Gå til innhold

Rekord eller??


grot

Anbefalte innlegg

Sist onsdag mottok vi listen fra VB over dokumenter som skal sendes Thailand. I morgen sendes alle dokumenter. 9 dager, det må vel være raskt ekspedert eller? Har bestemt meg for å bruke ei ekstra uke på bildene. Så ettersender jeg heller de i neste uke.

Fortsatt veldig spent på dette med bilder. Hører at mange av dere har sendt veldig mange bilder, men likevel fått purringer på at det trengtes flere. Det som er understreket i brevet vi har fått er at det er viktig at huset fotograferes fra alle sider utvendig, + at alle rom inne skal være med. Blir jo fort en 15 bilder bare dette her..

Det skal bli deilig å få sendt fra seg denne dokumenthaugen. En stor lettelse. Så nå er jeg sliten men lykkelig og fornøyd.....Thailand here we come.....(eller kanskje ikke riktig ennå da :-) )

Men thaisol - nå føler jeg at vi puster dere i nakken! Men det vet jeg at du ikke har noe i mot, og jeg synes det er veldig fint å ha noen "å slå følge med" gjennom denne prosessen.

Tenkte bare jeg skulle nemne en tabbe som sorenskriveren har gjort. Noen av dokumentene ble stemplet med 22. of june, i stedet for 22. of may. Ble litt forferdet når jeg oppdaget feilen i dag, men ved nærmere ettertanke tror jeg ikke vi gjør noe med det. Datoen vil jo uansett være passert når dokumentene sendes Thailand. Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du er ihvertfal raskere enn vi var :)

Så flott at denne biten er unnagjort, nå er det bare å sette seg med hendene i fanget og vente på thailenderne!

Men... ikke for å uroe deg. Denne sorenskriveren skal du ta _alvorlig_ (tror jeg) Thailenderne er fryktelig nøye på datoer etc. Jeg har erfart at oppfølgingsrapportene som skrives etter hjemkomst må være datert nøyaktig på datoen 2, 4 og 6 måneder etter hjemkomstdato. Var jeg deg ville jeg fått riktig dato med en gang. Litt ergerlig å få det i retur, eller at det skal bli mange spørsmål rundt det - det tar tid. Ring ihvertfal Linda i morgen!!!

Det tar vel ikke lange tida å få nye stempel, så du får det ekspedert sammen med bildene. Mitt tips altså :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grot! Det er en fantastisk fart dere har for tiden...tror nok dette må være rekord. Og ja - jeg synes det er flott at dere "puster oss i nakken" - hadde vært kjempegøy å få tildeling og hentereise samtidig!!

Gratulerer med papirene ferdig - MEN; jeg er enig med thaimor i at du bør ordne med nye papirer med rett stempel på med en gang (det tar mye kortere tid å gjøre det nå -enn om papirene sendes Thailand og deretter sendes tilbake etc.) Du vet - UD & den thailandske ambassaden skal sette sitt stempel på papirene for å "godkjenne" at stemplet fra sorenskriveren er riktig. med den farten dere har kan dere jo risikere at datoen på stemplet fra UD er datert FØR stemplet fra sorenskriveren - og da kan dere få tull med Thailand. Thailand er visstnok veldig nøye på slikt - som du vet så kjenner jeg flere som har adoptert fra Thailand - og de måtte faktisk få nye papirer med stempel fra Notarius fordi stemplet som var brukt første gang var sort (og ikke blått) og man kunne derfor ikke være 100 % sikre på at det ikke var en kopi.

Det høres jo helt crazy ut - men det gjelder jo svært viktige ting - nemlig barna våre! Lykke til med siste bilderunde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grot! Det er en fantastisk fart dere har for tiden...tror nok dette må være rekord. Og ja - jeg synes det er flott at dere "puster oss i nakken" - hadde vært kjempegøy å få tildeling og hentereise samtidig!!

Gratulerer med papirene ferdig - MEN; jeg er enig med thaimor i at du bør ordne med nye papirer med rett stempel på med en gang (det tar mye kortere tid å gjøre det nå -enn om papirene sendes Thailand og deretter sendes tilbake etc.) Du vet - UD & den thailandske ambassaden skal sette sitt stempel på papirene for å "godkjenne" at stemplet fra sorenskriveren er riktig. med den farten dere har kan dere jo risikere at datoen på stemplet fra UD er datert FØR stemplet fra sorenskriveren - og da kan dere få tull med Thailand. Thailand er visstnok veldig nøye på slikt - som du vet så kjenner jeg flere som har adoptert fra Thailand - og de måtte faktisk få nye papirer med stempel fra Notarius fordi stemplet som var brukt første gang var sort (og ikke blått) og man kunne derfor ikke være 100 % sikre på at det ikke var en kopi.

Det høres jo helt crazy ut - men det gjelder jo svært viktige ting - nemlig barna våre! Lykke til med siste bilderunde...

