Gå til innhold

bilder


Gjest kip

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å ta bilder til album. Vi har en hund og nå lurer jeg på om det er lurt å ha den med på bildene våre. I sosialrapporten ble den ikke nevnt, er det noen som vet hvordan Kina vil reagere på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan de ser på dette i Kina, men på Thailand ble vi anbefalt å droppe dyrebilder. De har et "litt" annet forhold til dyrene enn vi har :) ...eller burde jeg kanskje bruke denne :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man helst bør styre unna bilder av kjæledyr, da man har forskjellig forhold til dyr i landene hvor det adopteres fra.

Og det er jo en kjennsgjerning at det fremdeles står hund på spisekartet enkelte steder i Kina...

For mange er jo hunden et familiemedlem, men siden den ikke er omtalt i sosialrapporten, ville jeg nok latt det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik at det ikke er positivt å sende bilder av kjæledyr - iallefall ikke bilder som er tatt inne - fordi det er svært uvanlig med kjæledyr i Asia (de spiser hunder og katter !!). Vi har selv katt og lurte litt på dette - og fikk beskjed fra VB om at det var lite lurt å fokusere særlig på kjæledyr - resultatet ble at vi sendte med et bilde av katten i albumet som barnet skal få (der katten er avbildet ute) - men ikke i bildepresentasjonen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at mange i Asia har et noe annet forhold til kjæledyr en det vi har, men det er ikke svart /hvitt.

Skjødehunder er ikke uvanlig, og hund som mat er for de fleste like eksotisk som selkjøtt og hval for mange i Norge.

Vår sønns fosterfamilie hadde en liten "tøffel" av en hund som han var kjempeglad i, og som gikk rundt omkring.

Vi sendte innebilde og utebilde av våre to labradorer, i tilegg til at det kom frem i rapporten at vi er aktive hunde-mennesker.

Uansett er det vel lurt å følge foreningens råd, og i hvertfall ikke sende for mange med dyr på.

Lykke til.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel av gode bilder av undertegnede (jeg tar som regel bilder selv og er sjelden motiv!), sendte jeg med et hvor jeg holder bikkja i bånd. Vi fikk tildeling (fra Kina) likevel :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...