Gå til innhold

Lurer...


Hugmee

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det slik at det kan være lang behandlingstid i kommunen (barnevern/sosialkontor). Er denne tiden medberegnet når en sier at tiden det tar fra en søker til en får barnet er f.eks 2 år?

Vi håper å adoptere fra Thailand; hvor lang tid må vi regne med?

Kan noen fortelle oss i korte trekk hva som skjer og i hvilken rekkefølge.

Er det noen her som har adoptert fra Thailand og har erfaringer å dele med meg blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Hugmee!

Har ingen erfaring mht. adopsjon fra Thailand. Men jeg har sett bilder av flere nydelig thaiprinser, så du har noe å glede deg til:-)))

Du lurer på hvor lang tid en adopsjonsprosess tar og hvordan saksgangen går. Her er en link som veldig greit beskriver saksgangen fra start til mål: http://www.adopsjon.com/saksbehandling/index.html

Tiden en adopsjonsprosess tar fra en starter med søknad til sosialkontor/ barnevern og til en har barnet sitt hjemme, er svært individuelt fra sak til sak. Ofte kan det ta 1,5 - 2 år; for noen mye kortere tid og for andre mye lengre tid. Alt avhengig av de ulike instansene dere må gjennom: Sosialkontor, godkjenning i SUAK, deretter saksgangen i giverlandet.

Er det mer du lurer på, får du bare spørre igjen!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...