Gå til innhold

Forhåndsgodkjenning SUAK


Gjest hua-mei

Anbefalte innlegg

Gjest hua-mei

Vi er helt ny her på forumet men har fulgt med i meldingene en tid. Vi søker om adopsjon fra Kina. Vi har fått tilsendt spørsmål fra vår forening som vi har besvart og fått anbefaling Kina 0-4 år. Vi fikk nylig endel dokumenter med spørsmål fra sosialkontoret/barnevernet og har fått endel å tenke på til sosialrapporten. Vi har ønske om et barn fra tre år og oppover, men er litt usikre på hva barnevernet vil si til vårt ønske om et barn over spedbarnsalder. Hvilken alder er det mest vanlig å søke om forhåndsgodkjenning for til SUAK? Ja, vi er klar over at barn over tre år har 'expedited refrerral' og vi mener oss kompetente til denne oppgaven med 'større barn'. Har noen gode råd å gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

venterigjen

Det vanligste er godkjenning for aldersgruppen 0-3 år - og barna fra Kina er vel oftest rundt 1-1,5 år.

Dersom dere ønsker godkjenning for et litt "eldre" barn må dere forvente dere litt ekstra spørsmål rundt det. (Det syntes som de fleste forventer at man jo ønsker en baby.) Og bør vel vise til litt erfaring med barn.

Jeg syntes det er flott at dere ønsker dere et eldre barn - det er nok verre å finne foreldre til de enn de små. Men mht. Kina bør dere være forberedt på at barnet godt kan være et spedbarn selv om dere har ønsket dere ett eldre barn - det har jeg hørt om før. Uansett jeg tror det barnet man får tildelt er det barnet man er ment å få.

Vi ønsket oss et lite barn og var så heldige å få ei lita jente på 7 mnd. Men om hun hadde vært 3 år så hadde det ikke spilt noen rolle - hun er den godeste jenta i hele verden og den vi ventet på i all den tiden!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Vi er også Kinasøkere!:o) Håper på tildeling i høst og gleder oss masse. Alltid kjekt å se nye Kinaadoptanter her inne.

Godkjenningen vår er for 0-3 år, som jeg tror er vanligst. Har også sett at noen har 0-2 år. De aller fleste barna som kommer fra Kina er ca 10 mnd-2 år. Faktisk er det veldig få 3-5 åringer tilgjengelige for adopsjon, så selv om dere skulle sette inn ønske om eldre barn enn 3 år, så er det veldig mulig at dere får tildelt et mindre barn.

En annen ting er dette med expedited refferal. Det er det slutt på for barn under 9 år nå, så man får ikke noe kortere ventetid ved barn over 3 år som man gjorde før.

Disse opplysningene har jeg fra amerikanske APC + CCAA sin hjemmeside. (før den engelske versjonen forsvant..) På de amerikanske listene står det som kjent mye rart, og ikke alt er til å stole på, men akkurat disse opplysningene er jeg rimelig sikker på stemmer.

Lykke til med prosessen ! :o)))

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...