Gå til innhold

Bruk nicket deres! Ikke vær feig...!


Lille Lizzi

Anbefalte innlegg

Lille Lizzi

Det er så mange som ikke bruker nicket

sitt.

Hvorfor?

Redd for å bli kjent igjen?

Det er derfor dere har et nick bare så det

er sagt.

Og dere skriver ting her , men tør ikke stå for det....,ikke engang ved å bruke nicket

deres!

Hva er vitsen.....før var det anonymous,

og nå ikke undertegnet.....

Det er for dumt!

Latterlig rett og slett....

Det er utrolig mange forskjellige nick du kan bruke......,men istede

prøver dere å bli en av mengden...

Vel,det er i alle fall feigt!

Stå på dere som

brker nick!

Det er jeg for!

Og dere som ikke bruker det....,det sier bare litt om dere!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest dollyn

åjavelja

Det kan komme av forskjelige grunner at man bruker et annet nick enn det opprinnelige, kanskje en trenger råd til noe, og da hadde det vært tåpelig å gi råd til en annen 5 sek. etter e.l... lille lizzi - hvor gammel er du? 13? som nettopp har funnet ut at en bør være seg selv på nettet? istedenfor i real life kanskje? jæh, jæh - bryr meg langt oppi rumpa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest batteri

Det kan komme av forskjelige grunner at man bruker et annet nick enn det opprinnelige, kanskje en trenger råd til noe, og da hadde det vært tåpelig å gi råd til en annen 5 sek. etter e.l... lille lizzi - hvor gammel er du? 13? som nettopp har funnet ut at en bør være seg selv på nettet? istedenfor i real life kanskje? jæh, jæh - bryr meg langt oppi rumpa....

tenk om noen av oss er blitt godt kjent med mange her inne men skal spør om noe veldig flaut,personlig osv....viss man da skal bruke eget nick tør man kanskje ikke si akurat de tinga man kan si om man er anonym. er det dette du mener om sånne spalter i blader også eller? at man skal skrive namnet sitt under eller ha ett fast nick hver gang? viss du vil gi deg ut for å være deg sel på nettet så værsågod men da tror jeg faen ike du har tenkt helt over saken. så om DU virkelig står for det du påstår nå er en litt tvilsom sak. ååååh jeg får makk i ræva av sånne som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Kitty

tenk om noen av oss er blitt godt kjent med mange her inne men skal spør om noe veldig flaut,personlig osv....viss man da skal bruke eget nick tør man kanskje ikke si akurat de tinga man kan si om man er anonym. er det dette du mener om sånne spalter i blader også eller? at man skal skrive namnet sitt under eller ha ett fast nick hver gang? viss du vil gi deg ut for å være deg sel på nettet så værsågod men da tror jeg faen ike du har tenkt helt over saken. så om DU virkelig står for det du påstår nå er en litt tvilsom sak. ååååh jeg får makk i ræva av sånne som deg!

Jeg mener faktisk at Lille Lizzi har et poeng. Det ER feigt å skjule seg bak anonyme nick og skifte nick fra dag til dag.

Selvfølgelig har man all rett til å være anonym når man vil spørre om råd/ hjelp til ting man synes blir intimt eller pinlig, men jeg tror ikke det var dette Lilli Lizzi hadde i tankene da hun skrev innlegget.

Det som er feigt - er når man skriver kommentarer, kritikk eller lignende til andre personer på DOL - og undertegner med falskt/anonymt nick.

Det er meningen man skal stå for det man skriver, og selv om dette er internett skal man ha respekt for andre mennesker og ta ansvar for det man sier og mener, sånn som det er vanlig folkeskikk i RL. Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller var det en annen ????

tenk om noen av oss er blitt godt kjent med mange her inne men skal spør om noe veldig flaut,personlig osv....viss man da skal bruke eget nick tør man kanskje ikke si akurat de tinga man kan si om man er anonym. er det dette du mener om sånne spalter i blader også eller? at man skal skrive namnet sitt under eller ha ett fast nick hver gang? viss du vil gi deg ut for å være deg sel på nettet så værsågod men da tror jeg faen ike du har tenkt helt over saken. så om DU virkelig står for det du påstår nå er en litt tvilsom sak. ååååh jeg får makk i ræva av sånne som deg!

unnskyld at jeg spør, men fylte du 16 år den 15. mai ???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hallo? Er du helt dum? Vi har da ikke akkurat fått utdelt et nick her som vi _må_ bruke. Faktisk så har vi ikke fått utdelt noe i det hele tatt. Jeg for eksempel har ikke noe "fast" nick, men hiver å et eller annet teit de gangene jeg gidder, ellers så lar jeg feltet stå, det er jo enklere. Og tenk på dem som er innom en gang eller noe, hvilket nick er de så som er dems? Eh... Spiller vel ingen rolle om det da står ikke undertegnet vel, alle er jo anonyme uansett. Untatt de som tror de bor her inne da, og må bruke det samme hele tiden for å bli gjenkjent.

