Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Mannen min og jeg ligger i startgropa for å starte opp adopsjonsprosessen.

Da vi første gang begynte å lese om adopsjon ble vi begge enige om at vi ønsket Kina som giverland, vi har jo siden fått med oss at ventetiden i Kina har blitt lenger og lenger og det virker ikke lenger så lurt å stille seg i den køen.

Nå har vi begynt å lure litt på Nepal, har ikke funnet så mye informasjon på nettet. I dag så jeg at det var innlegg om Nepal og lurer på om noen kan gi meg noen opplysninger om Nepal som adopsjonsland.

Jeg er interessert i å vite så mye som mulig om adopsjonsprosessen i landet, barna - alder, helsetilstand og barnehjem.

hvor lenge må vi regne med å vente på tildeling?

Håper noen som har adoptert fra Nepal kan ta seg tid til å svare på dette innlegget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56019-nepal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi tenkte på samme måte som dere da vi startet prosessen. Landet fasinerte oss og prosessen/ ventetiden virket overkommelig. Flere venner hadde vært der og dess flere bilder jeg så og jo mer jeg hørte jo mer overbevist ble jeg om at Nepal var tingen.

Heller ikke nå angrer jeg på det, men ventetiden har blitt tøffere enn jeg hadde forestilt meg. Den politiske situasjonen i landet er stadig mer kaotisk. Tror det har bidratt til at ventetiden for oss nå er oppe i snart et år. Normalt sier de vel at tildeling er innenfor 4-6 mnd. For noen har det også vært det - tross alt som skjer.

Kanskje vi bare har vært uheldige.

På den annen side er det jo problemer i så mange land. Columbia sliter med sine ting, Sri Lanka, andre land i Sør Amerika stenger plutselig for adopsjon av forskjellige årsaker, for ikke å snakke om India. Tror mange som skal adoptere derfra også har søvnløse netter.

Vet ikke hvordan jeg ville tenkt dersom jeg var i startgropen nå - vet bare at jeg fremdeles er veldig fasinert av Nepal og antagelig ville valgt det igjen -tross alt ;-)

Det hadde vært hyggelig om flere gjorde det samme ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56019-nepal/#findComment-231444
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...