Gå til innhold

Colombia og etnisk bakgrunn


Gjest nyiprosessen

Anbefalte innlegg

Gjest nyiprosessen

Leste noe på svenske nettsider at man i papirene som sendes til Colombia skal skrive om hvilke holdninger en har til etnisk bakgrunn. Stemmer dette? Og er det noen som kan si noe mer om hvordan en slik formulering skal skrives?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ettersom Colombia er et blandet etnisk land ,er det moralsk sett etter min mening helt nødvendig å være åpen for alle etniske bakgrunner når man søker dette land. Da skriver du bare barnets etniske bakgrunn/utseende har ingen betydning for oss. Jeg har intrykk av at adopsjonsforum også ønsker søkere av denne kaliber til landet.

Har du forbehold mot noen etnisiteter syns jeg du skal søke andre land, da Colombia er det land i verden der det finnes mest blandet og forskjelligartede folkeslag.

Har du tvil om du kan stå inne for dette skal du selvfølgelig ikke skrive det, men helst etter min mening velge ett annet land. Et annet alternativ er da å skrive det du har av begrensninger i søknaden til Colombia, noe jeg syns det er helt forferdelig at/om noen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Nyiprosessen!

Skriv det dere føler omkring dette spørsmålet, men dersom dere ikke føler dere åpne for alle etniske opprinnelser og kombinasjoner, så bør dere ha i tankene at det kan fremstå negativt.

Vi har ett barn av afrikansk opprinnelse fra tidligere, og har spesielt bedt om å få tildelt ett barn med helt eller delvis afrikansk bakgrunn. I vår situasjon føler vi og har fått bekreftet at "ønsket" ikke bærer preg av noe annet enn tanke for ungene våre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyiprosessen

Hei

Ettersom Colombia er et blandet etnisk land ,er det moralsk sett etter min mening helt nødvendig å være åpen for alle etniske bakgrunner når man søker dette land. Da skriver du bare barnets etniske bakgrunn/utseende har ingen betydning for oss. Jeg har intrykk av at adopsjonsforum også ønsker søkere av denne kaliber til landet.

Har du forbehold mot noen etnisiteter syns jeg du skal søke andre land, da Colombia er det land i verden der det finnes mest blandet og forskjelligartede folkeslag.

Har du tvil om du kan stå inne for dette skal du selvfølgelig ikke skrive det, men helst etter min mening velge ett annet land. Et annet alternativ er da å skrive det du har av begrensninger i søknaden til Colombia, noe jeg syns det er helt forferdelig at/om noen gjør.

Leste på en av de svenske nettsidene at en god del av de svenske søkerne satte begrensninger i forhold til etnisk bakgrunn. Ble litt overrasket. Er dette vanlig i Norge også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på en av de svenske nettsidene at en god del av de svenske søkerne satte begrensninger i forhold til etnisk bakgrunn. Ble litt overrasket. Er dette vanlig i Norge også?

Nei, det er ikke vanlig å sette begrensninger i forhold til etnisk bakgrunn i Colombia fra norske adoptivsøkeres side. Som det er sagt av andre her, i Colombia er det en herlig blanding av folkeslag. For mange av oss er det nettopp DET som gjør landet så spennende som adopsjonsland.

Dersom man har begrensinger ift rase, er det nok lurest å velge et annet land enn Colombia.

Når det gjelder de forskjellige lands regler, så varierer dette mye fra land til land. I Sverige aksepteres det at foreldrene setter begrensninger ift rase. Tror sågar de kan velge mellom 3 forskjellige kategorier. I USA kan du mer eller mindre 'bestille' barnet etter enda mer spesifikke ønsker.

Jeg tror ICBF (off. barnevernet) sitt søknadsskjema har et punkt hvor man kort skal si noe om ens egne holdninger til det å få et barn med et annet utseende enn det man selv har. Der skrev vi sånn ca. at barnets rase og hudfarge ikke spilte noen rolle for oss. Vi ville bli like glad i barnet uansett.

Og det ble vi!!!

Hilsen mamma til to afro- colombianere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...