Vi hadde forøvrig et lignende problem - men oppdaget det heldigvis før det var for sent! På SUAK-godkjennelsen hadde jeg fått feil etternavn (de hadde oppført mannen min sitt etternavn som mitt). SUAK ble veldig beklemt da vi påpekte det - og det gikk veldig fort å få ordnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grot! Det er en fantastisk fart dere har for tiden...tror nok dette må være rekord. Og ja - jeg synes det er flott at dere "puster oss i nakken" - hadde vært kjempegøy å få tildeling og hentereise samtidig!!

Gratulerer med papirene ferdig - MEN; jeg er enig med thaimor i at du bør ordne med nye papirer med rett stempel på med en gang (det tar mye kortere tid å gjøre det nå -enn om papirene sendes Thailand og deretter sendes tilbake etc.) Du vet - UD & den thailandske ambassaden skal sette sitt stempel på papirene for å "godkjenne" at stemplet fra sorenskriveren er riktig. med den farten dere har kan dere jo risikere at datoen på stemplet fra UD er datert FØR stemplet fra sorenskriveren - og da kan dere få tull med Thailand. Thailand er visstnok veldig nøye på slikt - som du vet så kjenner jeg flere som har adoptert fra Thailand - og de måtte faktisk få nye papirer med stempel fra Notarius fordi stemplet som var brukt første gang var sort (og ikke blått) og man kunne derfor ikke være 100 % sikre på at det ikke var en kopi.

Det høres jo helt crazy ut - men det gjelder jo svært viktige ting - nemlig barna våre! Lykke til med siste bilderunde...

Med tanke på tidligere adopsjonsskandale skal vi være sjeleglade for thailendernes grundighet. Det var en av de ting VB understreket for oss - nemlig at adopsjoner fra Thailand er 100% korrekte.

Det har vært et stort pluss for oss midt oppi lang ventetid ......det har en grunn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grot! Det er en fantastisk fart dere har for tiden...tror nok dette må være rekord. Og ja - jeg synes det er flott at dere "puster oss i nakken" - hadde vært kjempegøy å få tildeling og hentereise samtidig!!

Gratulerer med papirene ferdig - MEN; jeg er enig med thaimor i at du bør ordne med nye papirer med rett stempel på med en gang (det tar mye kortere tid å gjøre det nå -enn om papirene sendes Thailand og deretter sendes tilbake etc.) Du vet - UD & den thailandske ambassaden skal sette sitt stempel på papirene for å "godkjenne" at stemplet fra sorenskriveren er riktig. med den farten dere har kan dere jo risikere at datoen på stemplet fra UD er datert FØR stemplet fra sorenskriveren - og da kan dere få tull med Thailand. Thailand er visstnok veldig nøye på slikt - som du vet så kjenner jeg flere som har adoptert fra Thailand - og de måtte faktisk få nye papirer med stempel fra Notarius fordi stemplet som var brukt første gang var sort (og ikke blått) og man kunne derfor ikke være 100 % sikre på at det ikke var en kopi.

Det høres jo helt crazy ut - men det gjelder jo svært viktige ting - nemlig barna våre! Lykke til med siste bilderunde...

Jeg ble litt svett av advarslene deres, og har nok vært inne på tanken på at dette kunne skape problemer selv. Men da jeg ringte Linda i dag sa hun at det helt sikkert ikke hadde noen betydning. Den 22. juni vil jo uansett være historie når papirene havner i Thailand. Det går vel kanskje minimum fire uker på oversettelse. Skal UD stemple etter det så tror jeg ikke det er noen fare. Fikk en vond klump i magen nå, men jeg må da kunne stole på Linda...?

Dommeren jeg ringte på sorenskriverkontoret for å gjøre dem oppmerksomme på feilen ble fortvilet. Han var villig til å ta dokumentene tilbake for å påpeike feilen som hadde skjedd, men alle slike anmerkninger vil vel bare medføre at de går gjennom hele søknaden med lupe, vil jeg tro. Og så lenge Linda sier at det kun er det originale, runde stempelet som teller, og at ingen engang kommer til å se på den datoen, så må det vel være greitt håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt svett av advarslene deres, og har nok vært inne på tanken på at dette kunne skape problemer selv. Men da jeg ringte Linda i dag sa hun at det helt sikkert ikke hadde noen betydning. Den 22. juni vil jo uansett være historie når papirene havner i Thailand. Det går vel kanskje minimum fire uker på oversettelse. Skal UD stemple etter det så tror jeg ikke det er noen fare. Fikk en vond klump i magen nå, men jeg må da kunne stole på Linda...?

Dommeren jeg ringte på sorenskriverkontoret for å gjøre dem oppmerksomme på feilen ble fortvilet. Han var villig til å ta dokumentene tilbake for å påpeike feilen som hadde skjedd, men alle slike anmerkninger vil vel bare medføre at de går gjennom hele søknaden med lupe, vil jeg tro. Og så lenge Linda sier at det kun er det originale, runde stempelet som teller, og at ingen engang kommer til å se på den datoen, så må det vel være greitt håper jeg.

