Gå til innhold

Anbefalt å ikke velge Korea...


delfi

Anbefalte innlegg

VB har nettopp kontaktet oss vedr. vår adopsjonssøknad og valg av giverland. Vi hadde satt opp Korea, men der hadde de nå fått inn så mange søknader at de anbefalte oss å velge India istedet.

Har noen av dere erfaringer med adopsjon fra India, som dere kan dele med oss? Jeg tenker spesielt på ventetider, hentereise, aldersgruppe osv...

Takknemlig for alle svar :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest India

Hei!

Jeg kan på det varmeste anbefale India. Har selv 3 barn født i India som VB har formidlet. Barna bor på meget gode barnehjem.

Ventetiden før tildeling er relativ kort og etter tildeling kan den variere noe. Alt fra 4,5 mnd til 8 mnd. Selvfølgelig kan ventetiden etter tildeling føles lang, men vi kommer "levende" igjennom den,

Har VB anbefalt og skifte land ville jeg lyttet til dem.

De er jo også opptatt av at vi ikke skal vente så altfor lenge før vi får vårt etterlentede barn.

Ellers vil jeg si at det er NYDELIGE barn som kommer hjem til oss. Vi får gode rapporter om barna og dets utvikling underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India

Hei igjen!

Glemte og få meg at alder på barna som kommer hjem er ca 15-24 mnd noe vi er godkjent for.iog med godkjenning fra 0-2 år eller 2-4 år.

I dag er det slik at vi reiser og henter barna selv og en kan velge om vi bruker en lokal representant anbefalt av VB til og hente på flyplassen, eller om en bruker hotellets transport. Det er utrolig spennende og komme til India, masse spennende lukter, mye og se, vennlige mennesker på barnehjemmet og ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koreamamma1365380166

India er sikkert et flott land å adoptere fra, dere kommer nok til å få en nydelig prinsesse eller prins,

det jeg lurer på er om det er inntaksstopp i Korea, sa VB noe om det?

Ble litt bekymret da vi etter planen kommer til å søke på nytt i Korea til høsten (venter på sosialkontoret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -mother

India er sikkert et flott land å adoptere fra, dere kommer nok til å få en nydelig prinsesse eller prins,

det jeg lurer på er om det er inntaksstopp i Korea, sa VB noe om det?

Ble litt bekymret da vi etter planen kommer til å søke på nytt i Korea til høsten (venter på sosialkontoret)

Har de inntakstopp på Korea gjelder nok ikke det for de som ønsker barn nr. 2 Så du kan bare slappe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koreamamma1365380166

Har de inntakstopp på Korea gjelder nok ikke det for de som ønsker barn nr. 2 Så du kan bare slappe av

Høres betryggende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, delfi!

Også jeg kan på det varmeste anbefale India som giverland! Jeg er lykkelig mamma til to skjønne gudegaver på 2 og 6 år fra dette fantastiske landet!

VB har dyktige samarbeidspartnere i Pune, Mumbai og Delhi, som gjør sitt ytterste for at adopsjonsprosessen skal gå mest mulig smertefritt både for barn og foreldre. Barna kommer fra veldrevne barnehjem der de får god oppfølging både helsemessig og mht. stimulering. Det er helt tydelig for oss foreldre at ayahene (personalet) gjør en fremragende jobb mht. å forberede barna på en tilværelse utenfor barnehjemmet. Vi har barn fra CWD Delhi og BSSK Pune, og vi er svært takknemlige for alt det barna våre har fått med seg derfra!

Ventetiden før tildeling varierer (alt fra noen uker til flere mnd.), har inntrykk av at de for tiden ønsker flere søkere til India. Da kan det jo være sjanse for en rask tildeling også:-) Som "India" sier, så er ventetiden etter tildeling noe lengre enn på Korea, men selvom vi begge ganger har ventet 7 - 8 mnd. etter tildeling, så er det overkommelig! I denne tiden får man som regel flere rapporter om barnets utvikling, samt bilder av barnet, noe som er gull verdt!

Alderen på barna varierer også, men jeg har inntrykk av at de fleste barna som blir tildelt er fra ca. 9 - 18 mnd. Og de er aldeles nydelige alle sammen (helt objektivt)!

