! ;-) 0 Siter
amber sun Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Skrevet 21. mai 2002 Jeg har aldri tenkt på å ta det bort. Du merker vel ikke noen forskjell når egget er stekt, uansett? Hva gjør du når du spiser kokt egg, forresten? ;-) Når det er kokt, "blir det bare borte..." (stikker hodet i sanden...) Men med vitende og vilje røre gøsjet sammen med resten av egget, er nok til at jeg bare veldig motvillig spiser resultatet etterpå... Sær jeg?? Neeeida... 0 Siter
naiv Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Her i huset bryr vi ikke hodene våre med eggegøsj. 0 Siter
gyrken Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Nei jeg spiser gøsj med det største velbehag. :-) 0 Siter
Amiga Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Kun hvis jeg skal bruke plommen i en saus. Hvis jeg steker egg så fjerner jeg det fra plommen men det blir jo stekt sammen med hviten da, ellers bryr jeg meg ikke! :-) 0 Siter
gnaffel-laffel Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Den hvite navlestrenggreia, og så i andre enden er det noe sånn skyaktig, hvitt (noen ganger lite, noen ganger mye) greie som vokser ut av plommen, liksom. kanskje begynnelsen til det som aldri ble en kylling.. Har egentlig aldri lagt merke til det....*går ut i kjøleskapet med en gang og skjekker*.....hm.... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Nei, vet du hva - det spiser jeg sammen med det andre. Skulle jeg tenkt på det som ekkelt, hadde jeg nok droppet å spise egg i det hele tatt. 0 Siter
Gjest Iznogood Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Åh guuud! Spiser du virkelig egg? Vet du ikke at de har vært gjennom rompa på ei høne?? 0 Siter
Zarine Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Fint med oppklaring lenger ned om at det var navlestrengen du meinte ;-) Har aldri tenkt på det som "gøsj"... Nei, berre viss den er veldig stor og tjukk. Ellers plager det meg fint lite. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.