Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest molle

Hallo. Ta kontakt med ADHD foreningen i Oslo eller forsøk deres link www.mbdforeningen .no.Tror det skal stå noe her om litteratur. og du stå på.

Jeg blir helt sjokkert av å lese skolens holdning til ditt barn i innlegget under.....

Jeg hadde stilt spørsmål tilbake jeg om ikke skolen har nok kunnskap til å takle litt vanskeligere barn eller stilt spørsml om hva de synes du bør gjøre.

Hvilke konkrete ting har de tenkt å gjøre for de har medansvar i at barnet ditt trives og at det faktisk lærer noe....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54963-boktips/#findComment-225619
Del på andre sider

Hallo. Ta kontakt med ADHD foreningen i Oslo eller forsøk deres link www.mbdforeningen .no.Tror det skal stå noe her om litteratur. og du stå på.

Jeg blir helt sjokkert av å lese skolens holdning til ditt barn i innlegget under.....

Jeg hadde stilt spørsmål tilbake jeg om ikke skolen har nok kunnskap til å takle litt vanskeligere barn eller stilt spørsml om hva de synes du bør gjøre.

Hvilke konkrete ting har de tenkt å gjøre for de har medansvar i at barnet ditt trives og at det faktisk lærer noe....

Veldig lite, ser det ut til.

Dette er steinerskolen og de tviholder på sin pedagogikk der det er minimalt med differansiert undervisning.

Alt gjøres som fellesøvelser, det er lange økter osv. Og det eneste man vil diskutere (virker det som) er hvordan vi kan få barnet til å tilpasse seg skolen og lærerne. Ikke omvendt. Det at han er 7 år og de er voksne og pedagoger har visst ingenting å si...

Man ga faktisk barn og foreldre "skylden" for at klasseromssituasjonen ikke fungerer.

De ble også litt sure da jeg etter å ha hørt på at det fantastiske "varme fellesskapet hvor barnet skal trives" spurte om dette felleskapet ikke hadde rom for de som ikke var helt A4. Om de som ikke var som den middelmådige elev ble ekskludert...

Om ikke felleskapet var sånn at man kunne møte elever der de er og derfra trekke dem inn i "felleskapet"...

Det går tydeligvis ikke.

Og da er ikke det "felleskapet" mye verdt i mine øyne. Om det ikke har rom for barn som er "annerledes" på en eller annen måte.

Håper virkelig at den offentlige skolen her er mer inkluderende og gir et differansiert tilbud. For mine barn er faktisk også enkeltindivider, ikke bare "flokkdyr". En har mulignes adhd, en annen dysleksi og en tredje er tidlig ute med alt og blomstrer i sosiale sammenhenger...osv.

Og de trenger helt forskjellige ting. En trenger kanskje ekstra hjelp og en annen trenger ekstra utfordringer for ikke å kjede seg osv.

Uff, det ble langt det her.

Takk for tipsene forresten :-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54963-boktips/#findComment-225829
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei. Har akkurat lest en bok jeg hadde vedlig stort utbytte av. Den er skrevet av Daniel G. Amen og heter healing ADD. Han identifiser 6 ulike typer ADD på bakgrunn av spect hjerne scanning. Bare 2 av disse er hyper aktive. Han beskriver også et bredt anlagt behandlings opplegg som jeg fant samsvarer godt med min egen erfaring med både ADD og stamming. Værdt å ta en titt på. Du finner den på Amazon.com

Hans

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54963-boktips/#findComment-303334
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...