Absolutt det dummeste jeg hører er når folk sier de som "ikke bruker nicket sitt" er feige. Hvilken rolle spiller det for deg hvilket nick de bruker? Du vet jo uansett ikke hvem de er? De er vel ikke feige bare fordi du ikke kjenner dem vel?

jævla fjortiss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Lizzi

Hallo? Er du helt dum? Vi har da ikke akkurat fått utdelt et nick her som vi _må_ bruke. Faktisk så har vi ikke fått utdelt noe i det hele tatt. Jeg for eksempel har ikke noe "fast" nick, men hiver å et eller annet teit de gangene jeg gidder, ellers så lar jeg feltet stå, det er jo enklere. Og tenk på dem som er innom en gang eller noe, hvilket nick er de så som er dems? Eh... Spiller vel ingen rolle om det da står ikke undertegnet vel, alle er jo anonyme uansett. Untatt de som tror de bor her inne da, og må bruke det samme hele tiden for å bli gjenkjent.

Absolutt det dummeste jeg hører er når folk sier de som "ikke bruker nicket sitt" er feige. Hvilken rolle spiller det for deg hvilket nick de bruker? Du vet jo uansett ikke hvem de er? De er vel ikke feige bare fordi du ikke kjenner dem vel?

jævla fjortiss..

Vel så er vi to uenige på dette feltet da.

Men en trenger ikke bo her inne for å bruke et fast nick.

dette er ei koslig forumgruppe,og

selv om personene uansett blir anonyme for meg , blir det kosligere når en

har hørt nicket før...,ogfår noe å knytte det opp imot.

Jeg blir irritert når folk her inne slenger ut en masse dritt...,og deretter ikke skriver noe

nick, fordi det går ikke ann å

ha tosidig komunikasjon.

Det finnes mange ikke ungertegnede, og alltid noen som tar det feil opp

dersom en forsvarer seg....

Dessuten når jeg VET at det er noen som

du uttaler"bor her inne" som kommer med dritt til meg eller andre , og er så feige at de ikke bruker sitt faste nick.

Det er feigt i mine øyne.....

Og vist du føler deg truffet er ikke det mitt problem , heller mer ditt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Lizzi

Det kan komme av forskjelige grunner at man bruker et annet nick enn det opprinnelige, kanskje en trenger råd til noe, og da hadde det vært tåpelig å gi råd til en annen 5 sek. etter e.l... lille lizzi - hvor gammel er du? 13? som nettopp har funnet ut at en bør være seg selv på nettet? istedenfor i real life kanskje? jæh, jæh - bryr meg langt oppi rumpa....

Jeg mener ikke at en bestandig skal bruke et nick, trenger en råd eller har problemer og ikke vil bli gjenkjent synes jeg det er grit at folk får bruke et annet nick,det er ikke det generelt jeg blir irritert over.

Det er dritten som kommer fra personer her inne , og at de ikke står for det....

Det er ikke undertegnet jeg synes blir for dumt!

Om jeg er 13?

Hehe!

Hvor gammel er du da lille venn?

Kan si deg at jeg ikke er 13 i alle fall....:o)

Kos deg!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Lizzi

tenk om noen av oss er blitt godt kjent med mange her inne men skal spør om noe veldig flaut,personlig osv....viss man da skal bruke eget nick tør man kanskje ikke si akurat de tinga man kan si om man er anonym. er det dette du mener om sånne spalter i blader også eller? at man skal skrive namnet sitt under eller ha ett fast nick hver gang? viss du vil gi deg ut for å være deg sel på nettet så værsågod men da tror jeg faen ike du har tenkt helt over saken. så om DU virkelig står for det du påstår nå er en litt tvilsom sak. ååååh jeg får makk i ræva av sånne som deg!

Jaja!

Alle kan ikke være like...

Få deg en makk kur.

Hvor begynte jeg og nevne virkelig navn?

:o)

Har du problemer med norsken din?

Det var ikke det jeg skrev.

Det er en stoooor forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg mener ikke at en bestandig skal bruke et nick, trenger en råd eller har problemer og ikke vil bli gjenkjent synes jeg det er grit at folk får bruke et annet nick,det er ikke det generelt jeg blir irritert over.

Det er dritten som kommer fra personer her inne , og at de ikke står for det....

Det er ikke undertegnet jeg synes blir for dumt!

Om jeg er 13?

Hehe!

Hvor gammel er du da lille venn?

Kan si deg at jeg ikke er 13 i alle fall....:o)

Kos deg!:o)

Om jeg ønsker å slenge dritt og kaller meg for kråka eller katta eller kua eller (ikke undertegnet) så går vel det for det samme....

Snakke om å stå for det, ...... det er helt latterlig, vi er vel for faen like anonym uansett.

Eller er det mer akseptabelt at f.eks. han med fast nick som hanefar skifter nick til grevling når han skal slenge dritt??

Synes det er barnslig tull denne stadige diskusjonen om nick eller ikke nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Lizzi

Jeg mener faktisk at Lille Lizzi har et poeng. Det ER feigt å skjule seg bak anonyme nick og skifte nick fra dag til dag.