Hentereisen til India er også en STOR opplevelse! Man får et spesielt hjerteforhold til dette fargerike landet og den mangfoldige kulturen. Dessuten får en et godt innblikk i hvordan barna har hatt det på barnehjemmet og hvem de har forholdt seg til, både av voksne og andre barn. Ville ikke vært hentereisene foruten.

Hvis du ønsker mer informasjon eller kontakt, kan du gjerne maile meg på [email protected] !

Lykke til som evt. India - søker!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke India adoptant, men jeg kan underskrive på at Mamta har vakre barn. De har jeg _sett_ - om ikke "live" enda, så ihvertfal på "papir" (skjerm) :-))

Lykke til med prosessen! Spennende er det uansett hvor barna kommer fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumbai mamma

Som du ser av nicket er jeg lykkelig mamma til ett barn fra Mumbai India (VB), og for tiden går vi å venter på å få reise ned igjen.

Vi har en gutt fra før og nå kommer jenta.

Vi kan trykt anbefale India, Barna har det veldig bra på barnehjemmet og de blir veldig godt fulgt opp. Vi la spesielt merke til hvor mye kropskontakt de fikk, det var tydelig at de var vant til å bli kost med.

Ellers er det vel mitt inntrykk at de fleste er mellom 1 og 1 1/2 år når de blir tildelt.

Jeg kan garanter at dere blir "forelsket " i India.

Vi gleder oss til å komme tilbake, denne gangen for å hente nok ett India Gull, men også senere som turister.

Har du flere ting du vil ha svar på kan du maile meg på. [email protected]

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke India adoptant, men jeg kan underskrive på at Mamta har vakre barn. De har jeg _sett_ - om ikke "live" enda, så ihvertfal på "papir" (skjerm) :-))

Lykke til med prosessen! Spennende er det uansett hvor barna kommer fra :)

Kunne ikke dy meg!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg er ikke India adoptant, men jeg kan underskrive på at Mamta har vakre barn. De har jeg _sett_ - om ikke "live" enda, så ihvertfal på "papir" (skjerm) :-))

Lykke til med prosessen! Spennende er det uansett hvor barna kommer fra :)

Jeg kan trygt skrive under på det thaimor skriver om mamtas unger... Og jeg har sett dem "på ångtli'", jeg da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda ikke overbevist om å bytte til India. Aviser og TV-reportasjer mener at faren for at det utvikler seg til krig mellom India og Pakistan er overhengende, og vi er redde for at dette vil ha negativ innvirkning på adopsjonprosessen vår.

Men igjen... takk for fine svar. Vi må bestemme oss fort, for første møte med BV skal foregå allerede neste onsdag.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda ikke overbevist om å bytte til India. Aviser og TV-reportasjer mener at faren for at det utvikler seg til krig mellom India og Pakistan er overhengende, og vi er redde for at dette vil ha negativ innvirkning på adopsjonprosessen vår.

Men igjen... takk for fine svar. Vi må bestemme oss fort, for første møte med BV skal foregå allerede neste onsdag.

Mvh

Heia!

Forstår godt at det er vanskelig å få inn i hodet at det skal være India hvis dere allerede var veldig innstilt på Korea. Men det ordner seg nok for det beste. :-)

Lykke til uansett!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enda ikke overbevist om å bytte til India. Aviser og TV-reportasjer mener at faren for at det utvikler seg til krig mellom India og Pakistan er overhengende, og vi er redde for at dette vil ha negativ innvirkning på adopsjonprosessen vår.

Men igjen... takk for fine svar. Vi må bestemme oss fort, for første møte med BV skal foregå allerede neste onsdag.

Mvh

Skjønner godt at det kan være vanskelig å omstille seg til et annet land enn det man i utgangspunktet hadde tenkt seg. Vi gjorde faktisk samme valg for nesten 8 år siden, skiftet fra Korea til India. Og vi har ikke angret et sekund, men det har du sikkert skjønt:-)))

Hvis du har bekymringer i fht. faren for krig i Kashmir og hvordan det vil påvirke en evt. adopsjonsprosess, bør du henvende deg til VB og høre hvordan de ser på saken. De har tett samarbeid med sine kontakter i India og vil vite om den spente tilstanden vil påvirke adopsjonsarbeidet. Forøvrig kan jeg jo legge til at Mumbai og Pune er svært langt fra Kashmir og grenseområdene til Pakistan...

Lykke til med valg av land og møtet med bv. neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...