Stol på Linda du grot! Har hun sagt at det er greit er det nok det. Hun har vært borti endel disse årene, og er godt kjent med thailendernes tenkemåte og adferd.

Jeg ville ikke "skremme" deg, bare gjøre deg obs. så du skulle slippe å få papirer i retur (det er nemlig frustrerende nok :))

Nå gleder jeg meg faktisk til tildelingen din. Rart igrunn, men...du vet....Thailand i våre hjerter :-))

Selv skal vi tilbake om 4 år. Jeg vet det er høyt opp og langt frem, men jeg er så glad "flyskrekkpappaen" vår selv har bestemt et årstall. Gjett om jeg allerede gleder meg :)) Vel, dette ble helt på viddene....

Lykke til videre med ventetiden

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære grot!

Gratulerer så mye med ferdig papirinnsamling! Føles godt, ikke sant? Jeg har vært ute og reist med jobben og har derfor verken lest mails eller vært inne på DOL. Så det hadde kommet en mail fra deg med en rekke spm. Skal prøve å få svart på den i løpet av dagen, men det meste gikk jo på papirinnsamlingen uansett. Du har sikkert fått hjelp av andre thaimammaer, regner jeg med.

Jeg tror også du kan slappe av med denne datostemplingen. Linda vet hva hun snakker om ;-)

Så hyggelig for deg og thaisol at dere nå ligger så likt i løypa. Det samme gjør maas med mann og vi. Det er hyggelig med følge!

Stor klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på Linda du grot! Har hun sagt at det er greit er det nok det. Hun har vært borti endel disse årene, og er godt kjent med thailendernes tenkemåte og adferd.

Jeg ville ikke "skremme" deg, bare gjøre deg obs. så du skulle slippe å få papirer i retur (det er nemlig frustrerende nok :))

Nå gleder jeg meg faktisk til tildelingen din. Rart igrunn, men...du vet....Thailand i våre hjerter :-))

Selv skal vi tilbake om 4 år. Jeg vet det er høyt opp og langt frem, men jeg er så glad "flyskrekkpappaen" vår selv har bestemt et årstall. Gjett om jeg allerede gleder meg :)) Vel, dette ble helt på viddene....

Lykke til videre med ventetiden

Klem

Hei thaimor!

Så snill og flink pappa'n er ;-) Det er jo en lang tur. At han likevel velger å dra, viser hvor viktig han synes det er for familien med en tur tilbake til smilets land ;-)

Dere får sikkert en kjempetur! Selv om det er langt fram, er det noe stort og hyggelig å se fram til!

Stor klem fra ventende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei thaimor!

Så snill og flink pappa'n er ;-) Det er jo en lang tur. At han likevel velger å dra, viser hvor viktig han synes det er for familien med en tur tilbake til smilets land ;-)

Dere får sikkert en kjempetur! Selv om det er langt fram, er det noe stort og hyggelig å se fram til!

Stor klem fra ventende

Jada, han er både snill og flink :))

Nå kan han ihvertfal ikke skylde på at han ikke har fått tid nok til forberedelser, samtidig som det ikke virker så skremmende når det er langt frem i tid.

...men årene går fort, og jeg har litt "vedlikeholdsarbeid" å gjøre fortløpende... men hva gjør man ikke for en Thailandtur.

Det "verste" er at jeg allerede har begynt å planlegge hvor vi skal bo, hvilke steder vi skal besøke, hva vi skal ha med, hvor mye penger osv. osv. Kom ikke å si at ikke planleggingen er halve reisa :))

Heldiggriser som får reise i ÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, han er både snill og flink :))

Nå kan han ihvertfal ikke skylde på at han ikke har fått tid nok til forberedelser, samtidig som det ikke virker så skremmende når det er langt frem i tid.

...men årene går fort, og jeg har litt "vedlikeholdsarbeid" å gjøre fortløpende... men hva gjør man ikke for en Thailandtur.

Det "verste" er at jeg allerede har begynt å planlegge hvor vi skal bo, hvilke steder vi skal besøke, hva vi skal ha med, hvor mye penger osv. osv. Kom ikke å si at ikke planleggingen er halve reisa :))

Heldiggriser som får reise i ÅR!!!

...i det der ;-) Jeg har jo "bodd" på alle 4- og 5-stjerners hotell i Hua Hin allerede. I tillegg har vi "vært innom" både Krabi og Koh Samui på veien til Hua Hin.

*reisefeber-knis*

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Linda fra VB sier det er OK - er det helt sikkert greit. Beklager at jeg "skremte deg" - det var ikke meningen. Vel - lykke til med siste bildeinnsamling - så håper jeg det går like fort for dere i fortsettelsen.....

P.S. I går var vi på adopsjonforberedende kurs - og fikk "visning" av barn som var adoptert. Det er et par der med to jenter fra Thailand og de var helt UTROLIG skjønne. Åååå...som jeg gleder meg til det blir min tur til å få et barn til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...