Gå til innhold

Er hund tillatt på bilder?


Gjest Kinabarn

Anbefalte innlegg

Gjest Kinabarn

Beklager at dette ikke kom med på forrige melding fra meg. Er kommet i ammetåka allerede.

Vi har hund og holder på å finne frem bilder som skal sendes til Kina. Er det spesielle regler for Kina som sier at bilder av husdyr(les: HUND) ikke skal være med?

Er det noen som har erfaring med denne problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann- og velkommen hit :o). Jeg er ikke helt sikker- men jeg har hørt at hunder ikke skal være med på bildene til Kina. I allefall ikke innendørs. Det er jo en kjennsgjerning at det endel plasser i Kina er hund på menyen, så jeg kan tenke meg til at de har et litt annet syn på hund enn oss, men nå bare gjetter jeg.... :)

Ellers så må jeg få gratulere så masse med suakgodkjennelsen :). Vi skal også adoptere fra Kina. Papirene våre gikk til Kina i juni 2001, så vi håper på tildeling i august.

Lykke til videre.Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilja

Hunden vår var med på ett eller to av bildene som vi sendte for adopsjon nr. 1. Har man et firbent familiemedlem, så er de jo gjerne eksperter på å snike seg med på de fleste bildene :-) På det bildet som jeg husker best, var vi på tur, hele familien (inkludert bissevoven) satt og koste oss rundt bålet en sommerkveld.

Den gang mener jeg det het seg at hund/katt kunne forekomme på bilder, men burde ikke være hovedmotiv. Men hvem sender avgårde tjue bilder med bikkja i sentrum?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at hunder/katter evt. andre kjæledyr ikke skal være med på bilder sammen med familien i sofakroken, spisebordet el.l., og ikke framstå eller omtales som "et familiemedlem" som det er ganske vanlig i vår kultur å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...