Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!


komlå

Anbefalte innlegg

Min mann har barn fra et tidligere ekteskap. Den ene av de, en gutt på 14 år, har store problemer på skolen. Han konsentrerer seg ikke, og lager bare kvalm. Sosiallæreren og barnevernspedagogen som jobber på skolen, har gitt ham flere sjanser til å forbedre seg. Nå i vår, fikk min mann telefon fra skolen, og ble fortalt hvordan det var. Han visste ingenting for eksen hans hadde ikke sagt et ord.

Han fikk beskjed at det var nummeret før at barnevernet fikk omsorgen for gutten, med mindre vi var villige til å ha ham. Det var vi jo. Gutten forbedret seg noen uker.

Men, i går ringte skolen til oss igjen, og sa at nå måtte vi prøve å få omsorgen. Igjen sa vi oss villige til det. Vi ble fortalt at gutten ønsket å flytte ned til oss. Skolen tok kontakt med mora til gutten, men hun nekter å gi ham fra seg!

Er det noen her som har vært borti en lignende situasjon? og som kan gi oss noen gode råd?

Hvilke rettigheter har vi?

Kan jo nevne at vi har prøvd familietjenesten, men der er det jo selvfølgelig bare en telefonsvarer.

Utrolig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når gutten er 14 år gammel, og ønsker å bo hos dere, og skolen også anbefaler dette, kan jeg ikke tenke meg annet enn at dere vil vinne en rettssak. Han skal høres, og hans mening skal tillegges _stor_ vekt.

Så dere bør kontakte familievernkontoret, og få en meglingstime. Der kan moren få forklart det samme, og hun vil være svært dum hvis hun ikke lytter til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei, jeg ville ha ringt barnvevernstjenesten i kommunen og bedt om råd, forklart situasjonen og kanskje de kan prate med mora og forklare henne alvoret. Dersom det ikke går inn når sosialpedagog etc sier det til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...