Selvfølgelig har man all rett til å være anonym når man vil spørre om råd/ hjelp til ting man synes blir intimt eller pinlig, men jeg tror ikke det var dette Lilli Lizzi hadde i tankene da hun skrev innlegget.

Det som er feigt - er når man skriver kommentarer, kritikk eller lignende til andre personer på DOL - og undertegner med falskt/anonymt nick.

Det er meningen man skal stå for det man skriver, og selv om dette er internett skal man ha respekt for andre mennesker og ta ansvar for det man sier og mener, sånn som det er vanlig folkeskikk i RL. Vanskeligere er det ikke.

Jo takk!

Det var akkurat det jeg mente , men det er tydligvis mange som ikke har samme oppfattning her.

Vel la dem stå på, men jeg står ikke i

respekt av hva de skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg for min del har valgt å bruke kun nicket "Geir", og er vel en av de minst anonyme her på DOL, med hjemmeside med bilde, adresse, telefonummer o.l.

Andre velger å "ikkje ha en identitet" her, og dem om det !

Personlig så svarer eg konsekvent ikkje på "svar til meg" fra de som bruker (ikke undertegnet), uansett kor hyggelige de måtte være ! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Lizzi

Om jeg ønsker å slenge dritt og kaller meg for kråka eller katta eller kua eller (ikke undertegnet) så går vel det for det samme....

Snakke om å stå for det, ...... det er helt latterlig, vi er vel for faen like anonym uansett.

Eller er det mer akseptabelt at f.eks. han med fast nick som hanefar skifter nick til grevling når han skal slenge dritt??

Synes det er barnslig tull denne stadige diskusjonen om nick eller ikke nick.

Du skjønner bare ikke dette gjør du vel?

Stakkar lille venn, du har mye å lære!

Vist du lese innlegget til Hello Kitty

så skjønner du hva jeg vil frem til.

Er du uenig, javel...,er du så barnslig at du er en av dem som bytter nick hele tiden fordi du ikke står for det du sier , javel....

Men det sier litt om deg som person....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva er problemet?

Jeg mener faktisk at Lille Lizzi har et poeng. Det ER feigt å skjule seg bak anonyme nick og skifte nick fra dag til dag.

Selvfølgelig har man all rett til å være anonym når man vil spørre om råd/ hjelp til ting man synes blir intimt eller pinlig, men jeg tror ikke det var dette Lilli Lizzi hadde i tankene da hun skrev innlegget.

Det som er feigt - er når man skriver kommentarer, kritikk eller lignende til andre personer på DOL - og undertegner med falskt/anonymt nick.

Det er meningen man skal stå for det man skriver, og selv om dette er internett skal man ha respekt for andre mennesker og ta ansvar for det man sier og mener, sånn som det er vanlig folkeskikk i RL. Vanskeligere er det ikke.

Nei - jeg skjønner ikke problemstillingen med å "stå for det man skriver". Jeg er like anonym uansett hva jeg kaller meg eller om jeg velger å ikke skrive nick. Jeg står hverken mer eller mindre for hva jeg skriver uansett hva jeg velger å skrive i feltet for Navn/Nick.

De som har behov for å finne faste venner her på DOL har en hel masse faste nick dere kan velge og vrake i, og dere kan selv velge å bruke faste nick. Jeg er ikke her for å finne venner, jeg bruker DOL som et diskusjonsforum, og kaller meg gjerne noe som står i stil med innlegget mitt. Jeg har ikke noe fast nick og føler absolutt ikke behov for det. Jeg gir blaffen i om folk husker hva jeg skrev i går, når jeg diskuterer er det for å diskutere sak og ikke for å konsekvent være uenig eller enig med faste nick som jeg liker/ikke liker.

I en og samme tråd er det selvsagt en fordel å bruke det samme nicket så de jeg diskuterer med ikke blir helt forvirret. (med mindre jeg vil diskutere med meg selv da!! ;-)

Hvis reglene blir endret slik at det ikke er mulighet til å endre nick så skal jeg nok klare å innrette meg etter det også, men jeg kan ikke se noen grunn til at det skulle bli slik.

En annen ting er at de som bruker faste nick lettere blir gjenkjent av folk de kjenner i RL - jeg ønsker ikke en slik situasjon at folk jeg kjenner skal kunne sitte og lese om mine meninger og mine problemer og bekymringer på internett. Når en bruker et fast nick i år etter år er det lett å bli gjenkjent til slutt, og jeg vet at folk jeg kjenner driver og forsøker å finne ut hvilket nick jeg bruker. Internett kan være skummelt også - det er lett å slenge ut et eller annet en angrer på i ettertid, hvis en er helt anonym behøver ikke det å bety så mye, men har en et nick en har brukt i årevis kan det bli problemer av det.

Kall meg gjerne feig, men av hensyn til mine nærmeste og meg selv så benytter jeg meg av muligheten til å være fullstendig anonym på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...