Gå til innhold

SK- eksamen


Gjest på forhånd takk!

Anbefalte innlegg

Gjest på forhånd takk!

Hei, noen som skal ha eksamen i Sanfunnskunnskap på tirsdag, eller kan litt SK. språk?

Jeg sliter i SK, som alle andre elever i Norge. Men læreren min sier om vi har en god innledning og sånne "fagspråk-ord" kan vi lett få en 3`er. Derfor lurer jeg på om det er noen glupinger der ute som sånne ord. Trenger ikke få dem i noen sammenheng (eller hvis du gidder det, hadde jo så klart det vært fint!!), men bare noen ord som jeg kan bruke. Ord som multilaterale avtaler osv...

Pliiiiis, hjelp meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

harmonimodell, sosial mobilitet, strukturfunksjonalistisk forklaringsmodell, normer, rolleatferd, sosial rang, egalitært og hierakisk samfunn er noen..kommer ikke på flere i farta. det er også lurt å vite noe om ulike samfunnsvitere som; eilert sundt, bronislaw malonowski, charles darwin, adam smith, stein rokkan, august comte. Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harmonimodell, sosial mobilitet, strukturfunksjonalistisk forklaringsmodell, normer, rolleatferd, sosial rang, egalitært og hierakisk samfunn er noen..kommer ikke på flere i farta. det er også lurt å vite noe om ulike samfunnsvitere som; eilert sundt, bronislaw malonowski, charles darwin, adam smith, stein rokkan, august comte. Lykke til!! :)

"konflikterende".. ;-D

hvis det bare var BedØk kunne du slengt inn "synergi"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulips2

Sk er da ikke så ille.. skriv som om du skulle ha skrevet en norsk stil.. har du problemer med det også, bare husk det brødet eller den fisken du har terpet på i x- antall år. Videre kan du jo pugge noen av definisjonene som står på slutten av hvert kapittel (i alle fall i min bok- i samfunnet). Rolleatferd, sosial konflikt, sosial status, arbeid, tariffavtale, hovedavtale, polyandri, sekularisering, sosiale institusjoner, religion... nok å velge mellom!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"konflikterende".. ;-D

hvis det bare var BedØk kunne du slengt inn "synergi"....

Ville bare si at det hjelper ikke at du slenger rundt deg med masse fine ord når du ikke har peiling på hva du snakker om, vil bare virke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...